Citaat:Het was mij ook al opgevallen dat er hengsten worden goedgekeurd met drietjes, vind ik op zich vreemd, een 2 lijkt me de limit.
Daarom werd het ook door het KWPN genoemd over de door WOUTER genoemde hengst. EINDE.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
fabienne schreef:Jura er zijn in het nabije verleden nog steeds hengsten opgenomen die 3tjes hadden!!!!!
En wij maar denken dat het KWPN zo streng selecteerde!
Tegenwoordig is de eis max 2, behalve voor kogelartrose,
daarvoor mogen ze max 3 hebben.
Citaat:Hmm Kroonjuweel staat er ook tussen en dat is Razinda haar vader. Dan zou ze op zich veel kans hebben dat zij ook 3en heeft... ik geloof dat ik het nog niet wíl weten.
Citaat:KWPN
05-09-2002: Verrichtingsonderzoek van start
Met de aanlevering van 21 rijpaardhengsten is het najaarsverrichtingsonderzoek op donderdag 5 september van start gegaan. De verwachting was dat een groter aantal hengsten zou worden aangeleverd.
Drie hengsten werden tijdens de gebruikelijke klinische keuring bij de aanlevering afgewezen. Zij kunnen alsnog worden nageleverd op woensdag 11 september, evenals een zestal andere hengsten, die volgens opgave van de eigenaren nu niet aangeleverd konden worden.De aangeleverde hengsten zijn: 19- Animo x G.Ramiro Z, 87- Cavalier x Renomee, 129- Corland x G.Ramiro Z, 148- Democraat x Michelangelo, 149- Democraat x Juventus, 166- Emilion x Larome, 177- Ferro x Beaujolais, 284- Heartbreaker x Voltaire, 289- Heartbreaker x Oula Owl xx, 340- Jazz x Contango, 454- Lavaletto x Carthago, 474- Lux x Calvados, 492- Mermus R x Abgar xx, 507- Metall x Zandigo, 536- Montecristo x Balzflug, 592- Quick Star x What A Joy xx, 619- Solos Carex x Amiral, 623- Ulior des Isles x Lord Gordon, 631- Voltaire x Lucky Boy xx, 671- Welt Hit II x Cocktail en 737- Lancer III x Landstreicher.
(Persbericht, overname zonder bronvermelding toegestaan)
Troef schreef:Citaat:Hmm Kroonjuweel staat er ook tussen en dat is Razinda haar vader. Dan zou ze op zich veel kans hebben dat zij ook 3en heeft... ik geloof dat ik het nog niet wíl weten.
Daarom is het verstandig als je gaat fokken dat je weet hoe gezond je merrie is.
Daarvoor is de PROK in het leven geroepen.
Maar vele hebben de angst voor de waarheid............