Welke hengst voldoet hieraan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_

Re: Welke hengst voldoet hieraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:08

Midas Hanja..

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:57

foto? Tong uitsteken

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:06

karin_gracia schreef:
Strizzi lv/d heksenketel ijkt me geen goed idee. die is maar 1.42 geloof ik..

En Strizzi's vader is 1.53 mtr. Geloof dat Strizzi wel groot vererft, maar het alleen zelf niet is Knipoog

Midas Hanja is toch dezelfde als Midas, die eerder genoemd werd bij de Kymmelshof.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:59

Strizzie vererft voor zover ik weet zelf ook klein. Knipoog

TS Wat wil je zelf verbeteren aan je merrie? En weet je wat je merrie zelf vererft? Als we dat niet weten is het een beetje zinloos om allemaal hengsten op te gaan lopen dreunen, want dan noemt toch iedereen de hengst die hij/zij zelf mooi vind. Knipoog Wat dat betreft kun je dan net zo goed bij google haflinger hengst intypen en plaatjes gaan kijken Haha!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:32

Ik zou in dit geval zeker nog eens goed over Haron nadenken. Hij dekt niet veel, maar heeft een aantal hele goede nakomelingen gebracht. Hollie van de Elenis is in 2005 kampioen geweest van Gelderland en haar dochter Hillie van de Bekenpieper (v. Wallenstein) ook. Hollie stond op de Nationale ook op kop in haar rubriek. Als 2-jarige was Hollie jeugdkampioen van een andere afdeling op de CK, ik weet niet meer welke. Persoonlijk vind ik dit een mooie merrie, niet te modern met supergangen.
Foto van Hollie tijdens de Nationale 2006:
http://home.planet.nl/~schou489/images/DSCF0524_jpg.jpg

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 12:11

pubelia schreef:
Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een hengst voor mijn merrie.
Mijn merrie is ongeveer 1.43 hoog is van het oudere type. kwa karakter is ze braaf in de omgang, maar ze kan bij het rijden een hittepetit zijn.

De hengst moet voldoen aan: rond de 1.50 zijn, lange manen hebben, een relaxed karakter hebben, en ouder wets type zijn.

Wie weet een leuke hengst voor mijn merrie? (graag met foto's in een link, of een link van een site)

Het wil overigens niet zeggen dat ik haar daad werkelijk wil laten dekken, Ik ben alleen maar aan het kijken.

Hier staat in wat ik zelf wil verbeteren. Wat ze vererft kan ik wel vragen want ze heeft meerdere veulens al gehad. Zodra ik het weet zet ik het erneer.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:03

@ wicky
[quote]
[quote]Starmerries staan wel bekend als betrouwbare maar eigenzinnige karaktertjes

Starhengsten/ruinen ook hoor Haha!

Maar Star is een prachtige hengst (ondanks zijn leeftijd) met meer body dan de echte moderne hengsten en idd erven veel van zijn nakomelingen zijn prachtige manenbos.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:11

pubelia schreef:
Hier staat in wat ik zelf wil verbeteren. Wat ze vererft kan ik wel vragen want ze heeft meerdere veulens al gehad. Zodra ik het weet zet ik het erneer.

Ik bedoelde eigenlijk exterieurmatig. Knipoog Bijv. Langere hals, schuinere schouder, langer voor been, Ruimere gangen ed. Knipoog Je hebt namelijk vooral beschreven wat voor hengst je wilt, maar een kleine hengst kan ook groot vererven ed. Snap je wat ik bedoel te zeggen? ;

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 11:05

Suzanne82 schreef:
Kijk eens op http://www.kymmleshof.nl Daar staat de hengst Midas. Heeft in Duitsland echt alles gewonnen wat er te winnen valt. En de lat ligt daar een stuk hoger dan hier. Midas is wel erg groot, maar niet heel luxe. Geeft mooie nakomelingen, echt een kanjer! Bel of stuur ze gerust een mail, ze zullen al je vragen beantwoorden! Groetjes, Suzanne

midas-hanja bedoel je...je hebt namelijk nog een goedgekeurde hengst midas..en die staat daar niet.. Knipoog