Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
karin_gracia schreef:Strizzi lv/d heksenketel ijkt me geen goed idee. die is maar 1.42 geloof ik..

Wat dat betreft kun je dan net zo goed bij google haflinger hengst intypen en plaatjes gaan kijken
pubelia schreef:Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een hengst voor mijn merrie.
Mijn merrie is ongeveer 1.43 hoog is van het oudere type. kwa karakter is ze braaf in de omgang, maar ze kan bij het rijden een hittepetit zijn.
De hengst moet voldoen aan: rond de 1.50 zijn, lange manen hebben, een relaxed karakter hebben, en ouder wets type zijn.
Wie weet een leuke hengst voor mijn merrie? (graag met foto's in een link, of een link van een site)
Het wil overigens niet zeggen dat ik haar daad werkelijk wil laten dekken, Ik ben alleen maar aan het kijken.
pubelia schreef:Hier staat in wat ik zelf wil verbeteren. Wat ze vererft kan ik wel vragen want ze heeft meerdere veulens al gehad. Zodra ik het weet zet ik het erneer.
Bijv. Langere hals, schuinere schouder, langer voor been, Ruimere gangen ed.
Je hebt namelijk vooral beschreven wat voor hengst je wilt, maar een kleine hengst kan ook groot vererven ed. Snap je wat ik bedoel te zeggen? ; Suzanne82 schreef:Kijk eens op http://www.kymmleshof.nl Daar staat de hengst Midas. Heeft in Duitsland echt alles gewonnen wat er te winnen valt. En de lat ligt daar een stuk hoger dan hier. Midas is wel erg groot, maar niet heel luxe. Geeft mooie nakomelingen, echt een kanjer! Bel of stuur ze gerust een mail, ze zullen al je vragen beantwoorden! Groetjes, Suzanne