Heb net een heel stuk zitten lezen over het syndroom van Sheehan en gestoorde prolactine-productie en dat was echt het enige hormoon dat nog boven kwam drijven in mijn brein
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ie wij gelijk na afknappen van de navelstreng ontsmetten met Betadine, en weet ik het allemaal..
petraaken schreef:LDRD schreef:Ik kan me niet voorstellen dat er fokkers zijn die dat niet nakijken!
Kan me dat ook moeilijk voorstellen.
Die van mij wordt altijd nagekeken door de DA. Ik laat em dan ook nooit in de stal liggen waar ie opgegeten wordt door de merrie of vertrapt.
Melanie5 schreef:Ik kijk er eigenlijk nooit naar. Mijn merries eten het altijd op, met vliezen en al. Ze zijn me altijd te snel af. Nog nooit problemen gehad. En als ik het niet vertrouw douw ik er een koeienpil in. Is een pil die je in de baarmoeder hals stopt. Hier zit anti biotica in en oxitocine.
Melanie5 schreef:Ik kijk er eigenlijk nooit naar. Mijn merries eten het altijd op, met vliezen en al. Ze zijn me altijd te snel af. Nog nooit problemen gehad. En als ik het niet vertrouw douw ik er een koeienpil in. Is een pil die je in de baarmoeder hals stopt. Hier zit anti biotica in en oxitocine.

LDRD schreef:Ik kan me niet voorstellen dat er fokkers zijn die dat niet nakijken!

mijn vader zelf kijkt even naar de nageboorte...tenzij hij echt wat vreemd vind dan komt de dierenarts... maar we laten de veulens meestal buiten veulenen... (dan worden ze harder ivm het weer de veulens)! maar goed meestal ligt de nageboorte er niet ! 

SuperMinx schreef:Lekker met je gore handen er een koeienpil in steken.... hmmm ideaal ahum!!!! Overings hoort die niet in de baarmoederhals, maar in de baarmoeder, bij een koe tussen de nageboorte en de baarmoeder wand, anders heeft het geen zin
dierenartsen gaan ook wel is naar binnen ... wassen ze hun handen eerst ook met een bacterie dodend middel

unamie schreef:Melanie5 schreef:Ik kijk er eigenlijk nooit naar. Mijn merries eten het altijd op, met vliezen en al. Ze zijn me altijd te snel af. Nog nooit problemen gehad. En als ik het niet vertrouw douw ik er een koeienpil in. Is een pil die je in de baarmoeder hals stopt. Hier zit anti biotica in en oxitocine.
Lijk me heel verstandig![]()
en zulke mensen hebben nog altijd geluk ook volgens mij
we hebben al zoveel veulens gehad... o ja 1 keer een miskraam maja dat was een tweeling van 2 maand te vroeg... familie van ons fokt ook veel.. nee hoor geen dierenarts erbij! zij doen het al 30 jaar zo en bijna nooit geen problemen gehad!
en merrie in de gaten houden, maar goed dat lijkt me sowieso wel logisch da tje moeder en veulen in de gaten houd. sunshinelove schreef:SuperMinx schreef:Lekker met je gore handen er een koeienpil in steken.... hmmm ideaal ahum!!!! Overings hoort die niet in de baarmoederhals, maar in de baarmoeder, bij een koe tussen de nageboorte en de baarmoeder wand, anders heeft het geen zin
ik neem aan dat ze haar handen wel even wast hoordierenartsen gaan ook wel is naar binnen ... wassen ze hun handen eerst ook met een bacterie dodend middel
draaakje schreef:je zou dat eigenlijk moeten afkijken vanuit het wilt, mischien eet het veulentje het wel op en zitten er goede stoffen in. wat moet je eigenlijk doen als de nageboorte aan de merrie vast blijft zitten? knipt de dierenarts hem dan af of zo of trekken ze hem eruit?
_Charlotte_ schreef:SuperMinx schreef:Lekker met je gore handen er een koeienpil in steken.... hmmm ideaal ahum!!!! Overings hoort die niet in de baarmoederhals, maar in de baarmoeder, bij een koe tussen de nageboorte en de baarmoeder wand, anders heeft het geen zin
ik neem aan dat ze haar handen wel even wast hoordierenartsen gaan ook wel is naar binnen ... wassen ze hun handen eerst ook met een bacterie dodend middel
Maar alleen een AB van het tetracyline type! sigrid1182 schreef:en dan gooi ik em in de afvalcontainer...