karakter haflinger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: karakter haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:20

melissa7 schreef:
wie kan mij meer vertellen over het karakter van een halflinger.
ik vind ze heel gaaf om te zien en ook zeer mooi, maar hebben
ze een goed karakter en zijn ze geschikt voor kinderen met 5 jaar
rijervaring?

de vraag is andersom denk ik. Wat zoek je zelf voor een pony? Wil je er dressuur meerijden, springen, aangespannen, recreatie? Wil je wedstrijden rijden?
Hoe oud zijn je kinderen? Ga je er zelf ook op rijden? Krijgen je kinderen elke week les? Worden ze lid van de vereniging?
En dan moet je bij jouw eisen/verlangens het juiste paard/pony vinden. En dat zou een Haflinger kunnen zijn.

Mijn haflinger is een geweldige pony. Loopt voor de koets M dressuur en onder het zadel B dressuur. Ze is ontzettend cool in haar hoofd. Je kan met haar door de MC Drive, door het bos, door het verkeer. Maar ze is ook heel slim, mega eigenwijs, oersterk, lief, stout. Ze heeft een echte leider nodig, anders neemt zij de leiding. Vorige eigenaren konden niet veel met haar en vonden haar gevaarlijk. Met ons klikt het, zij vertrouwt ons en wij haar. Wij vinden haar geweldig.

zidane96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:46

hoi
mijn haflinger Zidane is echt een kanjer mijn dochtertje van 10 jaar rijdt erop en dan is hij braaf Dromen, als het kouder wordt moet hij wel eerst ff los dan kan hij zijn "ei" kwijt.en ze kan er ook mee wandelen maar dan wel met een ketting onder zijn kin want dan luisterd hij goed en trekt niet.

verder is het een echte haf die erg veel behoefte heeft aan sociaal contact met andere ponys en paarden. en buiten is hij heel koel en kan knoert hard gaan met vooraf een vreugde bokje Bloos
(mijn dochtertje mag ook niet buiten rijden hoor!)

groetjes irene Knipoog

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:09

Hallo,

elk karakter van een haflinger is anders natuurlijk, de ene is druk, de andere is rustig en zo hebben ze wel allemaal hun streken hoor.. Knipoog
Achja, ze staan bekend als mooie, lieve en karaktervolle dieren, ze zijn dus meestal rustig en lief maar er zitten wel haflingers bij dei drukker zijn enz.. Knipoog
Mijne is heel rustig en heel lief Haha! ook is hij erg lief en braaf in de omgang en onder het zadel Lachen

hij heeft ook wel zijn streken Knipoog

groetjes evelien

brenda13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:20

mijn haflinger Annika kan heel lief zijn, wil graag werken,is soms vervelend, houd erg van eten, wil heel graag de baas spelen over andere paarden en schopt ze dan ook echt bij zich vandaan en dan vooral als het baasje aankomt lopen, ze is dan echt jaloers en behoorlijk link, dus gewoon een haflinger met heel veel pit,
Sunny is ons veulen en is een lieverdje, houd van knuffelen en is niet bij je weg te slaan, houd ook echt van eten, kan heel rustig zijn maar is ook regelmatig een zenuwpees die niet stil kan staan onverwachte bewegingen maakt als je met haar loopt, maar we zijn allemaal gek op haar en we zouden haar niet willen missen.

axje_en_jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:00

hey een haflinger is meestal slim en en best vriendelijk van karakter maar je hebt er ok paarden in die moelijk zijn en ok makelijker Vork ligt er aan hoe die is maar je kan best op een haflinger rijden waarom niet ?

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:10

win zijn karakter is niet 1 van de makkelijkste
maar ik vind dat dat per paard verschilt en niet per ras
melissa7 schreef:
Nanna schreef:
hoe zijn ze met dressuur en springen?

dat vraag ik me ook af

ik rij met win M1 dressuur tussen de paarden
en hij kan heel goed springen, in me onderschrift staat een topic waarin je kan zien hoe die springt