melissa7 schreef:wie kan mij meer vertellen over het karakter van een halflinger.
ik vind ze heel gaaf om te zien en ook zeer mooi, maar hebben
ze een goed karakter en zijn ze geschikt voor kinderen met 5 jaar
rijervaring?
de vraag is andersom denk ik. Wat zoek je zelf voor een pony? Wil je er dressuur meerijden, springen, aangespannen, recreatie? Wil je wedstrijden rijden?
Hoe oud zijn je kinderen? Ga je er zelf ook op rijden? Krijgen je kinderen elke week les? Worden ze lid van de vereniging?
En dan moet je bij jouw eisen/verlangens het juiste paard/pony vinden. En dat zou een Haflinger kunnen zijn.
Mijn haflinger is een geweldige pony. Loopt voor de koets M dressuur en onder het zadel B dressuur. Ze is ontzettend cool in haar hoofd. Je kan met haar door de MC Drive, door het bos, door het verkeer. Maar ze is ook heel slim, mega eigenwijs, oersterk, lief, stout. Ze heeft een echte leider nodig, anders neemt zij de leiding. Vorige eigenaren konden niet veel met haar en vonden haar gevaarlijk. Met ons klikt het, zij vertrouwt ons en wij haar. Wij vinden haar geweldig.
, als het kouder wordt moet hij wel eerst ff los dan kan hij zijn "ei" kwijt.en ze kan er ook mee wandelen maar dan wel met een ketting onder zijn kin want dan luisterd hij goed en trekt niet.
ook is hij erg lief en braaf in de omgang en onder het zadel 
ligt er aan hoe die is maar je kan best op een haflinger rijden waarom niet ?