[TI] Dreamcatcher

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Dreamcatcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:50

jacky2 schreef:
Sorry,maar zo bijzonder vind ik zijn ouders nou ook weer niet !

Om er zoveel geld voor uit te geven,maar ja dat is persoonlijk.

Edit: Waarom liggen deze ouders op een heel andere niveau,kan je dat uitleggen ? Pling
Vergleken met de "hollandse ouders " ?

*proest* ben je nu serieus?

Ik denk dat de paarden van Brian en Deidre zich keer op keer bewijzen. Vraag een willekeurige (buitenlandse) stoeterij en ze hebben van ze gehoord, en in veel gevallen zelfs een paard bij hun vandaan. Vooral in Amerika is de status van Clononeen erg hoog.

Wij hebben in Nederland nog vrij normale prijzen voor onze paarden, ik krijg wekelijk een update van de ierse prijzen Knipoog En geloof me die halen wij hier niet. Nu missen wij in veel gevallen ook de ierse kwaliteit dus dat heft elkaar weer op.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:52

Edit: Zo is een dochter van Clononeen Drumshambo ( ja die van Naat) op een ierse markt van de hand gegaan voor 20.000 euro. Gaan wij niet redden hier

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:55

zo als ik toch eens geld had!!! dan wist ik het wel hoor.
Ik vind het niet te veel geld dat betaal je tegenwoordig nu eenmaal voor een paard met goede afstammig.
vind de vader ook echt super hoor

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:59

Het is veel geld, maar ook Nederlandse veulens gaan voor die bedragen naar het buitenland hoor. In Nederland/Belgie zal het misschien minder snel betaald worden voor een veulen, maar in Frankrijk, Scandinavie en de USA zijn deze bedragen normaal.

Ik denk dat 20.000 euro alleen betaald wordt door Amerikanen Caira?

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:02

Caira schreef:
Edit: Zo is een dochter van Clononeen Drumshambo ( ja die van Naat) op een ierse markt van de hand gegaan voor 20.000 euro. Gaan wij niet redden hier

Nou sorry hoor, daar kan ik maar 1 ding op zeggen: belachelijk!
Waarvoor eigenlijk zoveel geld? Kampioen springen of dressuur zal het veulen hoogstwaarschijnlijk niet worden. Dus dan is het in mijn opinie alleen nog maar wat de gek ervoor geeft. Dus om te kunnen zeggen dat je een veulen van de Clononeen Farm hebt.
Nou ja, ik ben hier denk ik veel te nuchter voor...... En ik denk ook echt niet dat dat bedrag er hier in NL voor wordt betaald. Dan vind ik 2500 euro voor het veulen waar dit topic over gaat al veel. Maarja, voor Amerikanen geldt altijd dat ze er belachelijke bedragen voor over hebben.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:03

Ik geloof het niet Vasthi. Momenteel liggen de prijzen binnen Eire ook zo hoog.

Onzin Jacky. Alle prijzen liggen hoog, en kwaliteit is gewoon duur. Al heb je altijd mensen die voor een kwartje op de eerste rang willen zitten!
Laatst bijgewerkt door Caira op 23-02-07 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:05

Caira schreef:
Ik geloof het niet Vasthi. Momenteel liggen de prijzen binnen Eire ook zo hoog.

Onzin Jacky. Alle prijzen liggen hoog, en kwaliteit is gewoon duur. Al heb je altijd mensen die voor een kwartje op de eerste rang willen zitten!

Ja, maar kwaliteit is natuurlijk moeilijk te beoordelen als het veulen nog niet is uitgegroeid. Dan kan je alleen maar hopen dat het veulen net zo uitgroeid als zijn ouders.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:06

Geloof maar dat de echte fokkers dat er direct uitpikken.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:28

desillies: stuur maar door Haha!

ouders op een heel ander niveau: deze ouderdieren genieten wereldfaam Knipoog
ga maar eens de wereld rond en vraag overal wie er Dunbrody kent, of vraag wie er bijvoorbeeld Moes, Maestro, Boris,... kent Clown
dat is natuurlijk geen garantie dat het veulen beter is dan een veulen van "onze" hengsten, maar de naam en de "roem" die daarmee verbonden is, katapulteren dit veulen toch in een hogere prijsklasse.

lucy: ik geef je gelijk wat betreft de "werkelijke" waarde van het veulen. In principe is elk paard maar net waard wat je er bij het slachthuis van krijgt. En op dit moment zou ik voor mezelf idd ook geen veulen kopen voor dit geld, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik er geen tijd en plaats voor heb, dus ook niet de interesse Lachen
ALS ik op zoek was naar een veulen met potentieel, DAN zou ik er echter wel het geld voor over hebben.
het is maar net wat je wilt op welk moment. als je dit veulen wilt kopen om het op 18 maand te ruinen en er recreatief mee te gaan rijden en er verder geen ambities mee hebt, dan zou je idd misschien beter op zoek gaan naar een veulen wat goedkoper is.
Anderzijds: als je nu écht verliefd bent op dit veulen, wie ben ik dan om te zeggen dat het geld wat ervoor gegeven wordt, teveel is...zélfs zonder verdere ambities...
en prijzen die realistisch moeten blijven: wàt IS realistisch? Paarden zijn "luxegoederen" en luxe kost nu eenmaal veel geld. Als je kijkt dat er bij andere rassen soms 50000 euro (of meer Clown ) voor een veulen gegeven wordt, terwijl die evenmin op iets anders kan teren dan afstamming...
Friezen zijn ook geen goedkoop grapje,...
Het is maar wat je realistisch vindt en blijft vinden Knipoog

wat betreft de status van de ouderdieren ga ik dus met Caira mee Ja
ik vind het overigens schrikwekkend dat "onze" veulens eigenlijk nooit dezelfde kwaliteit bereiken als diegene die in Ierland/Engeland worden gefokt Verdrietig

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:44

Frenia, wij fokken op stamboeken, nieuwe stamboeken wel te verstaan. Mensen die nu 10 jaar met deze paarden omgaan worden experts genoemd. In Eire zijn mensen die al honderden jaren deze paarden fokken en de kennis overgeven van vader op zoon. Noem ze een naam en zij vertellen je de afstamming. Stamboeken, ach waarom, als je alles uit je hoofd weet? De paarden die vanuit Ierland/Engeland naar Nederland komen zijn meestal de paarden die daar niet goed genoeg bevonden worden.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:51

*en daar gingen we offtopic Clown *

maar Caira, grotendeels geef ik je wel gelijk hoor wat de kwaliteit betreft, maar er zijn ook "hier" héél erg mooie cobs te vinden waarmee gefokt wordt.
Toch valt het me op dat zoons en dochters van die cobs, nooit dezelfde kwaliteit bereiken als hun ouderdieren...hoe verklaar je dat?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:05

Ben ik niet helemaal met je eens, zo heb ik al 2 thunder zoons gezien die in mijn ogen over paps heen gaan qua kwaliteit. Een zoon van Drum ( Drumaneer), Moes ( Mc Murphy), Ryon (Premie). Geef het wat tijd! Ik zie zeker potentieel in Nederland, maar ik denk dat we TE snel resultaat willen zien. Je kunt een fokkerij van 5 serieuze jaren niet tegenover een fokkerij van 100en jaren zetten.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:06

Caira schreef:

Haha! Jammer dat ik haar eigenaar niet was Knipoog
Hoe heette die markt/veiling ook al weer?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:15

frenia schreef:
ik vind het overigens schrikwekkend dat "onze" veulens eigenlijk nooit dezelfde kwaliteit bereiken als diegene die in Ierland/Engeland worden gefokt Verdrietig

Ik heb laatst wat foto's van de NSvT hengstenkeuring naar een stel Amerikanen gestuurd, die zoeken veel meer naar het zware type, meer richting ICS type. Twee van de reacties:
It would seem that each country/registry looks for something quite a bit different, doesn't it?? Many of these are quite different to what most folk would look for over here and vice versa perhaps? Maybe the folk in mainland Europe would find ours too heavy in substance, bone and hair??? I don't know.

en nadat ik over de 3 / 4 types had uitgelegd

Thank you for printing all that out Natalia.
The possible problems as I see it, is that with so many "types" being bred, one would suppose that there should be registries for each type. If not, then they would/are probably being bred together constantly and in effect, each type would be lost eventually.
Looking carefully at your photos, I see many horses lacking in body depth and bone.
While I think a good ground-covering trot is desirable in most breeds, very high action is not necessarily desirable and doesn't often cover ground efficiently. Sometimes is even because of incorrect body conformation.
It's all very interesting and I thank you for sharing your photos with us.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:17

Caira schreef:
Een zoon van Drum ( Drumaneer

Wat is de meest recente foto die jij van Drumaneer hebt gezien, Caira? Ben nog steeds op zoek naar zijn meest recente eigenaar.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:33

Volgens mij staat het veulen in Zwitserland, de website eindigt niet met .de maar met ch. In ieder geval komen er ook nog flinke transportkosten bij.
Ik vind het een hele hoop geld maar kan me voorstellen dat als je het geld hebt en je wilt met een bepaalde bloedlijn (verder) fokken het een goede aankoop kan zijn.

Niet alleen de tinkers zijn in Ierland duur geworden maar alle paarden. Ik heb met de mijne echt mazzel gehad want twee jaar daarna zijn die prijzen verviervoudigd! (Bij degene waar ik Sox vandaan heb dan).

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:48

KootMiraDrum schreef:
frenia schreef:

Ik heb laatst wat foto's van de NSvT hengstenkeuring naar een stel Amerikanen gestuurd, die zoeken veel meer naar het zware type, meer richting ICS type. Twee van de reacties:
It would seem that each country/registry looks for something quite a bit different, doesn't it?? Many of these are quite different to what most folk would look for over here and vice versa perhaps? Maybe the folk in mainland Europe would find ours too heavy in substance, bone and hair??? I don't know.

en nadat ik over de 3 / 4 types had uitgelegd

Thank you for printing all that out Natalia.
The possible problems as I see it, is that with so many "types" being bred, one would suppose that there should be registries for each type. If not, then they would/are probably being bred together constantly and in effect, each type would be lost eventually.
Looking carefully at your photos, I see many horses lacking in body depth and bone.
While I think a good ground-covering trot is desirable in most breeds, very high action is not necessarily desirable and doesn't often cover ground efficiently. Sometimes is even because of incorrect body conformation.
It's all very interesting and I thank you for sharing your photos with us.

Daar ben ik het wel mee eens, het valt mij op dat er veel mensen in Nederland zijn die erg focussen op een "rijtypische" tinker wat toch sneller inhoud dat het vaak een wat lichter paard is qua bouw in zowel de botten als de bespiering.
En vaak gaat die bouw ook weer samen met net wat minder behang (uitzonderingen daargelaten natuurlijk Knipoog )Daarnaast vind ik ook dat er erg gefocust wordt op de hoogte, hoe groter hoe beter lijkt soms wel.
En het paard wat graag in de dressuurring gezien wordt is nou eenmaal wat groter en eleganter van bouw met mooiere ruime gangen dan een wat zwaardere type cob met weelderig behang.
Persoonlijk vind ik dat jammer omdat juist dat type op de langere duur zo verdwijnt. Maar ook in de fok heb je nou eenmaal met marktwerking te maken die in Nederland denk ik nog erg beinvloed wordt door een "KWPN beeld" van paarden.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:50

Dat valt me dus bijvoorbeeld op aan Frankrijk, wat de Amerikanen over zichzelf zeggen
en dat is dan wellicht ook de reden dat het tussen Fransen en Amerikanen wel vlotjes gaat op IC-niveau.

Hengsten als Drumshambo, Roméo de Soie, Moes, Bloc,... vallen daar goed in de smaak,
hengsten die meer "sport" en "luxe" zijn, verkopen daar veel minder goed (bv Baggio, Banagher, ...)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:53

@ kinsealy hier ben ik het ook wel mee eens

en persoonlijk vind ik sil ook wel wat aan de lichte kant als ik naar ierland kijk
en de hengsten die frenia op noemt zou ik eingelijk ook kiezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:18

Ik persoonlijk hou erg van het cob type. De 'rijtypische' tinkers zijn niet zo zeer mijn persoonlijke smaak.
Ik vind sommige tinkers net bonte paarden met iets meer behang. Terwijl ik van grof gebouwde paarden hou met weelderig behang. Ik ben ook weg van trekpaarden en dergelijke. Het is hetzelfde met de arabo friezen, die vind ik ook niet zo geweldig, met die magere pootjes. Ik vind groffer beenwerk veel mooier en vind dat ook bij de fries horen. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat ze zo gefokt worden dat je elegante trekpaarden krijgt met ietwat weelderig behang. Geef mij maar de groffere Haha!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:47

Ik ben het ook deels met Kinsealy eens. Behalve dat de zwaardere tinker zal verdwijnen, want dat geloof ik niet. Lang niet alle tinkerliefhebbers willen een "rijtypische" tinker. Over het algemeen zijn de cob en vanner ook wat cooler dan de grai's en veel mensen willen een tinker juist voor ontspannen buitenritten.

Ik heb al ruim een jaar geleden in een amerikaanse mailgroep wat uitgelegd over de grai's want ze snappen helemaal niks van dit type. In Amerika houden ze vooral van de vanners en de drumhorses. Lekker zwaar met véél behang Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 00:24

Hmmm smeltende....
Ik zou het er best wel eens voor over kunnen hebben denk ik maar dan wel in de vorm van een merrietje.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:07

flicka schreef:
Ik ben het ook deels met Kinsealy eens. Behalve dat de zwaardere tinker zal verdwijnen, want dat geloof ik niet. Lang niet alle tinkerliefhebbers willen een "rijtypische" tinker. Over het algemeen zijn de cob en vanner ook wat cooler dan de grai's en veel mensen willen een tinker juist voor ontspannen buitenritten.

Ik heb al ruim een jaar geleden in een amerikaanse mailgroep wat uitgelegd over de grai's want ze snappen helemaal niks van dit type. In Amerika houden ze vooral van de vanners en de drumhorses. Lekker zwaar met véél behang Lachen

Ik denk dat wij haast de enige ( en ik dan ook nog steeds niet) zijn die de grai's snappen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 11:09

mm dat stukje over die amerikanen en dat steeds opnieuw mengen van de types kan ik wel inkome eigenlijk. Toch ben ik blij dat er Grai's zijn, ik vind het gewoon hele fijne rijdieren om mee te werken, met als extra bonus dat ze de Tinkereigenschappen hebben.

En om weer even ontopic te komen, ik denk dat wij als Tinker eigenaren teveel op bepaalde bedragen zitten die we gewend zijn. als ik zie wat mensen in de warmbloed sector alleen al voor dekkingen over hebben, my god, niet normaal meer.
Dus stel het veulen had echt potentie, en ik zou dat kunnen zien (wat ik niet zie, ik kies altijd de stumpertjes en de overbouwde types Clown ) dan had ik de gok wel gewaagd met dit veulen voor die prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:47

Met een week of 2 weken, recente foto's