Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Liselot11 schreef:frenia schreef:ahum liselot: je verkoopt onzin als ik het even zo mag zeggen.
uiteraard zal het veulen ook zo wel geboren worden, maar de littekens zijn niet de zwakste punten, waardoor de merrie tijdens de bevalling erg kan inscheuren op een verkeerde manier!
bovendien is dat dan na de bevalling erg pijnlijk voor de merrie.
ofwel moet de da de merrie vóór de bevalling openmaken
je kan het ook zelf doen, maar dat moet tijdens de bevalling gebeuren en dus dan moet je erbij zijn.
door de weeën doe je de merrie dan geen pijn,
maar eerlijk gezegd zou ik idd voor de da opteren
het is grof, maar laat het de eigenaar zijn probleem zijn
ga vooral zelf niet knippen of prutsen!!!
Dat kan jij onzin vinden, maar toch is het zo. Wij hebben ook elk jaar minimaal 1 merrie die dichtgezet moet worden omdat ze anders niet drachtig wordt. En deze merrie wordt elk jaar NIET geknipt voor of tijdens de bevalling, omdat het vanzelf opengaat omdat het de zwakke plek is. Hebben wij dan zo'n rare merrie?!
En wat gebeurt er dan als je je merrie tijdens de bevalling open wilt knippen en er niet bij bent omdat je merrie je voor is?
creool schreef:Ik zou het nooit in mijn hoofd halen om zonder toestemming van een eigenaar met een schaar in andermans paard te knippen! Laat de verantwoording daar waar het hoort!
Uiteindelijk is het waarschijnlijk paniek om niets geweest omdat de eigenaar de dierenarts erbij haalt.
Eind goed al goed!
. 

gezond en wel. Ik heb het helaas gemist... de bevalling zelf is zwaar geweest. Dus ik ben heel dankbaar dat de veearts het toch heeft opengemaakt. Ik ga er straks heen om beide in het echt te bewonderen
Merrie zal nu wel flink zijn afgevallen
Liselot11 schreef:Nou meid, je hoeft echt niet zelf aan de gang. Hoever wil je haar dan inknippen? Dat kun je van te voren toch niet weten?
Je paard is dichtgezet. Als je veulen komt, is de plaats waar je merrie is dichtgezet de zwakste plek. Dat gaat vanzelf kapot en daar kun jij met je schaar niks betekenen. Grote onzin ook dat het veulen er niet uit zou kunnen...