arabische dekhengst.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PaolaPromise

Re: arabische dekhengst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:18

En die is dus gekozen omdat hij lekker dichtbij staat??? Gestoord Schiet mij maar lek Ach gut

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:32

PaolaPromise schreef:
En die is dus gekozen omdat hij lekker dichtbij staat??? Gestoord Schiet mij maar lek Ach gut

of het dekgeld is lekker laag Knipoog

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:36

Aangezien de merries niet bij naam genoemd zijn kan het best zijn dat deze hengst er wel op past, of ben ik nu zo naief?( TS is verzorger, weet ook het fijne er niet van)
Vind hem wel gaaf eerlijk gezegd.
Heb hem echter nooit irl gezien.

Karen

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:43

Tja, meningen verschillen natuurlijk.
Ben benieuwd hoe het karakter van de merrie is?! Hopelijk niet al te gecompliceerd?!

Fayat is namelijk niet een van de makkelijkste Lachen en vererft dit vaak door.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:47

Of de merries passen goed bij de hengst.
Wij kunnen natuurlijk niet in het hoofd van de eigenaar kijken dus om nu te gaan speculeren waarom iemand voor een bepaalde hengst kies lijkt mij ook geen goede zaak.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:50

Vreemd zeg, als de eigenaar het ook niet eerst wist.
Hoe heten dan jouw verzorgarabieren? En weet je misschien ook hun afstamming?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:07

is het arben niet. hij staat in rucphen en staat te koop. van arabierenstoeterijdelani

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:15

Zou in feiten ook nog kunnen. Stoeterij Delani is maar een half uurtje rijden, dus nog redelijk dichtbij.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:22

sherif schreef:
PaolaPromise schreef:

of het dekgeld is lekker laag Knipoog

..dat is het motto in NL Knipoog

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:31

Ik denk dat er ondertussen meer dan voldoende gespeculeerd is in dit topic.
Ben blij dat we bij de arabieren een aantal helderziende hebben die weten waarom mensen voor een bepaalde combinatie kiezen (lokatie en geld is dus het belangrijkste in NL, fijn dat er voor me wordt gedacht).
Ruimte voor een discussie houden jullie ook niet open omdat je met vooroordelen je eigen denken zo beperkt en ook de mogelijkheden voor de andere partij erg beperkt maakt.

Zolang de eigenaar niet actief is op bokt en zich niet geroepen voelt waarom hij/zij voor een hengst kies, een hengst waarvan wij niet weten welke het is, kunnen we wel blijven gissen....

ArabianStars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:45

Zahlina schreef:
Zolang de eigenaar niet actief is op bokt en zich niet geroepen voelt waarom hij/zij voor een hengst kies, een hengst waarvan wij niet weten welke het is, kunnen we wel blijven gissen....

Wij zijn zo te lezen de enigen niet die niet weten welke hengst het is, de merrie eigenaar weet het kennelijk zelf niet eens...

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:55

Zo kan die wel weer, Zahlina heeft gelijk, er word gedacht en aangenomen dat.................,
misschien zijn de 2 witte merries wel helemaal geen Volbloeden, weten we ook niet, namen of afstamming zijn ook niet genoemd.
TS is al aan de vraag stelling te herkennen als iemand die weinig kennis heeft van zaken, dit zegt echter niets over de eigenaar van de betreffende merries.
Toch word er weer gretig op ingegaan, ik begrijp dat niet eigenlijk

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:59

Volgens de verzorgster van deze merries wist de eigenaar de naam van de hengst niet meer, klopt.
Maar om er dan maar gelijk vanuit te gaan dat er niet over deze dekkingen is nagedacht vind ik te ver gaan.
Voor het zelfde geldt had de eigenaar geen zin om het te delen met de verzorgster maar dat is net zo goed giswerk.

Gissen naar een hengst vind ik geen probleem maar om te gaan gissen naar de redenen gaat mij echt te ver.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:34

Zahlina schreef:
Ik denk dat er ondertussen meer dan voldoende gespeculeerd is in dit topic.
Ben blij dat we bij de arabieren een aantal helderziende hebben die weten waarom mensen voor een bepaalde combinatie kiezen (lokatie en geld is dus het belangrijkste in NL, fijn dat er voor me wordt gedacht).
Ruimte voor een discussie houden jullie ook niet open omdat je met vooroordelen je eigen denken zo beperkt en ook de mogelijkheden voor de andere partij erg beperkt maakt.

Moderatoropmerking:
Ik kon het zelf niet beter zeggen Lachen Graag ontopic blijven. Voor speculaties is hier geen plaats.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 19:40

De ene merrie is volbloed arabisch, en de andere merrie is een egyptische arabier Lachen

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:45

Malibu_ schreef:
De ene merrie is volbloed arabisch, en de andere merrie is een egyptische arabier Lachen

Euh volgens mij verschillen ze qua ras dus echt niet.
Een egyptische arabier is ook een volbloed ararbier, Egyptisch geeft alleen de bloedlijn binnen het arabische volbloed aan.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 19:50

ow ja sorry, maar dat is alles wat ik weet. Ik weet de vader niet van hun ofzo. Sorry Lachen

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:32

Als je de voornamen van de merries in typt bij www.allbreedpedigree.com
dan kan je zelf de voorouders erbij zoeken, soms met foto en al.
Misschien kan dat je helpen?
Zo wie zo een leuke site als je niks te doen hebt in de vakantie Knipoog

fhjarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:58

bterlaan schreef:
Dat is dus paardenprodcutie en heeft met fokken helemaal niets te maken. Zet er maar een hengst op, het dondert niet, wat eruit komt. Ik kan me hierover opwinden, want die veulens moeten toch ook een kans hebben op een redelijk leven. Als iemand twee merries heeft en die laat dekken zonder zelfs maar de stamboom na te kijken en te informeren ,wat de hengst al voor nakomelingen heeft, en te kijken of hij bij de merries past en ze kan verbeteren, is in mijn ogen echt helemaal verkeerd bezig. Ongelooflijk!

hier ben ik het helemaal mee eens!!!!!

ik snap echt niet hoe mensen met een hengst kunnen gaan dekken waar ze verder totaal niets van af weten. Echt pure vermeerdering! ongelovelijk en dan maar klagen dat onze arabieren zo achteruit in kwaliteit.

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:07

[/quote]

of het dekgeld is lekker laag Knipoog[/quote]

..dat is het motto in NL Knipoog[/quote]

Ja en nee....

Er zijn zat hengsten die niet geprimeerd zijn maar toch worden aageschreven als een tophengst met ik weet niet hoeveel supergoede kwaliteiten en met een belachelijk hoog dekgeld. het motto van de merriehouders is dan misschien hoe lager hoe beter, maar van de hengstenhouders is het vaak andersom.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:51

Of een hengst een premie heeft, is voor ons totaal niet van belang.
Hier kijken wij geen eens naar. Dit jaar dekken wij ook met een hengst, waar bijna niemand het bestaan nog van af weet, hij heeft wel hele goede bloedlijnen, heerlijk type, kan showen als geen ander en heeft daarbij een heel prettig karakter, maar geen premie, hij is ook nog te jong. (wel zal hij dit jaar voorgesteld worden in Duitsland) Knipoog Wij proberen het gewoon, ons gevoel zegt dat het wel goed zit Knipoog

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:24

ArabianRanch schreef:
Of een hengst een premie heeft, is voor ons totaal niet van belang.
Hier kijken wij geen eens naar. Dit jaar dekken wij ook met een hengst, waar bijna niemand het bestaan nog van af weet, hij heeft wel hele goede bloedlijnen, heerlijk type, kan showen als geen ander en heeft daarbij een heel prettig karakter, maar geen premie, hij is ook nog te jong. (wel zal hij dit jaar voorgesteld worden in Duitsland) Knipoog Wij proberen het gewoon, ons gevoel zegt dat het wel goed zit Knipoog

Dat is mijn inziens ook de beste manier om te oordelen. Premies zijn ook deels afhankelijk van de smaak van de juryen als je de capaciteit hebt om te oordelen of een hengst wel of niet correct gebouwd is, naar het complete plaatje kijkt en niet alleen naar bijv. type of bewegingen, dan kom je al een heel eind. En fokken blijft gokken, een wereldkampioen x wereldkampioen kan met gemak een gruwelijk slecht veulen geven.....