Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sonja schreef:Misschien niet aardig om te zeggen, maar als ik jullie reacties zo eens lees, dan ben ik toch wel erg benieuwd over op wat voor niveau jullie dan westernrijden, als die paardje dat allemaal ineens zoooo leuk vinden.
Weten jullie zeker dat je niet gewoon de teugels losgegooid hebt en nu met lange teugel aan het hobbelen bent? Is je paard ook aan die lange teugel (waar je doorgaans ook wel even werk aan hebt voor je dat resultaat op de juiste manier bereikt hebt) nog steeds nagefelijk en verzameld?
Wat Cynthiar bv aangeeft heeft niets met enthousiasme te maken (vanzelf proberen te wisselen), maar met een rijtechnische fout; het niet wachten op de hulp van de ruiter. Dat heeft helemaal niets met western/dressuur/enthousiasme te maken.
Westernrijden is overigens ook niks relaxter dan (goed!) dressuurrijden. Dus ik heb eerlijk gezegd behoorlijke twijfels of iedereen hier echt enig benul heeft waar 'ie mee bezig is.
Hypofocus schreef:Veel mensen die van dressuur naar western overstappen zijn redelijk bewust met hun paardje bezig.
Sonja schreef:Jullie schieten meteen in de verdediging ipv eens na te denken over waar het om gaat.
Wat maakt het verschil dan tussen westernrijden en dressuurrijden voor jullie paarden? Waarom zijn ze zo blij sinds je d'r western mee rijdt?
Kan maar 2 mogelijkheden hebben volgens mij:
1. Je reed beroerd dressuur of bracht geen variatie aan in je trainingen
of 2. Je ziet western niet als een serieuze discipline en hobbelt aan een lang teugeltje rond. Zeker in het begin is er nl. practisch geen verschil. En aangezien iedereen meteen aangeeft geen westernster te zijn, zit je nog aan het begin, en is er dus practisch geen verschil...
Lol met je knol is prima, uitstekend zelfs! Daar gaat het ook niet om.
Ik probeer jullie ervan bewust te maken dat je eigenlijk een heel raar signaal afgeeft, of dat je mogelijk hiervoor iets niet handig aangepakt hebt...
Andere fjorden bekijken; graag! Start bij de WRAN en we komen elkaar in de ring tegen, geweldig!!!!
horseloverx schreef:mijn paardje deed het best goed toen we nog dressuur reden, alleen mn hart ligt niet bij de dressuur.
Haaaaa maar daar zeg je wat... JIJ hebt meer plezier in western; dan is het logisch dat je paard ook vrolijker is! Ik heb de schurft aan viertalrijden, dus doet Milena chagarijnig met zo'n werkje. Maar dat wil niet zeggen dat Mileen d'r een hekel aan heeft...
DAT kan dus in jouw geval wel verklaren dat het paardje vrolijker is als jullie westernrijden. Heeft alleen niets met de discipline te maken, maar meer met jouw stemming/humeur/gevoel 
Sonja schreef:horseloverx schreef:mijn paardje deed het best goed toen we nog dressuur reden, alleen mn hart ligt niet bij de dressuur.Haaaaa maar daar zeg je wat... JIJ hebt meer plezier in western; dan is het logisch dat je paard ook vrolijker is! Ik heb de schurft aan viertalrijden, dus doet Milena chagarijnig met zo'n werkje. Maar dat wil niet zeggen dat Mileen d'r een hekel aan heeft...
DAT kan dus in jouw geval wel verklaren dat het paardje vrolijker is als jullie westernrijden. Heeft alleen niets met de discipline te maken, maar meer met jouw stemming/humeur/gevoel
Ja Alida ken ik wel, is een leuk mens!:D
Bezit ook geen trailer of trailertrekkende auto dus ik moet roeien met de riemen die ik heb, wat op dit moment betekent dat ik kwa western riding nog steeds aan de klant lig.

Sonja schreef:Ik denk niet dat ik er nog tijd in ga steken. Zonde van m'n tijd en van jullie humeur
Als je PAARD (dus zonder de invloed van jouw humeurtje als ruiter!) western zoooo veel leuker vindt als dressuur, dan voer je 1 van die 2 disciplines beroerd uit.
Jullie kunnen nog steeds niet aangeven wat voor je paard het verschil dan zou zijn. Het enige wat je doet is jezelf verheerlijken en zeggen hoe goed je bent. Beetje zelfreflectie zou niet misstaan.
Sonja schreef:Als een paard ZELF western heel veel leuker vindt dan dressuur, dan voer(de) je als ruiter 1 van die disciplines beroerd uit.