Denni schreef:Hallo allemaal!
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met een nakomeling van Whinny Jackson.
ben wel nieuwsgierig naar karakter en prestaties van deze pony's/paarden.
Ik heb zelf een merrie van Whinny Jackson die best wel een moeilijk karakter heeft en overigens ook erg goed kan springen ondanks dat ik meer met dressuur bezig ben.
Ik ben benieuwd!
Hoi Hoi!
Ik heb er ook eentje van Whinny Jackson (Bianca x Whinny Jackson)
Echt een toppaardje!
Wel heet vooral toen ik haar net kocht schrok ze overal van, er werd me ook aangeraden geen buitenritten te maken.
Nu heb ik haar bijna een jaar en is ze veel rustiger, nu ga ik gewoon naar buiten en gaat hartstikke goed! je moet er denk ik mee kunnen omgaan en geen bange ruiter zijn. en als ze ergens bang van zijn er 1000x langsrijden alsof er niks aan de hand is.
Ze loopt wel graag met haar hoofd hoog, als we bezig zijn met dressuur en ik haar vraag na te geven loopt ze niet graag laag, ze hoopt graag met haar nek omhoog, zodat ze rond loopt maar zichzelf meer optrekt zegmaar.
Ook op stem reageert ze echt heel goed. klikken gaat ze echt voorwaarts, en bij ho reageert ze ook meteen.
Van de zweep wordt ze erg vervelend... zelfs als ik hem gewoon in mijn hand heb tijdens het rijden.
met springen wordt ze wel heel heet, alleen al als er balken in de bak staan en we er langs lopen.
En ze springt ook echt enorm hoog over de hindernis heen.
Verder is het echt een heel lief aanhankelijk paard, heel vriendelijk naar mensen toe en wil erg graag aandacht en geknuffeld worden.
Naar andere paarden is ze niet heel erg vriendelijk helaas, er zijn maar een paar paarden op stal waar ze mee overweg kan...
ik kan echt heel veel van haar leren, als ik bijv op het verkeerde been zit, of een verkeerde hulp geef zwaait ze met haar hoofd.
ze zal echt niet zomaar iets gemeens doen.
Ik ben er super happy mee!
Ik zou geen ander paard willen.
foto's zien?:
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 562&type=3
groetjes xxx