Nakomelingen van de hengst Whinny Jackson??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

patriciah

Re: Nakomelingen van de hengst Whinny Jackson??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 10:03

@babsie_flash bedankt!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 03:35

Mijn vriendin heeft een ruin van whinny jackson.
Het is een vos van 1.62 ongeveer. Heethoofdje en erg nieuwsgierig. Kan leuk lopen maar heeft zeker geen makkelijk karakter. Is dominant naar mensen en paarden. Ik rij hem wel eens, best grappig. Maar je moet hem wel aan het werk houden.
ik dacht dat Whinny Jackson een springhengst was?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 06:45

Ik rij een Whinny Jackson x Aktion (Foto's zie profiel). Een merrie van 1.72m.
Ze is superbraaf, maakt zich niet gauw druk, heeft een geweldig achterbeengebruik en kan ook nog eens heel goed springen.
Ze is niet een van de makkelijkste met rijden. Je moet er echt aan werken om haar fatsoenlijk te laten lopen. Ze geeft je niks kado.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:30

Whinny Jackson liep in eerste instantie ZZ licht en is toen verkocht aan een springruiter.Omdat hij zelf ook niet een van de makkelijksten is,is hij gecastereerd en nu springt hij niet onverdienstelijk.Bij zijn voorouders zitten wel inderdaad een aantal springers.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:28

Mijn vriendin heeft contact gehad met die ruiter. Hij staat in Engeland en springt nog steeds erg goed.
Billy Twomey is zijn ruiter.

patriciah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:06

ik heb de indruk dat zijn nakomelingen niet al te groot zijn?
de merrie die ik op t oog heb is ook maar hoop en al 1.60m.
en ik hoor hier precies meer kleine maatjes!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:19

Die merrie die ik gereden heb was ook maar iets van 1.63 cm.Maar daar zat Ferro achter,die had trouwens ook een geweldig achterbeengebruik.

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:14

hallo allemaal,

dan moet ik jullie 'teleurstellen'.
Mijn merrie heeft vorig jaar een enorm groot veulen van Whinny jackson gekregen, hij is dus nu een jaar, en de grootste van alle paardenhengsten in zijn groep.
Ook het bange en rillerige klinkt mij niet bekend in de oren, hij is enorm brutaal en nergens bang voor!

doei!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:50

Opzich heel erg grappig dat er zoveel nakomelingen zijn van hem die zo'n apart of terwijl moeilijk karakter hebben!

Ik heb een pony gehad van Wellborg(whinny jackson) die is uit eindelijk 1.54/1.55 geworden.
Te klein voor mij, ook een enorm moeilijk en stresachtig karakter!

Ben nog naar haar opzoek dus als mensen haar kennen of herkennen ze heet Shiwabelle, haar moeder is Annabelle Lachen

xCarOliineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 20:22

Hallo,

Ik heb ook een namekomenling van Whinny Jackson,
Het is een ruin, hij heet Whinde v.d Westhof. en is 1.68m.
Hij heeft ook inderdaad best wel een moeilijk karakter, maar wel erg goed moedig.
hij heeft bijv. bepaalde ''knopjes'' die je moet kennen. en precies weten hoe je met hem moet om gaan.
maar verder een super paard!

Groetjes.

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:45

waar ik rij staat ook een merrie(whinny jacksonxCasimir) ze is op stal echt een schat heel nieuwsgierig en rustig. maar als je op haar zit dan moet je wel je best doen om haar in toom te houden. ze springt vaak weg en is heel kijkerig maar ondanks dat is het een hele lief en mooi paard! in de dressuur doet ze het ook heel goed, ze liep bij de vorige eigenaar Z1 en loopt nu Z2!

otje150

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:21

heey!
mijn verzorgpony stamt af van whinny jackson!
hij heet boy, zijn echte naam is wonder van de westerhof omdat hij een tweeling is. hij is tevens de enige die het heeft gehaald van de twee. het is een grote E pony en het is een ruin, een vosje. erg lief en heel knuffelbaar. hij is ook heel goed in dressuur en vooral springen! hij kan tot 1.70 springen en rijd m2 in de dressuur. hij is heel lief en altijd vrolijk.
hij is ook erg nieuwschierig en soms een wel een watje. met grote vrachtwagens heeft hij geen probleem maar voor een klein grasmaaiertje springt hij 2 meter de lucht in. hij vind het geweldig om op de mange te rijden en gaat ook altijd behoorlijk hard. vooral met springen en buitenritten is hij nouwelijks te houden. hij heeft ook bepaalde manier van rijden die je eerst moet leren. maar het is geen moeilijke pony om lekker even mee in de bak te rijden. hij heeft ook geen moeilijk karakter en luisterd goed. hij vind alles goed en leuk. verder is het een supperleuke pony.
groetjes naomi ten hagen

xcocox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:29

Hee Hee allemaal!

Mijn paard is de dochter van whinny Jackson, maar met haar heb ik nog geen problemen gehad eigenlijk. wel is ze soms een beetje schrikachtig in hoeken van de bak enz..

xxliefs!

Saloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:54

Denni schreef:
Hallo allemaal!

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met een nakomeling van Whinny Jackson.

ben wel nieuwsgierig naar karakter en prestaties van deze pony's/paarden.

Ik heb zelf een merrie van Whinny Jackson die best wel een moeilijk karakter heeft en overigens ook erg goed kan springen ondanks dat ik meer met dressuur bezig ben.

Ik ben benieuwd!

Hoi Hoi!

Ik heb er ook eentje van Whinny Jackson (Bianca x Whinny Jackson)
Echt een toppaardje!
Wel heet vooral toen ik haar net kocht schrok ze overal van, er werd me ook aangeraden geen buitenritten te maken.
Nu heb ik haar bijna een jaar en is ze veel rustiger, nu ga ik gewoon naar buiten en gaat hartstikke goed! je moet er denk ik mee kunnen omgaan en geen bange ruiter zijn. en als ze ergens bang van zijn er 1000x langsrijden alsof er niks aan de hand is.
Ze loopt wel graag met haar hoofd hoog, als we bezig zijn met dressuur en ik haar vraag na te geven loopt ze niet graag laag, ze hoopt graag met haar nek omhoog, zodat ze rond loopt maar zichzelf meer optrekt zegmaar.
Ook op stem reageert ze echt heel goed. klikken gaat ze echt voorwaarts, en bij ho reageert ze ook meteen.
Van de zweep wordt ze erg vervelend... zelfs als ik hem gewoon in mijn hand heb tijdens het rijden.
met springen wordt ze wel heel heet, alleen al als er balken in de bak staan en we er langs lopen.
En ze springt ook echt enorm hoog over de hindernis heen.

Verder is het echt een heel lief aanhankelijk paard, heel vriendelijk naar mensen toe en wil erg graag aandacht en geknuffeld worden.
Naar andere paarden is ze niet heel erg vriendelijk helaas, er zijn maar een paar paarden op stal waar ze mee overweg kan...

ik kan echt heel veel van haar leren, als ik bijv op het verkeerde been zit, of een verkeerde hulp geef zwaait ze met haar hoofd.
ze zal echt niet zomaar iets gemeens doen.
Ik ben er super happy mee!
Ik zou geen ander paard willen. <3

foto's zien?:
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 562&type=3

groetjes xxx

kimENkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:46

hallo, ik heb een nakomeling van Whinny Jackson en ze is super lief in de omgang en zo aanhankelijk! echt een paard met een hart van goud, met rijden is ze wel een doordrammertje en wil alles maar zo snel mogelijk hebben gedaan tijdens dressuur. Maar gaat wel Voor je door het vuur! Ze is Z2 startgerechtigt en heeft ook springkwaliteiten al vindt ze dat wel heel spannend' buiten is ze echt super heet en ben je al tevreden als je haar in een rustig drafje hebt want rustig Stappen doet ze dus echt niet" een paard wat verder wel echt alles toelaat en wat met alle paarden om kan gaan met een consequente ruiter heb je een wereldpaardje
Gr kim

kimENkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:49

de mijne loopt idd ook niet graag laag en rondt naar beneden