Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik ben haar nu wat aan het trainen aan de longe en ze doet het boven verwachting. Op het moment dat ze aan het werk goed, heeft ze het hoofd er goed bij en sluit ze zich min of meer af voor de omgeving
Echt heel fijn om mee samen te werken! Maar het blijft een wakker dier. Als mijn vriend oppeens met een muts op naar buiten komt, dan gaat de staart erop en het gas open 
.

[***] schreef:Juultj schreef:Als ie echt scheve hoeven/voeten had, dan was hij niet goedgekeurd lijkt me.
Dan heb je op de HK niet opgelet, daar liepen legio ggk hengsten met zwaaibenen en kromme poten. Ik was nogal verbaasd eigenlijk, omdat je op de merriekeuring met deugdelijk fokmateriaal dient te komen wil ze ster worden, en dan keuren ze wel zulke hengsten goed...
corinatoet schreef:tja kan me echt niet voorstellen dat ze zo'n paard dan goed zouden keuren, daar krijgen ze toch probelemen mee
Pletje123 schreef:Tjah..
Kan er iemand een hengst noemen die keurig recht op zijn benen staat?
Pletje123 schreef:Ja okay, paarden met echt scheve benen die wil je niet gebruiken voor fokkerij.
Maar ik neem aan dat het KWPN er ook zo over denkt.
Mexxuna schreef:Wesley lijkt onwijs veel op mijn Sir Sinclair merrie, ik vind hem écht super!!
olafj schreef:Pletje123 schreef:Tjah..
Kan er iemand een hengst noemen die keurig recht op zijn benen staat?
Maarr als je al zoiets weet, dan moet je ook nooit moeilijk doen als er een veulen uit komt met een kromme poot.
Daarvoor zijn er zat mogelijkheden om de hengsten live te bekijken, bij hengstenkeuringen, bij de 70 dagen test mag je altijd kijken en bij de hengstenshows bij de hengsten houders en dekstations.
Zodat je zelf de hengst ook nog eens kan beoordelen en kijken in hoeverre de hengst echt op jouw merrie past.
Misschien als jouw merrie zwaar toontredend staat kan hij met zijn franse poot het een en ander recht draaien
Pletje123 schreef:Maar mijn vraag aan jou/jullie blijft staan: welke hengst staat er dan keurig recht op zijn benen?
.