Fanneke schreef:Als je wil weten wat ik in mijn stal heb liggen voor mijn pony, zit ik hier morgen nog te schrijven. Nu liggen er natuurlijk ook wel spulletjes die niet echt belangrijk zijn, en ik heb dingen dubbel, zoals hoofdstel e.d. Maar denk ook aan betadine, voeropslag, want je voer moet ook ergens in waar ongedierte niet bij kan. Je zadel moet ergens op hangen als je wil dat hij lang mee gaat, anti-klit. Verbanddoos, je weet maar nooit. Al die kleine dingetjes denk je zo 1,2,3 niet aan, maar alles bij elkaar kost een vermogen. In het begin kon ik het 1 en ander lenen van mijn buurvrouw, maar ik heb toch liever mijn eigen spullen.
Nu is je vraag wel, wat heb ik nodig. Maar luister naar de rest, begin pas aan een eigen pony als je school is afgemaakt, een vriendje hebt en zelf geld verdient. Want dan kun je echt goed voor je eigen pony zorgen. Ik ben heel blij dat ik zolang heb gewacht, want er komt zo veel bij kijken, dingen waar ik niet eens aan gedacht heb.
Daar ben ik het dus niet mee eens. ik heb school nog lang niet afgemaakt maar ik wil wel een eigen paard (ook al is het in xxxs verpakking) en ik ken tig mensen even oud als mij die goed voor hun paard zorgen, vaak beter dan oudere mensen. zorg gewoon dat je goed voorbereid bent en je alles goed doordacht hebt. En dat je (als je jong bent) ouders erachter staan is wel zo handig
heeft me jaren gekost om ze te overtuigen, maar nu komt mijn droom toch uit