Venetia schreef:Ach, mensen willen altijd graag kritiek leveren, maar de feiten spreken voor zich. Er lopen al 7 nakomelingen GP en dat doen ze bovengemiddeld.
Velen dachten dat ze op GP niveau niet mee zouden kunnen komen, maar het tegendeel is waar, op GP niveau komen ze juist nog beter uit de verf.
Dat de hengst nog relatief jong is betekent dat Ferro voor zijn eerste plaats op de ranglijst met internationale GP paarden kan vrezen.
Ik denk, dat we over tien jaar kunnen zeggen dat geen enkele hengst zoveel invloed heeft gehad op de dressuurpaardenfokkerij (en zoveel toppers heeft nagelaten) als Jazz. Dat er nadelen zijn is logisch.
Amor gaf ook geen makkelijke karakters. Hoor je nu ook niemand meer over.
Dus zo kun je aan de gang blijven. Het KWPN heeft als doel topsportpaarden fokken. Het Jazz-karakter kan blijkbaar wel de topsport halen.
Voor een recreatiepaard moet je bij een ander stamboek zijn.
AMEN
Ik vind Jazz zeker een terechte winnnaar, vind het ook een bloedmooi paard om te zien. En die lastige karakters? Dat zegt zeker zoveel over degenen die er niet mee om kunnen gaan! Toppers zijn nu eenmaal niet per definitie braaf en knuffelig, en dat zijn de Jazz nakomelingen ook niet allemaal. Maar wat zegt dat dan? Ze presteren toch super? Als je een braaf, gemakkelijk amateurpaard zoekt, neem dan geen Jazz. Er zijn nog genoeg andere paarden (ook binnen het KWPN overigens), die dan veel beter geschikt zijn. Juist om op hoog niveau te kunnen blijven presteren moeten er hengsten zijn met potentie, en dat heeft Jazz, dat heeft hij toch inmiddels wel bewezen!
Romy18 schreef:Er word gewoon te veel geklooid met paarden, top sport paarden door de amateur en die verzieken Jazz zijn naam!
Idd, zo denk ik er ook over. Denk toch alsjeblieft na voor je een paard koopt, ipv een dier aan te schaffen of te fokken waar je niet mee overweg kan. Een beetje zelfkennis zou bij menig ruiter niet misstaan!