Vanessa Drachtig.. wie aansprakelijk stellen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Sammy_

Re: Vanessa Drachtig.. wie aansprakelijk stellen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:47

pff heb nou ook zoiets op stal ik zou het echt niet willen dat er een hengst bij zit al zijn de anderhalf je weet maar nooit..
maar hij moet jou dan toch een stal geven voor het veulen want jij wou het niet..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:10

Valeria schreef:
At Anke en al die anderen er staat STEL DAT ER IETS MISGAAT, WIE KAN IK DAN AANSPRAKELIJK STELLEN? IK VERW8 GEEN BAL VAN DIE VENT!laat dat ff duidelijk zijn en ga mij niet afkraken! ik doe ook alleen mijn verhaal hier!

Je kan hem niet aansprakelijk stellen omdat je geen bewijzen hebt

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:16

Lastige situatie.
Bedenk inderdaad wat je wilt. Wil je het veulen houden?
Je kunt natuurlijk ook niet zeggen, van het is oke en als er een lelijk veulen uitkomt dan toch de kosten terug eisen. Je moet nu beslissen wat je wilt en vervolgen de eigenaar op de gepaste manier inlichten.

Je zou wel bewijzen kunnen krijgen d.m.v. een DNA test. Maar of dat afdoende is?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 02:51

Valeria schreef:
At Anke en al die anderen er staat STEL DAT ER IETS MISGAAT, WIE KAN IK DAN AANSPRAKELIJK STELLEN? IK VERW8 GEEN BAL VAN DIE VENT!laat dat ff duidelijk zijn en ga mij niet afkraken! ik doe ook alleen mijn verhaal hier!

UUUUHHH Sorry hoor.
maar jij kwam ZO onduidelijk over.

: Moet ik hem wel bellen, zou hij dekgeld vragen? kan ik hem aansprakelijk stellen? wat als er iets mis gaat?
Bla bla bla..

Daarom zeiden wij wees duidelijk in wat je van hem verwacht.
Wil je aansprakelijkheid? wil je dat hij de kosten gaat vergoeden?
Wil je een excuus?
Dit heeft niks te maken met afkraken, het was juist het tegenovergestelde van afkraken.
Het was een advies om er voor te zorgen dat jij als je met gaat praten face to face jij duidelijk bent.
Anders walst hij zo over je heen en sta jij met je bek vol tanden!

Met andere woorden, ga van te voren bedenken wat je hem wilt zeggen!

Maar als jij dit al opvat als afkraken, sorry maar dan zou ik maar rap een of ander zelfvertrouwenscurses gaan doen want blijkbaar is jouw eigendunk niet erg hoog.
jammer dat je jezelf zo inschat!

Want als afkraken was het echt NIET bedoeld!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 04:51

ik neem hier even een abbo op, ben benieuwd Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 07:28

Valeria schreef:
merrie naar een stalhouder gevraagd, merrie was op dat moment hengstig,
stalhouder had 2 hengsten lopen, aangezien het 2 hele jongen hengsten waren zei hij dat het geen kwaad kon,vanaf dat moment heb ik haar niet meer hengstig gezien,

Als ik dit zo lees lijkt het me dat jij het geloofde dat het geen kwaad kon. In een latere post zei je dat je had gezegd dat je wel had gevraagd om een aparte stal, maar die info had ik toch eigenlijk in de eerste post verwacht. Het lijkt mij om eerlijk te zeggen dat je zelf in gebreke bent gebleven door dit te geloven en er mee akkoord bent gegaan. Als ik puur je eerste post lees komt het er eigenlijk op neer dat de stalhouder je de verkeerde info heeft gegeven door te zeggen dat de hengsten nog jong waren en het geen kwaad kon, en daarin zeg je niet waar het later blijkbaar om draait, dat hij je merrie ongevraagd bij de hengsten heeft gedaan. Persoonlijk vind ik je verhaal behoorlijk rammelen en denk ik dat het om het eerste gaat, en dan heb je geen poot om op te staan, je moet zelf beter weten.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 07:41

ik zou eigenlijk niet weten wat de man er nog mee te maken heeft, maar misschien is het handig om een dna test te laten doen voor het papier van het veulen ?

je kan de man bellen en zeggen dat ze drachtig is, misschien weet hij wel gewoon van welke hengst het dan moet zijn...

aansprakelijk stellen....denk niet dat je daar ver mee komt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:14

DNA test voor het papier, de vader komt er alleen dmv DNA op als het een goedgekeurde hengst betreft en dat was volgens mij niet het geval.
De moeder wordt gewoon vemeld op het papier, zolang het veulen aan de voet van de moeder loopt als de schetser/chipper komt.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:10

Mijn merrie is 2 jaar geleden gedekt door een hengst op de pensionstal waar ze op dat moment stond.
Dit is ook gebeurd buiten mijn medeweten om. Ik wilde helemaal geen veulen, en zeker niet van die hengst. Ach gut
Wij zijn naar de stalhoudster gegaan, omdat het duidelijk was dat die hengst de vader moest zijn (enige hengst op stal). Zij heeft toen aangeboden om het veulen van ons over te kopen. We zijn hier niet op in gegaan omdat het diertje dan in de lessen zou moeten lopen en omdat wij zelf de ruimte hadden om haar te laten opgroeien.
De hengst was is dit geval ook groter dan de merrie, maar dat is helemaal goed gekomen Lachen

Ik zet het nu heel vrolijk neer omdat het allemaal goed gekomen is, maar ik was absoluut not amused toen ik het te weten kwam Schijnheilig

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:10

Ik geloof ook dat ik er absoluut niet van gediend zou zijn. Ik zou het vergoed willen hebben, alles.. Maar goed mijn merrie is een goedgekeurde merrie, een ster en die wil ik alleen veulens laten krijgen van een goedgekeurde hengst, an hetzelfde ras... Je zit er wel mooi mee, je kunt minder met de merrie zelf, je maakt extra kosten, er komt nogal wat bij kijken en als het eventueel niet goed gaat ben je nog verder van huis..
Over nog niet eens over het risico te praten, nu gaat het bijna altijd goed, maar er kunnen altijd dingen gebeuren..

Zeker als jij het niet in de planning hebt, dan zou ik er wel wat mee doen.. Maar beslis eerst of je het zelf oke vind en wat je wilt, ga dan voor die man staan en leg de situatie uit, anders kom je inderdaad met je bek vol tanden te staan en maak je die situatie misschien erger, je moet met een duidelijk verhaal komen en precies weten wat je verwacht..

Ik wens je heel veel succes!! Ben benieuwd hoe het afloopt.