Welsh keuringen, wie kan mij daar wat over vertellen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rhosyr

Re: Welsh keuringen, wie kan mij daar wat over vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:14

Is er iemand die ook een Welsh van het cobtype heeft?

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:23

Ik heb 2 Cobs, wat wil je weten? Cool

Rhosyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:26

Ik wilde even weten wie er nog meer een Welsh van het cobtype heeft aangezien die niet veel voorkomen.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:30

Cobtype is toch sectie C, en Cob is D? Ik heb een D, en die zijn inderdaad algemener dan de C'tjes, kijk maar eens op een keuring naar het aantal deelnemers.

Rhosyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:36

Ja ik heb er altijd de pest in want dan ga ik naar een keuring in de hoop een paar C' tjes te treffen en dan komt er nix Boos! alleen maar A en B.
Volgens mij is het cobtype ietsje zwaarder gebouwd dan het C type maar weet niet zeker.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:02

Oh, sorry dacht dat je Cob bedoelde Clown

Cobtype is Welsh C inderdaad en de D is gewoon Cob.
Tussen C en D zit alleen verschil in de hoogte. Qua bouw zijn ze hetzelfde

Rhosyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:05

Zijn jullie ook lid van het stamboek en gaan jullie wel eens mee met die ritten? En snappen jullie wat die afdelingen of heeft dat te maken met waar je woond in Nederland?

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:19

Rhosyr schreef:
Zijn jullie ook lid van het stamboek en gaan jullie wel eens mee met die ritten? En snappen jullie wat die afdelingen of heeft dat te maken met waar je woond in Nederland?

Hoihoi, ik ben lid van WPCV en ben 2 keer meegeweest met de rit van het NWPCS. Erg mooie ritten zijn dat, kan ik je zeker aanraden.
Afdelingen zijn noord-oost-zuid-west. Dat hebben ze ingedeeld om de evenementen in te delen. Het heeft verder niet wat te maken met of je je ergens aan moet houden ofzo. Ik woon namelijk ook in het oosten en doe altijd mee met de toerrit van het noorden. Je mag ook aan alle keringen meedoen door het hele land.

Rhosyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:24

Dankje. Ik ben nog niet lid want vindt het zo eng om zijn paspoort op te sturen maar ben wel van plan om het ooit te doen. Ik vindt het jammer dat ik weinig mensen ken die ook een welsh cob hebben en zou wel eens aan een rit willen meedoen met alleen welsh cobs en mensen die net als ik gek van het ras zijn.

Rhosyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:28

Jullie wonen ook allemaal niet dichtbij Tong uitsteken

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:32

Nee inderdaad niet naast de deur maar daarom is zo'n rit zo leuk, meestal in het najaar worden deze gehouden. Je kunt als je lid bent ook naar bijeenkomsten komen waar dus allemaal welsh"gekken" komen. Erg gezellig is dat!
Het paspoort kun je aangetekend opsturen. Dan is er een erg kleine kans dat het misgaat en het stamboek kan je het ook weer aangetekend terugsturen. Ik doe het nooit aangetekend en is altijd nog goed gegaan.
Ga je van de zomer nog een keuring bezoeken met of zonder pony?
Wat voor pony heb je eigenlijk?

Rhosyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:21

Ik heb een Welsh van het cobtype en hij komt uit Engeland. Ik heb hem nu iets langer dan een jaar en ik verzorg hem al 7 jaar. zijn kleur is chestnut en hij heeft een brede bles en 3 half witte beentjes. Hij is nu 12 en een ruintje. Hij staat sindkort op een manege vanwege mijn school. Hiervoor stonden we op een stalhouderij waar ik 7,5 jaar veel plezier heb gehad.

3 weken geleden zoiets ben ik naar de hengstenkeuring in Ermelo geweest alleen toen werden er helaas alleen maar A,B en K geshowed.

Jij hebt ook hele mooie welshjes! Waar heb je ze vandaan?

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:29

In Ermelo werden dit jaar inderdaad geen nieuwe C en D hengsten voorgebracht. Erg jammer!

Ik heb ze allemaal van marktplaats (particulieren) vandaan. En natuurlijk 1 zelf gefokt Bloos .
Die Lady Inger van mijn profiel staat weer bij haar fokker. Ik heb nu alleen die met die 3 witte benen om te beleren en dat A-tje gaat er van de zomer ook aan geloven. Het veulen moet ik nog 2 jaar mee wachten helaas.

Ga je met jou pony nog keuringen lopen o.i.d.? Heeft hij papieren?
Ik ben van plan met de 4-jarige en het A-tje op de keuring te verschijnen.Het A-tje staat nog niet in mijn profiel dat is deze, ze if nog geen week bij ons: viewtopic.php?f=154&t=734831&hilit=

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:35

Rhosyr schreef:
Dankje. Ik ben nog niet lid want vindt het zo eng om zijn paspoort op te sturen maar ben wel van plan om het ooit te doen. Ik vindt het jammer dat ik weinig mensen ken die ook een welsh cob hebben en zou wel eens aan een rit willen meedoen met alleen welsh cobs en mensen die net als ik gek van het ras zijn.

Stuur het anders op naar Els van de Woerd van de WPCV, die is heel aardig (en heeft een halfzus van mijn pony, haha). Sowieso is de WPCV een veel makkelijker vereniging dan het stamboek, veel kleiner. Dat heeft natuurlijk ook nadelen zoals minder concurrentie enzo. Het is in ieder geval goedkoper, heb ik gehoord.

Er bestaat trouwens ook een Welsh Cob-club, een kennis van mij is daar lid van. Die club organiseert een rit voor alleen Cobs. Zou ik graag aan mee willen doen (m.n. om te kijken wie het hardst kan draven!), maar ik heb helaas geen trailer.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:38

VeerenAshley schreef:
Stuur het anders op naar Els van de Woerd van de WPCV, die is heel aardig (en heeft een halfzus van mijn pony, haha). Sowieso is de WPCV een veel makkelijker vereniging dan het stamboek, veel kleiner. Dat heeft natuurlijk ook nadelen zoals minder concurrentie enzo. Het is in ieder geval goedkoper, heb ik gehoord.

Er bestaat trouwens ook een Welsh Cob-club, een kennis van mij is daar lid van. Die club organiseert een rit voor alleen Cobs. Zou ik graag aan mee willen doen (m.n. om te kijken wie het hardst kan draven!), maar ik heb helaas geen trailer.

Els is inderdaad een geweldig aardige vrouw en wil je graag te woord staan.
De ritten van het NWPCS zijn gewoon voor alle secties en hoef je geen lid te zijn ergens van. De cobclub lijkt mij ook erg leuk om lid van te worden maar niemand heeft me nog weten te overtuigen Cool Ik weet er ook nog niet veel vanaf.

Rhosyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 09:29

Waar zit die club dan?

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:17

Geen idee, helaas. Misschien is er iets op internet te vinden, en anders zou ik eens bij het stamboek of de WPCV informeren.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 08:45

Wil je wel overtuigen hoor.
Ik ben wel lid van de Cobclub.
Dus als jullie daar iets van willen horen, laat maar weten.
Het kost 25 euro per jaar, je krijgt 4x per jaar het Welsh Bulletin. En dan is er jaarlijks een Welsh Cob dag, en ook wel rit.En dan nog contactavond, fokkerijbezoek etc.

Op de afgelopen hengstenkeuring waren wel 2 nieuwe C-hengsten trouwens, en beiden goedgekeurd.