Hulpteugels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

powerR

Re: Hulpteugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:15

ik gebruik geen hulpteugels of martingaal bij me new-forest

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:11

Hier zijn al genoeg toppic's over op het discussie toppic, dus hoort hier niet echt thuis.
Maar ik vind hulpteugels onzin.
Bloos Mijn mening Bloos

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:18

Ik maag geen gebruik van hulpteugels....mooi rond rijden door een slof heb ik ook mijn bedenkingen bij. Je denkt dat bij mooi rond rijdt maar je plakt inweze het hoofd onnatuurlijk op zijn lichaam. Zijn achterhand kan hij nooit mooi onder zijn lichaam plaatsen dus kantelt hij zijn bekken. Dit gebeurt bij mensen die niet weten hoe de slof werkt. Ik ben ook tegel slofgebruik, TENZIJ je weet wat je doen!

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:18

Ik bedoel kantelt hij zijn bekken NIET.... foutje bedankt!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 17:13

mmm... Mensen blijken een duidelijke mening te hebben over de slof... Maar die kan ook anders gebruikt worden... Mag ook even vermeld worden vind ik... Ik denk dat als je weet waar je mee bezig bent en hem niet gebruikt om je paard 'in de krul te trekken' dat je de slof best kunt gebruiken... juist omdat je bij de slof (In mijn geval dan...) minder aan de voorkant hoeft te zitten kan je lekker op de achterhand concentreren en die EXTRA activeren... Je moet wel weten waar je mee bezig bent... op het moment dat de slof verkeerd wordt gebruikt ben ik het er mee eens dat je hem er beter kan aflaten...

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:34

BasiNami schreef:
Ik longeer haar wel eens met touwtjes, wel losjes dan.
Rijden doe ik zonder hulpteugels! Ik wil het door goed leren rijden voor mekaar krijgen Haha!
Snap wel dat als je ergens last van hebt, zoals Belker, en je er niks aan kunt doen een hulpteugel erbij neemt.

Bloos Een week geleden plaatste ik dit nog, maar moet bekennen dat ik vanmiddag voor het eerst met slof heb gereden! (Op ideeën gebracht Knipoog )
Had hem er heel los bij hangen maar het ging wel direct een stuk beter. Ga nog een paar keer met slof erbij rijden en dan weer zonder, zien of ze dan zonder slof ook lekker rond wil komen..
Bloos

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:32

Ik gebruik wel hulpteugels hoor ! Met springen vaak martingaal of borsstuig, met dressuur slof/elastiek of touwtjes.. met longeren zet ik hem ookaltijd iets bij. maar wel op de goede manier hoor Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:35

Ik ga binnenkort achter een martingaal. Om net wat meer begrenzing te geven. En haar net iets ontspannender te krijgen.Néé niet perséé om haar 'rond' te krijgen.

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:47

Ik rij tegenwoordig alleen af en toe met een martingaal Knipoog
Vroeger reed ik veel elastiek maar dit was omdat ze alleen maar met haar hoofd in de lucht liep en er geen andere manier was om haar hoofd laag te krijgen. Maar vanaf dat ze haar hoofd iets lager ging houden ging hij er gelijk af.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 09:31

Mijn pony stijgert wel eens en dan niet een klein huppeltje maar dan direkt 3 keer helemaal recht op achter elkaar aan...
Dat zijn dan van die fases van haar dan pak ik wel eens de slof erbij, die heb ik dan meestal wel los hnagen want ze is wel zo slim om dan niet te gaan stijgeren Tong uitsteken
Verder rij ik buiten en tijdens het springen met Borstuig met martingaal of een gewone martingaal.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 10:15

nanda111 schreef:
Mijn pony stijgert wel eens en dan niet een klein huppeltje maar dan direkt 3 keer helemaal recht op achter elkaar aan...
Dat zijn dan van die fases van haar dan pak ik wel eens de slof erbij, die heb ik dan meestal wel los hnagen want ze is wel zo slim om dan niet te gaan stijgeren Tong uitsteken
Verder rij ik buiten en tijdens het springen met Borstuig met martingaal of een gewone martingaal.

Pas je heel erg op met een slof erom! Ik heb het bij steigerende paarden met slof al een paar keer mis zien gaan! Je kan je paard in een reactie (niet eens bewust!) zo achterover trekken!

Ik wil me er niet mee bemoeien ofzo... Maar het is wel een gevaarlijke "oplossing"....

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:45

Dat heb ik zonder slof ook wel zien gebeuren.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:49

Ik heb eens 1 keer in de privéles met slof gereden maar ik kon geen weg met 2 teugels!! (nu wel al Knipoog )
maar in de zomer longeer ik hem met ee longeersingel en een gogue zo lopen ze ontspannen en in de juiste houding Lachen

xxx New forest freakje !