Slechts een bepaald aantal kleuren mogelijk in chromosomen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meavey

Re: Slechts een bepaald aantal kleuren mogelijk in chromosom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:16

Klopt zo heb je ook de term silver-grullo voor een meer blauwe tint, of silver-buckskin voor de lichtere buckskins, terwijl ze dus geen zilver-gen hebben, zilver is gewoon een heel apart gen daar houd ik idd ook niet van, maar ze bedoelde het wel goed dus. Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 17:21

Hoe zit het eigenlijk met dominantie? Ik begrijp dat opzich wel, ik snap alleen niet als je 2 kleuren hebt die allebei dominant zijn welke dan het meest dominant is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:31

Grijs is de dominantste van allemaal, die drukt nl op termijn alle kleur weg.
Bont doet dat natuurlijk ook wel, want waar geen kleur is kan er ook niets verkleuren Lachen

Sommige modifiers zie je altijd als die er zijn, andere zie je niet, maar kunnen wel doorgegeven worden.
Sommige modifiers zie je alleen op bepaalde kleuren, terwijl ze op andere niet tonen, maar ook wel doorgegeven kunnen worden.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:48

Dominant heeft niks met sterkte te maken dominant betekend dat als het paard 1 allel daarvan heeft dat het dan al toont, een recessief gen heb je 2 allelen nodig zoals vos.
Schimmel verérft dus net zo sterk als bont of creme, maar een schimmel word idd helemaal wit dus je zou kunnen zeggen dat die overheerst, maar alle andere kleuren zitten nog gewoon onder dat witte vachtje.