[TI] Jullie tinkers ook zo op eigen baasje gericht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: Jullie tinkers ook zo op eigen baasje gericht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:53

gam verzet liever ook geen stap als ik er niet op zit maar een ander, zeker niet als ik in de buurt sta om naartoe te lopen. ik noem dat geen eenkennigheid maar dwarsheid Duivel

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:19

d-jee is ook best eenkenning en erg op mij gericht
ik kan alles met hem doen
maar vreemde vind hij vaak maar raar zolang ze niet bewegen gaat het wel maar zodra ze bewegen wil hij het liefste weg
ik laat er ook niet zomaar iemand anders op dat vind hij niks dat zie je aan alles ingetrokken kont en hij wil niet lopen dan
mijn man kan opzich ook veel met hem doen hoor die kent hij ook door en door
maar gaat hij erop zitten
dan verzet hij geen stap dat doet hij dus bij mijn kinderen ook
maar dat is ook onwennigheid en uitproberen
als ik er voor loop volgt hij mij gewoon maar zodra ik stil sta of aan de kant ga staan verzet hij geen stap meer
toen ik geopereerd was aan mijn schouder vorig jaar
dacht ik laat ik eens proberen een vriend zijn dochter er eens op proberen te rijden dat is een heel lief zacht meisje daar had ik wel vertrouwen in
maar ik had er geen goed gevoel over je zag aan hem dat hij het helemaal niks vond
ze durfde ook niet door te vragen omdat hij er ieder moment vandoor zou kunnen schieten dus dat doe ik voorlopig niet meer het voelde niet goed
vrouwen heeft hij trouwens minder moeite mee die vind hij meestal niet echt eng
mannen vind hij maar enge wezens haha
d-jee is echt een vrouwtjes paard

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 01:25

Jordy is niet zozeer eenkennig, al kan hij dat wel lijken, Jordy is gewoon Jordy en nogal euhmmm.... 'apart' qua karakter Haha!
Hij is van zichzelf redelijk afstandelijk, maar kiest wel echt mensen uit die hij aardig vindt, en die komen ook niet meer van hem af. En wat voor mensen dat nou zijn die hij direct leuk vindt ben ik nog steeds niet achter, dat kan namelijk heel verschillend zijn. Ze kunnen druk zijn of juist rustig, mannen of vrouwen, dat maakt niet uit.
Jordy is heel vriendelijk en niet zo moeilijk in de omgang, maar echt luisteren doet hij maar naar een heel beperkt aantal mensen en daar gaat hij ook voor door het vuur. Al geloof ik wel dat ik zijn favoriete mens ben Clown

In het begin van hij wel eenkennig, of eerder, hij hing heel erg aan me. Zo kon er niet iemand anders op gaan zitten als ik niet binnen gezichtsafstand was, hij heeft zelfs wel eens heel graag achter me aan de patatzaak ingewild met een ander erop, hij heeft de hele boel bij elkaar gebruld.
Nu heeft hij heel wat meer zelfvertrouwen (iets té af en toe....) en gebeuren dat soort dingen niet meer. Hij is ook wel gewend dat er anderen op stappen.
Maar of diegene er dan ook iets mee kan is maar de vraag. Braaf is hij wel (al probeert hij graag uit of hij ook harder mag), maar of hij zich echt laat rijden is maar de vraag en dat laat hij gelijk merken.
Zo kunnen mensen er op stappen en loopt hij alsof hij een stok heeft ingeslikt, sommigen stappen erop en hij geeft zich gelijk 'over'. En het gekke is dat hij die mensen echt niet van tevoren heeft hoeven zien, hij besluit dat blijkbaar gewoon bij het opstappen Haha! Of dat thuis of ergens anders is maakt ook niet uit. Zo stapte Dobbel er afgelopen zomer op tijdens de tinkermatch in Drunen en kon er zo keurig mee weg rijden, bij de meesten doet hij zijn beste imitatie van een kameel Haha!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:42

Grappig om te horen deze verhalen Ja

Baggio is op zijn manier eenkennig. Hij heeft nu maar 2 baasjes, ikzelf en Ilona, maar dat is ook logisch, we zijn allebei al jaren met hem bezig. Die accepteert hij echt als zijnde dé baas.
Maar verder is hij wel tegen iedereen vriendelijk, accepteert iedereen op zijn rug (hoe minder ervaren, hoe rustiger hij wordt en liever hij is).

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:57

Quint is wel op mij gericht maar eenkennig valt wel mee.

Hij heeft wel een gebruiksaanwijzing..die heeft mijn vriend gister weer ondervonden.
Hij was zo lief om ze 's avonds uit de wei te halen.
Ik loop met tink&shet aan een touwtje over de weg naar huis....als hij weg wil is 1 vinger vaak genoeg om hem te weerhouden.

Vriend heeft achter de tink aan geskiet naar het dichtsbijzijnde weiland de shet onderweg al verloren No Cheer
Hij sleurt en trek dan aan Quint en dan tsja.... een zeer boosaardig dwars paard dat gras eet of zijn leven er vanaf hangt en weigert een stap te verzetten in de goede richting(tanker).

Ik kwam thuis en wederhelft zat nog met een bezweet hoofd in de bank te ouwehoeren over die rotknol Haha!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:10

Cars schreef:
Quint is wel op mij gericht maar eenkennig valt wel mee.

Hij heeft wel een gebruiksaanwijzing..die heeft mijn vriend gister weer ondervonden.
Hij was zo lief om ze 's avonds uit de wei te halen.
Ik loop met tink&shet aan een touwtje over de weg naar huis....als hij weg wil is 1 vinger vaak genoeg om hem te weerhouden.

Vriend heeft achter de tink aan geskiet naar het dichtsbijzijnde weiland de shet onderweg al verloren No Cheer
Hij sleurt en trek dan aan Quint en dan tsja.... een zeer boosaardig dwars paard dat gras eet of zijn leven er vanaf hangt en weigert een stap te verzetten in de goede richting(tanker).

Ik kwam thuis en wederhelft zat nog met een bezweet hoofd in de bank te ouwehoeren over die rotknol Haha!

Whahah dats nou precies de reden waarom mijn vriend Prada niet uit de wei wilt halen Tong uitsteken!

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:22

Mijn tinker ruin Devon is wel een beetje eenkennig hij laat zich niet zomaar borstellen of uit het land halen door een vreemde.
wel als ik erbij ben mogen anderen op hem rijden en is hij heel voorzichtig want het komt niet vaak voor dat er anderen op zijn rug zitten, wel gaart hij dan alleen maar achter me aan lopen waar ik ga is hij dan.

de reden is ook denk ik een beetje omdat ik hem als bang (geimporteerd) veulentje van 5 maanden heb gekregen.
Toen hij kwam mocht je hem niet eens aanraken en was hij heel erg bang voor mannen, dat gaat nu gelukkig steeds beter.
Na heel wat problemen gehad te hebben niet in gezondheid maar in omgang (zoals trailerladen enzo) gaat het steeds beter met hem en word het langzaam een paardje wat eigenlijk alles doet.
Naja het blijft een tinker natuurlijk!!!

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:33

ook mijn tinker is erg eenkennig.
Ik kon nooit een ander op haar laten rijden want dan ging ze meteen in de 5e versnelling, nooit bokken maar heel hard rennen.
Als ik dan zelf weer ging rijden was er niks aan de hand.
Heb nu ruim een jaar een bijrijdster voor haar en dat gaat heel goed. In het begin ging ze ook rennen maar mijn bijrijdster is niet bang en gaf niet op nu gaat dat gelukkig ook super.
Ik moet er alleen niet bij zijn want dan gaat ze klieren.
Ik vind het ergens wel heel lief zo'n paard die helemaal op jou gericht is

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 09:21

Tamlin die houd van alle mensen.. Haha! Overal wil ze mee knuffellen..
Alleen van andere paardjes moet ze het niet hebben.. altijd lelijk kijken
Ze slaat nooit hoor daqt heeft ze nog nooit gedaan maar als er dan
weer mensen in beeld komen is ze weel hellemaal vrollijk Knipoog

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:57

Hendrik is ook een eenkennig type. Ik ben zijn bijrijder en heb de eerste 2 jaar niet op hem gereden, dit omdat ik toen nog maar 11 was en Hendrik was lekker aan het puberen, dus dat was niet zo'n verstandig idee. Ik heb hem in die tijd wel met hem gelongeerd, gepoetst, gewandeld, getutteld en noem maar op wat zeker een goede band heeft opgeleverd.

Toen ik begon met rijden was hij zo dwars als het maar kon. Bokken heeft hij gelukkig nog nóóit gedaan maar hij rénde wat met mij af! Na een tijdje werd dat minder, af en toe wel weer een stukje racen maarja, het is en blijft een tinker Knipoog Nu gaat het veel en veel beter, hij rent eigenlijk nooit meer, iig niet meer omdat hij vind dat dat moet. Hij lbijft wel moeilijk om te rijden, maar er zit vooruitgang in.

Ik durf eigenlijk ook niet echt iemand anders op hem te zetten, dat gaat een spektakel van hier tot aan Tokio worden. Want hij heeft een gebruiksaanwijzing van 200 pagina's dik Vork Zelfs als iemand op hem uitstapt moet ik er naast lopen want dan zie ik hem al echt zo kijken van... Clown