[TI] die dikke teddyberenvacht.....zucht......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Signe

Re: die dikke teddyberenvacht.....zucht......

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:21

Zie dekens.. kunnen volledig overbodig zijn en de natuurlijke huishouding verstoren! mooi voorbeeld is sjimmie daarvan hahah!

Wat ik ook nog bedacht is dat je misschien eerder in het seizoen moet beginnen met een deken opleggen als je hem dunner in zijn vacht wil hebben. Helaas zijn tinkers ook in vacht aanmaakt eigenwijs.... en heb je kans dat hij alsnog gaat teddyberen..
Kan ook zijn dat je Sjim gewoon een koud kleum is en het liefst een dikke jas aan wil hebben!!!

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:26

Mouse is aan het begin van de 'winter' geschoren (alleen de onderkant zeg maar) dat is nu wel een stukje bijgegroeit maar toch is het een stuk beter (alleen is dit waarschijnlijk geen oplossing voor jou probleem Ach gut )
Sterkte!

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:01

hoi,

Ik snap niet waarom je je tinker uberhaubt een deken op doet als hij toch al een dikke vacht heeft.
Das dan helemaal niet nodig toch!!!
Die van mij heeft ook een megavacht maar hoeft echt geen deken op.
Dat zou ik eerst maar es weglaten.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:30

dapperdier schreef:
Die van mij stata gewoon buiten, zonder deken of niets. die scheer ik ook niet. Mar hij krijgt dan ook altijd wel een beleefde wintervacht. Als het relatief warm is legt hij de vacht neer en koude dagen zoals nu ziet hij eruit als een wollebol!

Zweet is niet zo erg, de ondervacht duwt het water naar buiten, je tinkers huid zelf is droog. ik zorg wel dat als hij bezweet is dat hij buiten in de bak kan staan waar hij kan rollen of rennen om warm te blijven en ik rij hem helemaal niet kleddernat in het zweet.

zo werkt het Ja

zo is het bianca, ik denk dat je stalhouder er ook wel goed om denkt, dat het niet in zijn hooi zit. heb je er al eens met hem over van gedachten gewisseld?

resdiray, dat was om het zweet beter af te voeren, maar dit kan de vacht zelf wel goed Lachen

succes sharmila, het is misschien lastig om voor sjimmy zijn belangen te kiezen. Lachen

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 12:40

Nu zonder deken gaat het beter.....ik had die deken opgedaan om zijn wintervachtje te beperken. Maar ik denk dat ik gewoon te laat ben begonnen met een deken op doen.
Volgend jaar nog maar een poging doen....

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:02

Sharmila schreef:
Nu zonder deken gaat het beter.....ik had die deken opgedaan om zijn wintervachtje te beperken. Maar ik denk dat ik gewoon te laat ben begonnen met een deken op doen.
Volgend jaar nog maar een poging doen....

en dan geen fleece gebruiken, maar beginnen met zomerdeken of ongevoerde regendeken en daarna evt gevoerd Knipoog --> of een jachtmodel scheren en dan gewoon zonder deken Ja

Wil je ze echt kort in het haar houden met deken dan moet je echt al VROEG beginnen Ja en dan als t kouder wordt over gaan op iets dikkers.

Maar persoonlijk houd ik niet zo van al dat dekengedoe Bloos en zou ik dus als t nodig is ivm enorme teddy vacht en warmte niet kwijt kunnen eerder borst/buik/flanken scheren om vervolgens gewoon zonder deken te kunnen doen Knipoog Dit heb ik bij diverse ijslanders gezien, die t anders gewoon echt te warm hadden en dat werkt echt súper Ja

Succes !!

O ja las hier ergens dat iemand hem misschien ook nog s ochtends een uurtje buiten zou kunnen zetten --> alle beetjes helpen Knipoog elk uurtje meer naar buiten is er weer 1!!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:04

R in de maand dan een deken op gaan gooien. R zit al in september en eindigt in april Knipoog.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:28

@pellie toevallig heb ik zaterdag met hem erover gehad. Ik was eindelijk weer op stal na mijn flinke keelontsteking. Ik was mijn tuig aan het poetsen en hij kwa mer gezellig bijzitten. Het is wel al een "oudere" boer en hij heeft nog lekkere ouderwetse ideeën (over MKZ, ach dat loopt wel los, beesten gewoon blijven voeren, komen ze vanzelf wel overheen, deden ze vroeger ook) maar over het JKK was hij heel duidelijk *LOL* Het gras en hooi komt van zijn eigen land, dus hij kan zelf heel goed controleren wat erin zit, daar ben ik dus heel blij om. Hij zegt er geen last van te hebben, op de dijken na, maar daar kan hij toch niet maaien Tong uitsteken Hij zei dat sinds het ophogen van de dijken, zo'n 15 jaar geleden er dus in ene JKK op is komen zetten. Hij haalt dat elke keer met de hand helemaal weg, voor zover dat mogelijk is. Want hij wil uiteraard verstuiving voorkomen.

Verder is het kuil van hem, maar 1 dag jonger dan het hooi, dus dat zit wel snor. Ik denk dat het bij Noa voornamelijk komt door de hormomen en haar dikke sokken. Ik ga maar eens wassen met sebacil denk ik, kan dat kwaad als een merrie drachtig is?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:09

Verkeerd topic Biancaa?? Clown

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:30

nee toch niet , kijk maar naar de vraag van Pellie Knipoog Dat ging over kuil wat mok kan veroorzaken, dat ging weer over naar JKK Lachen Dus hij staat goed, het heeft alleen niet veel meer te maken met die dikke teddy beren vacht hihihihi ach ja Noa was gisteren helemaal bezweet van het op het strand rijden. Zelfs toen ik thuis kwam na meer dan 3 kwartier rijden was ze nog drijf, kijken hoe ze vandaag is....

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:32

ik heb zelf 2 paarden met het zelfde probleem. de grootste van het stel valt dit jaar gelukkig nog mee, maar mijn bonte merrie... oh die witte haren..... ik noem haar dan ook maar liefkozend "mijn ontplofte teddybeer" want er is doorkomen aan met haar vacht.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:38

Je hebt een drachtige merrie Bianca die niet in topconditie is (antibiotica), niet gek dat ze het zwaar heeft Knipoog.

Fijn dat het al minder wordt Sharmila.