Waar is en wat doet Lake Bid?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Waar is en wat doet Lake Bid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:50

Ik zei dat hij erg onrustig was in zijn box, tegen de muren opsprong, dat hij beet als hij de kans kreeg en heb hem ook weleens zijn kont zien draaien en een been zien heffen om een trap uit te delen. Hij heeft mij een keer flink in mijn arm gehapt.

Ik kom niet terug op mijn mening, heb het alleen samengevat.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:53

ik ben blij met mijn Bensobly (v: Lake Bid ) Ja Haha! super karakter.

Maar staat Lake Bid alleen ter dekking of wordt hij (ook) nog in de sport uitgebracht?
En wat met zijn nakomelingen (heb even niet echt een idee hou oud de oudsten nu zijn) daar iets over bekend?

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 09:18

Anneliesjd heb je er misschien wel eens bij stil gestaan dat niet iedereen een natuurlijk overwicht
heeft op hengsten en dat hij echt geen respect voor je op kon brengen, daarom is het niet
meteen een nare hengst.

En een hengst in afzondering zetten, hoe gek kan je een dier maken.

Kijk hij kan vervelend zijn dan moet hij even opgevoed worden maar om een hengst meteen zo
neer te zetten gaat mij wat te ver.

Sommige mensen vinden 1 Rottweiler al eng waarom wonen er bij mij dan 5 in vrede, omdat ze weten
wie er de baas is, gewoon gevolg van consequente opvoeding.

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 09:34

elke hengst is natuurlijk lang niet hetzelfde.Jij bent waarschijnlijk ? een andere aanpak gewend met je arabier, en ik denk dat Lake Bid heel anders is.Verder is het natuurlijk nooit goed om welk gezeond paard dan ook af te zonderen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:24

Lida3 schreef:
Anneliesjd heb je er misschien wel eens bij stil gestaan dat niet iedereen een natuurlijk overwicht
heeft op hengsten en dat hij echt geen respect voor je op kon brengen, daarom is het niet
meteen een nare hengst.

En een hengst in afzondering zetten, hoe gek kan je een dier maken.

Kijk hij kan vervelend zijn dan moet hij even opgevoed worden maar om een hengst meteen zo
neer te zetten gaat mij wat te ver.

Sommige mensen vinden 1 Rottweiler al eng waarom wonen er bij mij dan 5 in vrede, omdat ze weten
wie er de baas is, gewoon gevolg van consequente opvoeding.

Misschien moeten jullie beter lezen, ik zei dat hij bij Marc op stal stond, ik had er dus geen enkele controle over of hij wel of niet apart stond. Marc en Julia hebben 3/4 man personeel, was niet de enige die met hem omging, sterker nog, ik ging minder met hem om dan de anderen, ben meerdere keren voor hem gewaarschuwd en omdat ik hem niet zo vertrouwde werd hij meestal door anderen verzorgd.

Is het dan zo goed? Willen jullie soms niet horen dat hij geen prettig karakter heeft? Ik heb nooit gezegd dat hij vals is, alleen dat hij niet makkelijk is en erg aanwezig. Zijn kinderen, tjah, de meesten schijnen erg braaf te zijn, maar zoals ik hierboven al zei heeft een kennis van me een ruin die pas braaf werd toen hij ruin was en als hengst 'vals en vervelend' was, en dat zijn zijn eigen woorden!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:28

En, die mensen die een Rottweiler eng vinden hebben meestal zelf geen of weinig ervaring met ze. Ik heb genoeg ervaring met Lake Bid, en vind hengsten niet eng, ik kon ook prima met de andere hengsten overweg en die waren ook niet allemaal even makkelijk.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:39

Maar ook in een koppel hengsten kan er altijd maar 1 de baas zijn en dan zou Lake Bid dus een aangewezen leider zijn en ja die zijn niet altijd even gemakkelijk maar hebben meestal wel net
dat gouden draadje wat de lieverdjes missen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:22

Dat gouden draadje?(leg uit...?) Waarom zou een geboren leider die je dus continu over de vingers moet slaan omdat hij je anders de baas wel dat gouden draadje hebben en een lieverd niet? Ik vind het juist een pluspunt voor een hengst als hij gewoon accepteerd dat een mens boven hem staat, en dan hoeft hij echt niet minder hengst te zijn. De andere hengsten die Marc op stal had staat hadden wel het respect en daar waren er ook een paar bij die heel erg hengst waren.
Daarom was het misschien ook een gebrekkige opvoeding bij hem, maar toch vond ik het geen prettig paard, kon moeilijk hoogte van hem krijgen en daar had ik bij de andere hengsten geen last van.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:28

acceptatie van en respect voor, zijn 2 verschillende dingen... je hebt beide nodig.
een hengst die laat zien dat hij hengst is kan toch respect hebben voor de mens... maar net zoals een ruin respectloos kan zijn kan een hengst dat ook zijn, heeft mi gedeeltelijk te maken met de opvoeding maar ook met de persoon die tegenover die hengst gaat staan... respect dwing je niet af, respect moet je verdienen.
Een paard kan een mens accepteren zolang die zich maar aan de regels van dat paard houdt...
MAAR dat is off-topic....

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 00:29

Idd zo wordt het meer een karakter analyse van Lake Bid

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:08

Anneliesdj je bent wel tegenstrijdig in je bericht. Eerst zeg je dat er niets mee te beginnen is, hij is vals en je bent er voor gewaarschuwd en later zeg je dat dit alleen in het begin zo was.
Wat is het nu of is het zo dat hij daar nieuw was en nog moest wennen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:46

anneliesdj schreef:
jazeker maar dan is hij in korte tijd wel heel anders 'opgevoed'. Zoals ik hem mee heb gemaakt was hij de hele dag door aan het herrie trappen, schoppen tegen de boxdeur, steigeren en met zijn hoofd over de boxrand heen ed, en dat terwijl hij afgezonderd stond. Bovendien was hij nauwelijks vertrouwd om bij in de box te gaan, als je 2sec niet oplet heb je een trap te pakken en hij beet in alles wat los en vast zat(en dan vooral armen ed).

Het is wel zo dat het vervelende vooral in het begin was, toen hij daar langer stond werd het beter door consequent optreden maar vooral in het begin was hij erg bijtgraag en erg onrustig op stal.

anneliesdj schreef:
Ik zei dat hij erg onrustig was in zijn box, tegen de muren opsprong, dat hij beet als hij de kans kreeg en heb hem ook weleens zijn kont zien draaien en een been zien heffen om een trap uit te delen. Hij heeft mij een keer flink in mijn arm gehapt.

Ik kom niet terug op mijn mening, heb het alleen samengevat.

Zie jij hier ergens staan dat hij vals is?? Ben je bijziend ofzo? Dat staat helemaal nergens en dat heb ik net ook al gezegd. (als jij zou kunnen lezen zou ik het helemaal niet hoeven zeggen) Ik zeg alleen dat hij erg onrustig was, en dat je goed op moest letten als je bij hem was omdat hij nog weleens zijn kont naar je toe draaide als je de box binnenkwam en hij beet graag in van alles en nog wat en daarbij maakte hij geen onderscheid tussen een halstertouw of een arm.
Ik zie dat bijten niet als valsigheid, hengsten bijten nu eenmaal graag en ik denk dat Lake Bid gewoon niet geleerd heeft waar hij wel en niet in mag bijten, wel beet hij meer dan de meeste hengsten en als hij de kans kreeg beet hij ook door, maar dat hoeft niet meteen vals te zijn.
De onrust op stal was erg, ook toen hij er al een tijdje stond was hij nog steeds erg onrustig, continu heen en weer lopen, blijven hinniken en met regelmaat stond hij rechtop in zijn box. Ik heb zelf mijn ideen over hoe dat zou kunnen komen maar daar zeg ik verder niets over.
Na verloop van tijd, dankzij consequente aanpak werd het bijten minder maar is niet overgegaan, het draaien met zijn kont als je de box binnenkwam bleef hetzelfde.
Verder was het geen vervelend paard, dat Hananya zegt dat ze hem op Indoor Zwolle heeft staan vlechten verbaasd met niets, ik heb nooit gezegd dat hij niet kon blijven staan.

Trouwens, is iemand bekend met de hengsten die bij Marc op stal hebben gestaan, weet iemand waar ze zijn? Ik ben vooral nieuwsgierig naar Regilio en de buitenlandse hengsten Ibis en Rasputin. En hoe doen Jacomar en Michael het? (ik ga ervan uit dat die nog bij Marc staan)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:47

Overigens vraag ik me af waarom Hananya niet meer reageert...

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:26

anneliesdj schreef:
Overigens vraag ik me af waarom Hananya niet meer reageert...

Ik heb nog wel meer te doen.... Knipoog

En ik hoef niet in de verdediging, volgens mij. Dat doe jij wel Haha!
En je impliceert inderdaad, tussen de regels door, dat Lake Bid een valse hengst was die alleen maar beet, trapte en zich niet kon gedragen. Ik heb hem voor het eerst 4 dagen mee gemaakt in Zwolle en heb hem toen geen malle streek zien uithalen. Hij was zo rustig als wat!

Ik heb er overigens niets verder aan toe te voegen... Ik blijf bij wat ik heb gezegd: Ik vind het wel meevallen met dat gedrag van Lake Bid, maar misschien ben ik wel meer gewend?

Michael staat overigens bij Roordink en wordt door Robert uitgebracht. En ik meende dat Regillio ook naar Polen is? En volgens mij staat Jacomar weer bij de eigenaar op stal...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:31

Jacomar was voor de helft van Marc dus wie is dan de eigenaar..? Weet je ook iets over Ibis(klein luxe zwart paardje) en Rasputin(grote schimmel)?

xxxxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:41

jacomar staat bij johan regterschot op stal en komt niet meer in de sport en gaat volledig de dekkerij in en komt niet meer in de sport.

xxxxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:45

En ik vond lake bid niet echt lastig was alleen veel hengst. En hij wordt in polen ook uitgebracht in de sport. En waar rasputin en ibis zijn weet ik niet. En regilio komt volgens mij gewoon weer in nederland ter dekking te staan maar ben ik niet zeker van kan ook zijn dat wel in polen staat net zo als lake bid en placido

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:09

Zie jij hier ergens staan dat hij vals is?? Ben je bijziend ofzo

Vindt wel dat je was heetgebakerd reageerd als je dat met een hengst ook zo doet gaat hij vooral
lekker de strijd met je aan, dan ben je voor hem het snoepje van de week.

Je kunt ook vriendelijker reageren als iemand je iets vraagt, een vraag is geen aanval het is
maar hoe hij gelezen wordt.

Ja het gouden draadje hoe leg je dat nou aan iemand uit?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:31

xxxxxxxx schreef:
En ik vond lake bid niet echt lastig was alleen veel hengst. En hij wordt in polen ook uitgebracht in de sport. En waar rasputin en ibis zijn weet ik niet. En regilio komt volgens mij gewoon weer in nederland ter dekking te staan maar ben ik niet zeker van kan ook zijn dat wel in polen staat net zo als lake bid en placido

wie ben jij? Ben er achter dat Regilio nu in NL ter dekking staat.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 12:37

Doet dat er wat toe wie iemand is?

Is het de bedoeling dat Lake Bid daar blijft, of komt ie ooit wel weer terug?

xxxxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:49

nee dat doet er echt niet toe. Maar ik kan wel zeggen dat heel bekend ben met de hengsten en paarden van de hbcstal en die van mark houtzager

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:45

xxxxxxxx schreef:
nee dat doet er echt niet toe. Maar ik kan wel zeggen dat heel bekend ben met de hengsten en paarden van de hbcstal en die van mark houtzager

Daarom ben ik ook nieuwsgierig wie je bent. Maar je weet niet waar Ibis is? Staat hij niet ter dekking in NL?

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:08

Hey,
Ik lees dit topic nu pas.
Ik heb een 4 jarige merrie van Lake Bid met een super karakter.
Daarnaast heb ik contact gehad met de HBC stal die zeggen dat Lake Bid dit jaar de sport in gaat (in Polen dus blijkbaar) en volgend jaar waarschijnlijk weer fok

Als er nog mensen zijn met Lake Bid nakomelingen....Ik ben erg benieuwd...PB me dan even

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:26

Ik denk alleen de ervaring die in dit topic staan. Heeft die van jou ook zo'n luxe hoofd met lieve uitstraling? (foto?)