valse papieren??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cristina

Re: valse papieren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:03

Mijn zwager had op zijn 30 e ook nog een melkgebit, aan zijn tanden te zien zou hij 4 jaar moeten zijn...foutje vd natuur Haha! Je kunt je arabje voor 41 euri laten proeven op DNA bij van Haringen Lab. Alle buitenlandse hengsten staan in een centrale bank.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 19:20

Wat ik ook bedacht is dat hij een tandenknarser is, en dat heeft natuurlijk ook enorm invloed op zijn gebit!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:26

dat denk ik ook wel Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:03

tienus63 schreef:
[Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal dat TS een paard heeft gekocht wat nog niet gechipt is.
De chipverplichting geldt inmiddels al weer een tijdje in Nederland.
Als de vorige eigenaar dit paard uit Duitsland gehaald heeft, nadat de chipverplichting van kracht werd in Nederland, had hij of de verkopende partij in Duitsland in ieder geval al moeten zorgen voor chippen of dna-registratie.
Immers een niet gechipt dier mag enkel en alleen naar het slachthuis vervoerd worden.

Edit: typo

de verkopende partij in Duitsland

Is niet verplicht..alleen te zorgen dat er een paspoort aanwezig is, een Duits.
En dat is voldoende voor de EU regelgeving. Wat Nederland daar mee doet zou me een worst zijn.
(chippen of DNA of niks doen) Maar er zit een EU registratie bij dan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:57

ceasario schreef:
tienus63 schreef:
[Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal dat TS een paard heeft gekocht wat nog niet gechipt is.
De chipverplichting geldt inmiddels al weer een tijdje in Nederland.
Als de vorige eigenaar dit paard uit Duitsland gehaald heeft, nadat de chipverplichting van kracht werd in Nederland, had hij of de verkopende partij in Duitsland in ieder geval al moeten zorgen voor chippen of dna-registratie.
Immers een niet gechipt dier mag enkel en alleen naar het slachthuis vervoerd worden.

Edit: typo

de verkopende partij in Duitsland

Is niet verplicht..alleen te zorgen dat er een paspoort aanwezig is, een Duits.
En dat is voldoende voor de EU regelgeving. Wat Nederland daar mee doet zou me een worst zijn.
(chippen of DNA of niks doen) Maar er zit een EU registratie bij dan.

je hebt dan nog de importerende partij en die moet wel voldoen aan de NL-regelgeving. En de landsregelgeving mogen strakker strenger zijn dan die van de EU die het het minimum aangeven... MAW als ik in Duitsland een paard koop, deze mee neem naar NL heb ik te voldoen aan de NL eisen....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 22:02

Dit paard is 7 jaar geleden vanuit Duitsland Nederland binnengekomen. Volgens mij was er toen nog geen chipverplichting.

Er werd verder niets met het paard gedaan (stond hele dagen alleen maar op stal) en is dus nooit gechipt.
Ik ga hem alleen chippen als ik endurance ga starten, doe het nl. liever niet ivm onnatuurlijk iets in het lichaam van je paard waar ze ook nog eens behoorlijke complicaties van kunnen krijgen!
Menig keer is het chippen niet goed gegaan met alle gevolgen van dien...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:16

ja joh... moet je eens kijken hoe vaak enten verkeerd afloopt...
MAAR dat is een onzinnige discussie, en als je echt tegen chippen bent kun je ontheffing aanvragen en DNA laten vastleggen.
Hoe de regelgeving 7 jaar geleden was mbt import paarden, weet ik niet, maar is na te vragen bij de AID/PVV en kunnen je dan een stuk verder helpen. Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:23

Alane schreef:
[je hebt dan nog de importerende partij en die moet wel voldoen aan de NL-regelgeving. En de landsregelgeving mogen strakker strenger zijn dan die van de EU die het het minimum aangeven... MAW als ik in Duitsland een paard koop, deze mee neem naar NL heb ik te voldoen aan de NL eisen....

En de landsregelgeving mogen strakker strenger zijn dan die van de EU die het het minimum aangeven...

Ze doen maar... Maar die club van het PVE is haast opgeheven of is al...
En we zijn straks 10000 "ambtenaren" voor o.a. zulke onzin kwijt. Haha! Vork

Dus niks controlen, waar de eerste testcase nog voor de Rechter moet komen, maar geen ambtenaar die daar zijn nek voor uitsteekt. Knipoog

Ze kunnen zich beter druk maken of een paspoort wel juist ingevuld is met schets en weerborstels.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:33

weet niet of het topic ging of moet gaan over wat je zinnig of onzinnig vindt qua NL-wetten en regelgevingen.. de regels liggen er met of zonder PVE/PVV die alleen de rgels laat zien en zorg draagt voor de uitzoering... de controle daarop ligt weer ergens anders... En denk dat wanneer je niets te verbergen hebt.. je ook niets te vrezen hebt Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:35

Laat die Regels maar eens zien zoals gepubliceerd in de Staatscourant. Knipoog

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:50

laetitia schreef:
Dit paard is 7 jaar geleden vanuit Duitsland Nederland binnengekomen. Volgens mij was er toen nog geen chipverplichting.

Er werd verder niets met het paard gedaan (stond hele dagen alleen maar op stal) en is dus nooit gechipt.
Ik ga hem alleen chippen als ik endurance ga starten, doe het nl. liever niet ivm onnatuurlijk iets in het lichaam van je paard waar ze ook nog eens behoorlijke complicaties van kunnen krijgen!
Menig keer is het chippen niet goed gegaan met alle gevolgen van dien...

Chippen is al een paar jaar verplicht in Nederland als een paard vervoerd wordt, en vanaf dit jaar Januari is ieder paard in Nederland verplicht om gechipt te zijn en geregristreerd te staan..

Ff ontopic, Ik zou me ook niet te druk maken om de leeftijd want de dierenarts denkt, ook mijn paard werd niet goed geschat. De leeftijd tussen 8 en 12 is gewoon heel erg moeilijk te zeggen. Van mijn paard dachten ze dat ze jonger was als 5 omdat ze bepaalde tanden nog niet doorgekregen had, maar ze heeft wel weer de verschijnselen van 12 jaar.. En vanuit haar papieren is ze 13 jaar oud, dus ze kunnen echt wel vaker verkeerd schatten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:12

ceasario schreef:

staatsblad ook goed?
zo even een nummer: Staatsblad 2001 281
heb je wel wijzigingen maar mag de pret niet drukken Lachen

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 08:18

Alane schreef:
ceasario schreef:

staatsblad ook goed?
zo even een nummer: Staatsblad 2001 281
heb je wel wijzigingen maar mag de pret niet drukken Lachen

Is een verslag van PVV, maar tot heden is het geen Wet gepubliceerd zoals dient te worden gedaan in de Staatscourant met goedkeuring door de Eerste Kamer.

Verder spreken ze van het niet meer hoeven in te vullen (intekenen) in het paspoort van de aftekeningen.
Hiermee is het Paspoort ongeldig geworden en is dit niet meer toelaatbaar buiten de Landsgrenzen
daar men in strijd heeft gehandeld met de EU regelgeving.
Kortom: Chip is een uitvoerende maatregel gedaan op eigen houtje van "uitvoerende instanties"
waarvan inmiddels de houdbaarheid van de instantie (PVE-paarden) is van verlopen. Knipoog

Daarom zitten er nu ook velen te wachten op het ontslag,afvloeing van 10000 Ambtenaren in de volgende Kabinetsperiode. Haha!

Citaat:
Effecten voor bedrijven De op basis van het gewijzigde Besluit vast te stellen regels inzake I&Rvan paarden zullen voor betrokkenen een lastenverzwaring betekenen. Hetgaat hierbij om alle houders van paarden en pony’s, ongeacht de vraag ofzij deze dieren bedrijfsmatig, zoals bij stoeterijen, handels- en africhtings-stallen, wedstrijdstallen, manegebedrijven en pensionstallen, dan welvoor recreatieve doeleinden houden. Hoewel het precieze aantal paardenen pony’s in Nederland niet bekend is, wordt algemeen aangenomen dater 400 000 paarden en pony’s in Nederland zijn. Van dit aantal wordt circa200 000 bedrijfsmatig gehouden op 6 600 bedrijven (bron: PVV; cijfers1999). De kosten voor de afgifte van het paardenpaspoort bedragen f 50,–per paard. De kosten verbonden aan het aanbrengen van een microchipbedragen eveneens f 50,- per paard. Omdat het op de microchip vermeldelevensnummer van het paard in het paspoort wordt overgenomen, kan het intekenen van het signalement van het paard in het paspoortachterwege blijven. Als gevolg hiervan bedragen de totale kosten van hetverstrekken van een paspoort en een microchip f 75,- per paard, waardoorde met de invoering van een microchip samenhangende meerkosten f 25,-bedragen. (Genoemde bedragen zijn gebaseerd op de door het PVVverstrekte informatie en gelden bij aanbieding van tien paarden).Onderscheid kan worden gemaakt tussen de eenmalige kosten (om deStaatsblad 2001 2817
--------------------------------------------------------------------------------
Page 8
reeds aanwezige paarden van paspoort en chip te voorzien) en dejaarlijkse kosten voor nieuwe paarden.De totale eenmalige invoeringskosten voor de 200 000 bedrijfsmatiggehouden paarden bedragen (200 000 * 75 gulden =) circa 15 miljoengulden, namelijk 10 miljoen voor het paspoort, als gevolg van de Richtlijn,en 5 miljoen extra voor de chip, als gevolg van de gekozen uitwerking.Aangezien 75 000 stamboekpaarden op grond van de Regeling handellevende dieren en levende producten reeds zijn voorzien van een paspoorten deze paarden overwegend bedrijfsmatig gehouden worden, betekentdit aan administratieve lasten door reeds bestaande regelgeving voor hetbedrijfsleven (75 000 * 50 gulden =) circa 4 miljoen gulden. Dit inmindering gebracht op de 15 miljoen gulden, betekent dat de eenmaligeinvoeringskosten voor het bedrijfsleven circa 11 miljoen gulden bedragen.Op initiatief van de overkoepelende sportorganisaties zijn alle circa 50 000in de sport uitkomende paarden en pony’s al voorzien van een microchipen paspoort, waarmee in deze berekening geen rekening is gehoudenvanwege het vrijwillige karakter.Jaarlijks komen er ongeveer 100 000 nieuwe paarden bij. De totalejaarlijkse kosten voor het bedrijfsleven bedragen daarmee (100 000 * 75gulden =) circa 7,5 miljoen gulden. Hiervan is ongeveer 5 miljoen guldentoe te schrijven aan de richtlijn en 2,5 miljoen gulden extra voor hetchippen
Laatst bijgewerkt door ceasario op 29-01-07 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 08:29

Zolang het paard binnen de landsgrenzen blijft is intekenen niet van belang, bij import en export wel.

Hetgeen er in het staatsblad staat is geen verslag van de PVE/PVV, of onze koningin is al medewerker/secretaris daar Clown
want:Het Staatsblad (officieel het Staatsblad van het Koninkrijk der Nederlanden) wordt in Nederland uitgegeven door de regering.

Het Staatsblad bevat wetten (in formele zin), algemene maatregelen van bestuur en koninklijke besluiten waarbij algemeen verbindende voorschriften worden vastgesteld. Daarnaast worden hier bijvoorbeeld beschikkingen tot tekstplaatsing en schorsings- of vernietigingsbesluiten van de Kroon in gepubliceerd.

en de staatscourant:
De Nederlandse Staatscourant is een uitgifte van de regering van het Koninkrijk der Nederlanden. De zorg voor de uitgifte van de Staatscourant, die bestaat sinds 1814, berust bij de minister van Binnenlandse Zaken.

In de Staatscourant wordt opgenomen:

* alles waarvan een wet, Koninklijk Besluit of ministerieel besluit bekendmaking in de Staatscourant voorschrijft;
* door de minister van Binnenlandse Zaken aangewezen categorieën van publicaties, afkomstig van de centrale overheid, zoals intrekking van rijbewijzen, faillissementen, surseances van betaling, schuldsaneringen, wijziging van huwelijkse voorwaarden, etc.

Voorts bevat de Staatscourant allerlei ambtelijke en particuliere advertenties en berichten. De Staatscourant verschijnt dagelijks, met uitzondering van zaterdag, zondag en algemeen erkende feestdagen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 08:34

Alane schreef:
Zolang het paard binnen de landsgrenzen blijft is intekenen niet van belang, bij import en export wel.

Rustig doorfokken.....En dan vraagt men zich af waarom de "handel" dood is.
nl. Een importerende handelaar uit bv Duitsland zit niet te wachten op het verkrijgen van een officieel paspoort wat nog gemaakt moet worden door de Duitse Overheid.(Heeft zoiets me zwartgeld of het buiten de fiscus te maken) Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 08:40

Lees allereerst je eigen quote van 2 berichten hierboven nog eens door mbt het intekenen:
Citaat:
kan het intekenen van het signalement van het paard in het paspoortachterwege blijven.

KAN ACHTERWEGE BLIJVEN, en niets niet moeten of verboden.

vwb de rest over illegaal en fiscus... tis net hoe recht je iets kroms wilt praten... verkeerslichten ook maar afschaffen omdat niet bij ieder verkeerslicht een agent staat te controleren of er niet door rood wordt gereden?
Paspoorten zijn in Duitsland ook al langer verplicht... dat de handel op z'n gat zit heeft mi weinig tot niets te maken met de invoering van een paardenpaspoort.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 08:57

Alane schreef:
Lees allereerst je eigen quote van 2 berichten hierboven nog eens door mbt het intekenen:
Citaat:
kan het intekenen van het signalement van het paard in het paspoortachterwege blijven.

KAN ACHTERWEGE BLIJVEN, en niets niet moeten of verboden.

Paspoorten zijn in Duitsland ook al langer verplicht... dat de handel op z'n gat zit heeft mi weinig tot niets te maken met de invoering van een paardenpaspoort.

bv. KWPN-ers zijn niet ingetekend.
Wil je een paard in Duitsland importeren dien je je eerst via de FN te melden om het paspoort alsnog
optimaal vlgs. de EU-regels ingetekend te krijgen.( Weet de Fiscus dat ook even,niet leuk voor de handel) Haha!
Daar je met een niet ingetekend paspoort niet op de weg in Duitsland mag komen.
nl. de Duitse Politie bezit geen scanner om een eventueel chip te kunnen achterhalen en moet het dan doen met de ingetekende kenmerken die er dan niet zijn.
En mag je je paard netjes aan de kant zetten.
Kortom met een Duitspaspoort voldoet men aan de EU identificatieplicht en dat kan van een niet ingetekend KWPN paspoort niet zeggen ( Wat meer een "lokaal" identificatie is.)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 09:14

Fiscus links en fiscus rechts... als je een paard wilt exporteren zul je je aan de exportregels moeten houden, en dat weinig te maken met wel of niet intekenen van de schets.

Maar ook Duitsland kent de aktieve identificatie methode, welke momenteel alleen geld voor stamboekdieren en sportpaarden, nl dmv brandmerk of transponder..
Het intekenen van de schets, evenals het vermelden van aftekeningen is in Duitsland een soort van vooruitlopen op eventuele export.
Citaat:
Abzeichen
Jedes Pferd ist durch seine Haarfarbe, weiße Abzeichen, Wirbel und eventuell zusätzliche Merkmale
(Narben) als Individuum äußerlich zu beschreiben. Das Erfassen dieser eindeutigen und jeweils
einmaligen Merkmale in beschreibender Form und das Einzeichnen ins Diagramm sind die Basis und
Voraussetzung für die Registrierung und Identifizierung von Pferden europa- beziehungsweise weltweit.

Citaat:
Diagramm
Das Diagramm muss die Abzeichen des Pferdes enthalten. D. h. die Identität eines Pferdes muss anhand
dieser bildhaften Darstellung im Pass festzustellen sein.
Daher wird im Zusammenhang mit der Beantragung des Pferdepasses großen Wert auf das sorgfältige
Ausfüllen dieses Blattes gelegt.
Werden Sie zum Beispiel beim Transportieren Ihres Pferdes von offiziellen Stellen wie z. B. der Polizei
kontrolliert, so dient in erster Linie das Diagramm zur Identifikation Ihres Pferdes.
Auch diese Entscheidung, die Identifikation in dieser mehr oder weniger einfachen Art vorzunehmen,
beruht auf europa- beziehungsweise weltweiten Erfahrungen und Abstimmungen.

Zoals NL vooruit loopt mbt transponder gebruikt zo doet Duitsland dat dus met het intekenen van het diagram/schets...

intraverkeer paardachtigen = pdf document

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 09:52

Alane schreef:
Fiscus links en fiscus rechts... als je een paard wilt exporteren zul je je aan de exportregels moeten houden, en dat weinig te maken met wel of niet intekenen van de schets.

Een paard verkopen binnen de EU is iets anders dan verkopen Overzee.

Binnen de EU rijdt je met het paard naar het betrokken EU-land.
Geeft het paspoort af ter overschrijving en klaar is kees.
Zo gaat het in de Handel.

Maar heb je een paspoort dat niet ingetekend is loopt daar elke handelaar of particuliere koper uit een ander EU-land in een grote boog om heen. Dat is de praktijk.
En daarom vinden de Duitsefokkers het best dat het KWPN niet intekent. Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:06

Je praat van links naar rechts... eerst roep je dat je de pisang bent met een controle omdat het diagram niet is ingetekent en dan is het weer de aspirantkoper die om je heen rent...
ALS een aspirantkoper interesse heeft in mijn KWPN fokprodukt zonder ingekleurd diagram, en diezelfde aspirantkoper wil dat paard exporteren en of dat nu naar Timboektoe, Verweggistan of de aan de andere kant van welke plas water dan ook.... zal het diagram alsnog ingetekend moeten worden...
Prop je dat paard in je handbagage en doe je het illegaal.. tja..
En ach de 1 z'n dood is de ander z'n brood en ik ga er niet wakker van liggen of ze in duitsland wel of niet met kleurpotloden hun tijd verdrijven....
vwb binnen de EU... heb je nog steeds regeltjes, zie hierboven ergens die link naar het pdf.document. Ja en deze zijn er omdezelfde reden als er de I&R-regeling is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:16

Alane schreef:
En ach de 1 z'n dood is de ander z'n brood en ik ga er niet wakker van liggen of ze in duitsland wel of niet met kleurpotloden hun tijd verdrijven....

http://www.westfalenpferde.de/montags.htm

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:22

Heb jij dat nodig om je fokprodukten te kunnen slijten? Tong uitsteken
Tja dan heb je inderdaad een ingevult diagram nodig....
maar we dwalen behoorlijk af...

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:28

zo gaat lekker offtopic.

Maar wacht de mail van de fokker af. Heb je geen telefoonnummer? Bellen gaat sneller.