Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Silletje schreef:is het n niet zo dat een paard alleen nagefelijk wordt als dieontspannen is ..en dat je dit daarom niet kan afdwingen.. dan is het namenlijk slechts in een verkrampte houding laten lopen... ben verder niet tegen hulteugels en dat soort dingen als ze maar goed gebruikt worden..
knabbelgirl schreef:ik ben het er niet mee eens, in ieder geval, niet in mijn plaats. Ik gebruik persoonlijk de slof absoluut niet om een paard nagefelijk te houden maar om haar lekker lang laag te laten lopen. Dit vind zij moeilijk en kan ik hiermee makkelijker uitleggen, verder hangt hij altijd los.
Wel vind ik dat veel mensen hem echt als verknalling van hun paards rug gebruiken dus dan ben ik het er weer wel mee eens.
Bedankt voor de reactie's,toch wel fijn om te weten dat mijn haf niet de enige is die met een hulpteugel gereden wordt buiten. Het is nu nog een paar weekjes afzien en dan mag hij er vanaf
laats was het kop in de lucht en crossen maar naja dan ga je daar in de berm.. heb haar tot stil stand gebracht tegen een verkeersbord zei wou er om heen maar was voor mijn een goed moment om haar af te remmen.
Melisjee schreef:Ik rijd af en toe een paard, op de manege dan, die heeft een martinggaal en bijzet.
Opzich snap ik het wel, want het is een eeeerg sterk paard
Furie kan heel sterk zijn, maar ik ben helemaal geen fan van hulpteugels.
Silletje schreef:is het n niet zo dat een paard alleen nagefelijk wordt als dieontspannen is ..en dat je dit daarom niet kan afdwingen.. dan is het namenlijk slechts in een verkrampte houding laten lopen... ben verder niet tegen hulteugels en dat soort dingen als ze maar goed gebruikt worden..