welke moet er weg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aartlover

Re: welke moet er weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:22

Ik snap dat je de veulens niet wilt verkopen Lachen Zeker
als ze zo onafscheidelijk zijn... Ik zou denk ik dan Isa verkopen. Met de andere heb je nou zo'n band en het is leuk om die te houden Lachen Jullie hebben van elkaar hoor
ik ook veel geleerd.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 15:24

neej ik vind het idee van paard leasen of een verzorger voor fulltime zoeken niet echt een leuk idee, ik vind als je een paard hebt moet je er ook mee om gaan, en niet iemand anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:26

maar als jij daardoor je paardje kan houden, en iemand anders een vast paard heeft om te rijden, dan doe je elkaar een plezier, jij staat niet voor de moeilijke keuze om een paard weg te doen, en iemand anders kan toch een vast paard gaan rijden Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:27

Isalover schreef:
neej ik vind het idee van paard leasen of een verzorger voor fulltime zoeken niet echt een leuk idee, ik vind als je een paard hebt moet je er ook mee om gaan, en niet iemand anders

Dan had je daar aan moeten denken voordat je je nieuwe paard kocht....

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 16:32

Cassidy waar slaat dat op? Ik ben toch van plan om er een te verkopen? Daar gaat het topic toch over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:17

rustig Knipoog je hebt er 1 bij gekocht, en nu weet je niet welke je moet verkopen, is ook allemaal heel moeilijk, maar waarom heb je dat nieuwe paard gekocht, als je wist dat het dan te veel was?
je zegt zelf, aan de veulens ben ik niet veel tijd kwijt, de andere merrie word door iemand anders gereden, dan heb je dus alleen Isa en het andere paard nog, maar wat schiet je er mee op, om die merrie te verkopen die je al 5 jaar hebt, want daar ben je niet veel tijd aan kwijt toch?
dus ik snap niet dat het tijdgebrek is als ik eerlijk ben..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:26

Het gaat er toch ook niet om dat jullie het niet snappen..?
TS geeft aan niet genoeg tijd te hebben, nu; dan zal dat wel zo zijn, toch?
Ik zou het jonge fjordje beleren en verkopen. Je krijgt nog eenn leuk bedragje misschien en bent nog niet 'onafscheidelijk'.
Bovendien heb je nog wat hulp voor je andere pony, dus dat is ook altijd gezellig en je hoeft haar zelf niet per se vaak te rijden, wat je met je jonge fjordje wel zou moeten als je haar houdt. Zo houd je, denk ik, de meeste tijd over voor je paard en kan je je oudere pony lekker houden voor het goede gevoel zeg maar. De uitdaging van het beleren komt later wel wanneer de veulens weer 3 zijn. De tijd gaat snel hoor! Knipoog
Succes met je moeilijke beslissing!

Garo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:46

sammie_44 schreef:
Ik zou die ene weg doen die je al 5 jaar hebt.. Een 'band' met een paard bouw je snel genoeg wel weer op, het paard zal je vast niet missen gaan wanneer je d'r verkoopt Haha!.
Het is veel leuker om met een groen paard te beginnen en er van te leren, dan met een paardje die vanalles al kent. (vind ik Haha!)
Ben benieuwd wat je gaat doen.
Veulentje zou ik niet doen, die kosten tot nu toe nog niet erg veel qua onderhoud.

Sorry, ik verbaas mij over deze reactie. Er is zat onderzoek gedaan en paarden missen je wel degelijk.
Het gaat om de band met elkaar.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 10:29

neej dat meisje rijd er niet fulltime op, 1 keertje in de week maar ze vind het wel geweldig, dus ik ben wel degelijk veel tijd aan haar kwijt.. en jah ik heb een nieuw paard gekocht inruil voor mijn E pony, die nu ook te koop staat.

maar er moet gewoon nog eentje weg, zometeen ga ik studeren, moet ik dan mijn moeder met 6 paarden achterlaten? omdat ik alleen in het weekeind rij?

amondi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:33

Ik zou een paard doen waar jullie niet zo vaak op rijden !

ojas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:43

kijk naar welk paard t minste aandacht krijgt en doe die weg.je kunt ook aan dat meisje vragen of ze vaker als 1x in de week wil komen,zodat je daar weer minder mee hoeft te doen.moeilijk moeilijk moeilijk!! nooit fijn om paarden weg te moeten doen maar bedenk ook dat als je een paard verkoopt dat t dan gekocht word door iemand die m echt wil hebben en er dus ook veel tijd in steekt,dus die gene die verkocht word,is waarschijnlijk wel verzekerd van aandacht die bij jullie nu wat minder is..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:55

Tja ik zou voor beide fjorden een goed huisje zoeken. Je hebt een nieuw paard waar je op wil concentreren en een band mee op wil bouwen. Tess vind het vast leuker om een baasje te hebben die haar als eerste pony heeft, waar ze dus veel aandacht krijgt, ipv de tweede pony. Tevens is Tess nu nog op een leeftijd dat je redelijk gezien een goed nieuw baasje kan vinden. Isa zou ik inrijden en dan verkopen.
Als jij straks gaat studeren dan kan je moeder doordeweeks haar eigen paard doen en het paard van jou. Dat is wel haalbaar.
Die veulens lekker laten staan en daar over 2 a 3 jaar nog eens naar kijken.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:07

als ik geld had om ze alle 7 te onderhouden .
had ik ze ook alle 7 gehouden! Tong uitsteken
Dan maar met wat verzorgsters..
maar als jullie niet voor alle 7 tijd hebben dan is een nieuw baasje de beste oplossing.
ik zou voor de wat oudere fjorden kiezen.
die zijn er gewoon het langste....
en dan die paarden van jouw en je moeder natuurlijk ook houden...
maarja gewoon die wat oudere fjorden die zou ik het liefste houden.

ik blijf volgen...

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:12

ik zou tess weg doen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:19

Ik zou idd voor Isa kiezen, aangezien je één van de fjordenweg wilt doen.. Anders zou ik ook voor de veulens gaan..

Edit: Isa wegdoen dus

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:00

Als je geen verzorgster of lease persoon wilt zou ik er echt een verkopen. Dat is wel zo eerlijk tegenover je pony
Alleen ik vind het niet helemaal eerlijk tegenover je pony dat je een nieuwe koopt en de ander maar weer weg doet. Dat moet ieder voor zich ook weten maarja. Als je al weet dat je gaat studeren zou ik ook geen paard erbij kopen, precies wat je zelf zegt, zit je moeder met 6 paarden en je wilt geen verzorgsters..

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:09

Heb je geen tijd om de paardjes te rijden of om voor de verdere verzorging (stal etc).
Iedereen denkt maar dat paarden dat rijden nodig hebben.
Je geeft zelf aan dat de veulens elkaar wel vermaken. Laat ik het anders zeggen. Paarden vermaken elkaar wel. Ook volwassen dieren.
De grootste beloning voor een paard is "stoppen met werken" tijdens het rijden. Dus een paard hoeft niet zo nodig te rijden etc.
Hebben jullie bijvoorbeeld een winterwei of een lekker groot stuk waar ze op kunnen rommelen? Persoonlijk zou ik ze daar lekker op zetten en ze paard laten zijn. Desnoods met de veulens erbij zodat die wat opvoeding krijgen. Maak er een kudde van.... dan hebben ze dat rijden/longeren echt niet nodig hoor!
En dan kan je ze allemaal houden, want zoals ik begrijp is het geen geld kwestie.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:18

Offtopic: Waarom koop je er een paard bij als je voor de rest ook al weinig tijd heb?? Als ik jou was zou ik ze allemaal wegdoen, je kan alleen maar in de weekeinden dus draait je moeder er doordeweeks voor op. Misschien had je beter voor de laatst gekochte al verder moeten denken.
Ontopic: verkoop Isa, vind het oneerlijk om je fjord te verkopen waar je al bijna 5 jaar lief en leed mee heb gedeeld.

Swintha_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:14

Ik snap ook niet dat je een nieuw paard koopt. Als je al weinig tijd heb voor de anderen.
Die anderen zij dus niet meer leuk dus koop je maar een nieuwe zodat die andere weg kunnen.

Over welke je moet verkopen: ik zou Isa inrijden en dan proberen een leuk baasje voor haar te vinden. en vragen of het meisje van Tess misschien 3x in de week kan rijden zodat jij die dagen aan je nieuwe pony kan besteden.
En de overige dagen met allebei de pony's.
Succes met je keuze

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:29

IlsjePilsje schreef:
Heb je geen tijd om de paardjes te rijden of om voor de verdere verzorging (stal etc).
Je geeft zelf aan dat de veulens elkaar wel vermaken. Laat ik het anders zeggen. Paarden vermaken elkaar wel. Ook volwassen dieren.
De grootste beloning voor een paard is "stoppen met werken" tijdens het rijden. Dus een paard hoeft niet zo nodig te rijden etc.
Hebben jullie bijvoorbeeld een winterwei of een lekker groot stuk waar ze op kunnen rommelen? Persoonlijk zou ik ze daar lekker op zetten en ze paard laten zijn. Desnoods met de veulens erbij zodat die wat opvoeding krijgen. Maak er een kudde van.... dan hebben ze dat rijden/longeren echt niet nodig hoor!
En dan kan je ze allemaal houden, want zoals ik begrijp is het geen geld kwestie.

Precies wat ik ook dacht! En anders zoals iemand hier al zei die jonge fjord inrijden en verkopen. Lachen

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:35

als je toch geld en ruimte zat heb en het alleen maar om de tijd gaat, zou ik een verzorgster zoeken voor 1 van je fjorden die gewoon vaak komt om dr te doen!! Alles opgelost en je hoeft je paardje niet te missen.....

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 11:11

IlsjePilsje schreef:

De paarden staan al met zijn allen op een maga stuk weiland, het is al een hechte kudde, met jongere en oudere paarden dus de veulens krijgen echt wel een opvoeding. Maar ik ga natuurlijk geen paarden houden om er vervolgens er niet te gaan rijden.. klinkt in mijn oren niet echt logisch!

jullie vinden het allemaal raar dat ik meerdere paarden heb enzo, maar ik vraag alleen tussen welke 2 fjorden jullie gekozen zouden hebben? eentje waarmee je alles al mee doet, of eentje die alles nog moet leren en waarvan jij ook nog veel kunt leren.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:19

Ik ga mee met het feit dat als geld er niet toe doet om ze gewoon te houden en lekker te laten lopen op het land en evt. een verzorgster erbij of diegene die je al hebt, vragen vaker te komen, maar goed dat is mijn mening. Antwoord op je vraag, vanuit mijn idee, ik zou degene houden die er het langst is, maar ja zo denk ik, en de jongste wegdoen.

Succes ermee.

Groetjes Thessa en Aike Doei!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:01

Isalover schreef:
De paarden staan al met zijn allen op een maga stuk weiland, het is al een hechte kudde, met jongere en oudere paarden dus de veulens krijgen echt wel een opvoeding. Maar ik ga natuurlijk geen paarden houden om er vervolgens er niet te gaan rijden.. klinkt in mijn oren niet echt logisch!

Sorry maar dan vind ik jou lekker kort door de bocht denken. Je hebt toch geen paard puur voor het rijden. Sorry maar dan ben ik het met heel veel mensen eens. Waarom in vredesnaam dan paarden erbij kopen en dan erachter komen dat je geen tijd hebt om te rijden. Dit probleem is niet van gisteren en ik denk ook niet dat dit probleem pas is ontstaan nadat je je laatste paard hebt gekocht.

Persoonlijk vind ik het dan belachelijk ja dat je zoveel paarden hebt. Als rijden bij jou belangrijk is dan zou ik het bij 1 paard houden. Niet bij zoveel.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:26

als ik het zo lees dan heb je eigenlijk al besloten; de veulens blijven, je jonge fjord wil je nog inrijden en bekren, tsja wat blijft er dan over?

veel succes