wel of niet verleasen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Re: wel of niet verleasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:20

neem je tijd, het hangt nu toch ook niet af van een paar dagen of weken ? Overweeg alles goed en doe wat voor jou en je paard het beste is. Vraag jezelf af hoe je jezelf zou voelen als je hem verkoop, zou verleasen of zou houden. En hoe zou je je na een maand of 2 maanden voelen na je beslissing ?
Verder denk ik dat dit paard voor veel meer dingen staat als alleen je paard.
En misschien is verleasen wel een tussenstap om haar uiteindelijk te gaan verkopen ? Dat zou zeggen dat je je tijd nodig hebt en die ook neemt.
Ik zelf vind dat wanneer een paard zo belangrijk is voor je en het zoveel voor je betekent dat je het niet moet gaan zoeken in verkoop of lease. Ik zou me focussen op mijn inkomsten, hoe dan ook, probeer die te verhogen. Nogmaals succes ermee, ik begrijp heel goed dat je in een heel lastig pakket zit. Doe rustig aan.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:17

ja,maar een paard koste wat koste willem houden(als je de tijd en/of geld er niet voor hebt)alleen maar omdat jij het dier niet kan missen,vind ik ook diervriendelijk maar egoistisch.
maar idd,geef het even de tijd,zodat je iig geen overhaaste beslissingen neemt.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:33

Ben het met je eens mexx2
Het lijkt mij dat je het beste met je paard voor hebt... dus ook hierbij.
Je zal keuzes moet maken.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:09

Bah vervelende situatie zeg zit je in. Maar inderdaad zoiezo met het salaris wat je nu verdient kan je niet eens op jezelf gaan hoor, dan ben je zoiezo veel meer kwijt. Ik zou ook maar eens rondkijken voor een andere baan evt. iets met een opleiding erbij ofzo? Ik werk zelf in de verpleging en dan kun je gewoon werken en leren tegelijk via een zorginstelling. Je kunt een verzorgende opleiding doen of een verpleegkundige opleiding, stuur eens een open sollicitatie naar een verpleeghuis o.i.d., weet natuurlijk niet wat je vooropleiding is maar aan de hand daarvan kan je vast wel iets vinden waarmee je verder kunt leren en dus meer gaat verdienen, en ja tot die tijd denk ik dat je er beter aan doet om thuis te blijven wonen als je je paardje wilt houden. Ik denk ook dat dat lease gebeuren niet een groot succes zal zijn, om de redenen die al genoemd zijn. En ja anders hoe moeilijk het ook is voor je, denk toch goed na over een evt. verkoop als je perse op jezelf wilt en niet meer gaat verdienen.

Ik wens je heel veel sterkte en succes.

Groetjes Thessa en Aike Doei!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 08:33

superwoman schreef:
Kun je geen ander werk zoeken, waar je iets meer verdient?

dat is een beetje een probleem, ik werk via een uitzendbureau en via deze doe ik een opleiding voor mijn bedrijf, hieraan heeft adecco en mijn bedrijf betaald, ik zit zowiezo dus vast totdat de school is afgelopen en daarna nog een half jaar als compensatie voor het betalen van de opleiding dus dat werkt ook niet.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:15

ik heb voor hetzelfde gestaan en heb wel verkocht, ik ben er erg lang ontroosbaar door geweest en wou niks met paarden te doen hebebn, al helemaal toen na 4 maandne bleek dat ze niet goed stond en weer te koop stond (en de vraag of ik ze niet terug kon kopen), uiteindelijk heb ik er met moeite afstand van genomen en dat heeft mij beter gedaan dan dat ik er mee zou blijven zijn tobben.
ik raad jou in ieders belang aan om niet te verleasen maar toch te verkopen, hoe moielijk en verdrietig het ook is, op de lange termijn is dat voor iedereen beter maar vooral voor je paardje.

daarnaast werk je al fulltime, wil je een andere baan, op jezelf wonen dus waar haal je de tijd voor je pony vandaan?

Je kan altijd vragen of je haar eens op mag zoeken, heb ik ook gedaan en ik heb al die tijd leuk contact gehad met de baasjes, ook de inmiddels nieuwe, en ik zie dat het prima gaat met mijn ex pony en dat is toch waar je het voor doet?

veel sterkte

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:46

Tjsa moeilijk. Ik zou mijn paard nooit kunnen verleasen en zelf zou ik nooit een lease paard nemen dat zoals Viv al aangeeft gewoon een dag weer weg kan zijn.
Verkopen is misschien toch de beste oplossing. Ga sparen, ander werk zoeken o.i.d. en koop dan een paard terug.
Het is een oliebol positie, maar misschien wel het beste voor je paard.
Mag ik vragen waar je je pony hebt staan in Ingen. Ik ben zelf me fjord in Echteld staan.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 17:36

Charret schreef:
Tjsa moeilijk. Ik zou mijn paard nooit kunnen verleasen en zelf zou ik nooit een lease paard nemen dat zoals Viv al aangeeft gewoon een dag weer weg kan zijn.
Verkopen is misschien toch de beste oplossing. Ga sparen, ander werk zoeken o.i.d. en koop dan een paard terug.
Het is een oliebol positie, maar misschien wel het beste voor je paard.
Mag ik vragen waar je je pony hebt staan in Ingen. Ik ben zelf me fjord in Echteld staan.

ze staat op een soort opfok/pensionstal.
kost me €200,- in de maand, waar heb jij je fjord staan dan en hoeveel kost dat?

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:44

Ik zou hem denk niet verkopen maar idd er alles aan doen voor een andere oplossing te vinden,want ik denk dat je er echt spijt van krijgt.
ergens anders goedkoper stallen
bij rijdster zoeken desnood twee en dan voor 50 euro (heb je er al 100)
zelf een baantje erbij gaan zoeken(krante wijk desnood)
Ik denk maar mee hoor,misschien dat je vader dan ook zie hoe jij je best doet en dan wel wat wil bijdragen....

Een kennis van mij heeft haar pony ook verkocht en heeft er nu heel veel spijt van maar dan is het te laat,dus denk goed na....

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:37

Ik moet ook mijn paarden verkopen wat ik niet leuk vind. Omdat ik elke keer met tranen in me ogen sta omdat ik weer een bericht heb gehad en elke keer niet op de computer durf omdat ik bang ben dat ik nu een goed tehuis heb gevonden en ze toch wel ga missen. Maar net wat een paar hierboven zeggen het gaat allemaal om mijzelf en je moet naar de paarden kijken. Hun hebben mij een supper tijd gegunt en omdat ik nu niet kan ga ik ze maar een jaar verleasen vind ik slecht van mezelf. Oke het zal vast niet fout zijn er zullen echt wel goede kanten aanzitten. Maar die dan je paarden een jaar heb geleast gaat ook van ze houden en zal ze missen. Dat vind ik ook weer oneerlijk. Denk er nog goed over na!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:45

Ik heb ook een 4 jarige E-pony. Hij is bij mij geboren en ik kan geen afstand van hem doen. Ik heb hem nu ook te leas of in bruikleen gegeven.
Gaat heel erg goed. De meisjes die hem hebben betalen zijn onderhoud.
We hebben samen eerst gekeken of het tussen ons klikte. Toen goed afspraken gemaakt.
Hij is daar nu een paar maanden en alles gaat naar wens. Ze verzorgen hem supër goed en ik kan regelmatig heen. We hebben een contractje opgesteld en overeen gekomen dat we van beide kanten zo kunnen stoppen, Ik kan hem zo ophalen en zij kunnen zo zeggen dat ze er mee stoppen. Ik heb er zo een goed gevoel over dat als ze echt zouden willen ik bereid ben om hem in de toekomst aan hen te verkopen.
Realiseer je alleen wel dat ookal heb je hem aan een ander geleend je altijd verantwoordelijk blijft voor wat hij doet.
Spreek een proefperiode met de leaser af en beslis daarna pas of je er mee doorgaat. Je kan altijd er vanaf zien als je het niet vertrouwd.
het bevalt mij prima.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:18

@ inge,wat moeilijk,maar wel heel eerlijk tov jezelf en je paardje.
@Tjady,wat een mazzel heb je dan!
dan tref je het echt denk ik,met leasers.ik denk(vrees) dat het net als met verzorgers/bijrijders is,je moet echt mazzel hebben,dat het blijvertjes zijn,en dat het klikt.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:07

Mexx2 schreef:
@ inge,wat moeilijk,maar wel heel eerlijk tov jezelf en je paardje.
@Tjady,wat een mazzel heb je dan!
dan tref je het echt denk ik,met leasers.ik denk(vrees) dat het net als met verzorgers/bijrijders is,je moet echt mazzel hebben,dat het blijvertjes zijn,en dat het klikt.

Inderdaad heb ik geluk. Maar ik heb ook zeer zorgvuldig gezocht. verder is het zo dat ik hem altijd kan ophalen als ik dat wil. Ik heb altijd een weilandje waar hij op kan met de shetlanders. Maar aandacht en bereden worden is beter voor hem. Maar de twee meisjes zijn heel zorgvuldig met hem. Verder moeten ze alles zelf betalen van hun ouders. Ze zijn 14 ben 15 jaar en ik neem mijn petje voor ze af. Alleen als hij ziek wordt betaal ik de dierenarts, behalve als hij iets krijgt omdat zij onzorgvuldig hebben gehandeld.

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 09:25

Zeker niet verkopen, Vraag een van de meisjes, stel wat afspraken samen. En het komt goed wij hebbben er 3 en 2 ervan worden verzorgd. Bijvoorbeeld een goede afspraak is dat ze foto's maakt van je paard en zij als se aan het rijden is. Kom op ben maar niet bang . Spreek wel goed af met de ouders
Groetjes,
Jill

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:01

wat een lastige beslissing.....
heb je al wel hulp gezocht voor je psychische problemen??
dan heb je in ieder geval ook iemand die je kan helpen uit deput te trekken....
je bent pas 19 jaar en hebt nog een heel leven voor je.....
ik vind dat je wel heel weinig betaald krijgt voor fulltime werken... misschieneen baantje in de schoonmaak zoeken, betaald vaak heel goed!
als je niemand kan vinden om te leasen zou ik toch verkopen.... ook tijdens een jaar lease leer je al zonder haar te leven en zal je ook niet 1,2,3 naar haar toekunnen als ze verleast is aan andere mensen.....
dus dan maakt het ook niet heel veel meer uit, dan dat je een koper zoekt (misschien in de buurt) en haar gewoon mag bezoeken wanneer je wilt..... dan weet je dat je er ook naar toe kan.... en dat als ze haar dan willen verkopen je altijd nog kan kijken of je haar dan terug kan kopen......
sterkte!!!
groetjes Cindy