Service en klantvriendelijkheid Dekstations

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re: Service en klantvriendelijkheid Dekstations

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:26

amaze schreef:
@Sarabande ;dit is de site van de Bond van KWPN Hengstenhouders .......... http://www.bvhh.nl/ .........hier heb je vast wat aan Pling

Die is ook al jaren niet meer bijgewerkt. Huilen

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:06

Citaat:
zeanine schreef:

Even iets anders dat mailtjes en telefoontjes

Het hengstenstation waardoor wij meestal onze merries laten insemineren, dus ook van hengsten die ergens anders staan rekent sinds 2006 voor aan huis KI €150,-. Vinden jullie dit normaal of niet?? Volgens mij is dit namelijk één van de weinige hengstenstations die dit doen. Voor € 150,- wil ik ook wel een ritje(of twee) van 25 km maken en een buisje sperma in een merrie stoppen.

Citaat:
Excuseme schreef
Ik vermoed dat dit een deal is, waarbij ze zeggen dat de merrie drachtig is/wordt voor dat bedrag. Dat kan ook betekenen dat ze er 3 keer voor moeten rijden. Het is voor de merriehouder gunstig omdat je bij voorbaat een financ. limiet aan je DA hebt.

Dit gaat niet over een dierenarts. Dit gaat er om dat als je niet met je merrie naar het station gaat maar thuis laat insemineren vraagt de hengstenboer € 150 voor de twee of drie keer dat hij langs komt om te insemineren. Voor het scannen van je merrie kun je naar het station komen en voor een vast bedrag per seizoen onbeperkt scannen. Dus als je thuis laat insemineren kost het je €150 per merrie per seizoen. Daar komen de kosten van het scannen nog overheen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:21

Die site van de bond van hengstenhouders mag idd weleens een update. Haha!
Voor de rest heb ik eigenlijk geen klachten maar ik heb er ook niet zoveel mee van doen. De enkele keer dat ik eens een folder opvraag ofzo krijg ik vaak gelijk een DVD; vind ik niet erg. Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:27

Het dekstation dat ik wilde opzoeken heeft wel een url bij de bvhh maar die opent niet, dus ik schiet er nog niks mee op

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:49

Het Ferienhof Stücker die antwoorde wel op m'n mailtjes (ook niet allemaal maar dan belde ik gewoon even die mensen hebben het immers ook druk Knipoog )
Heb nu contact opgenomen met gestut Bührmann maar nog niets gehoord, zal misschien tijdje duren of mogelijk is m'n aanvraag al onderweg met de post dat kan ook. Knipoog
Zuchthof Birkenhain die zijn ook heel snel en behulpzaam via mail.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:15

Hele goeie ervaringen tot nu toe met hengstenstation Breemeersen te Aalter (Belgie)

Klantvriendelijk,familiaal,beantwoorden mailtjes elke dag,gratis hulp als je één van hun hengsten-nakomelingen wil verkopen,etc.. Cool

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:32

Ik heb gisteren na 3 maanden eentje terug gehad van Van Olst. Hihi, ja hij zal gedacht hebben. Och het dekseizoen is er nog lang niet dus ik wacht 3 maanden. Nou, kben blij dat ik wel reactie heb terug gehad, daar niet van. Met Van Vliet ook wel een goede ervaring. Kreeg mooi een paar dagen later een hengstenbrochure in de bus + uitgebreid advies via mail.

Alleen van Radstake nog niets teruggehad. Nou jammer dan voor hen Bloos

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:54

het bijwerken van sites is ook niet overal goed geregeld, toch wel zonde dat is toch ook wel een manier om klanten te trekken!

Op de begin site van nijhof hebben ze het nog over 2005.....

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:09

ik heb een paar dagen geleden een dekfolder van gestut tannenhof aangevraagd via de mail , had em vanmiddag bij de post....

super...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:20

In Duitsland zijn ze daar idd een beetje beter in Clown
daar heb ik tot nu toe altijd antwoord gekregen op de mails ...Belgie en Nederland 0.0 respons ...niks mis mee maar zet dan geen é-mail adres op de site Boos!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:23

Een site is leuk, maar het is dan wel belangrijk om het up to date te houden. Dat doen ze meestal niet. Dat is jammer!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:04

ik heb goede ervaringen met van vliet, krijg nog steeds ieder jaar een poster en de hengstenbrochure...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:32

nils schreef:
ik heb goede ervaringen met van vliet, krijg nog steeds ieder jaar een poster en de hengstenbrochure...

Ja ik krijg ook van tig dekstations folders, uitnodigingen voor veulenshows in binnen en buitenland, kerst en nieuwjaarsgroeten etc etc.
Ik vind dat geen service is gewoon reclame Haha!

Maar het hengstenstation dat ik nodig heb kan ik dus nergens op internet vinden, de ouderwetse telefoongids dus maar Haha!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:39

@sarabande,
klopt dat is ook gewoon reclame maar alsnog heb ik goede ervaringen met van Vliet.... Haha!

welke hengstenstation is dat dan?

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:39

Voor 3 weken terug iets aan de Wiemselbach gevraagd.... geen antwoord tot nu toe.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:49

sarabande schreef:
Maar het hengstenstation dat ik nodig heb kan ik dus nergens op internet vinden, de ouderwetse telefoongids dus maar Haha!

Ik ben benieuwd Sarabande Nagelbijten / Gniffelen ;welke hengstenstation bedoel je ?
Wellicht kan iemand je helpen......... Pling

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:01

Dank je amaze, Nils heeft me al geholpen Haha!

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:43

Big Secret???

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:51

lucas03 schreef:
Big Secret???

Nee hoor nog niet voor 100% zeker, dus het heeft weinig zin om te speculeren Knipoog

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:56

ach het kan nog altijd veranderen he? Ik ben er bijna voor 99% uit. Maar laat eerst het veulen maar eens geboren zijn. (Dat was niet mijn keuze. Merrie dragend gekocht Haha! )

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:31

Ik ben al blij als ze drachtig is Haha!

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:31

ik denk dat een heleboel hengstenstations meer in de picture staan dan anderen omdat hun homepage er picobello uitziet , ze genoeg administratieve krachten hebben om dagelijks email te lezen en beantwoorden, hun p.r. goed regelen en zorgen dat hun hengsten op de juiste momenten in de bladen komen.
Het kost tijd, geld en moeite in het groeiproces van klein naar grotere hengstenhouder te groeien en hoe hard je je best ook doet, je altijd achter die "grote jongens" aan loopt en die achterstand moeilijk inhaalt. En dat wil helemaal niet zeggen dat kwalitatief die hengsten minder zijn, of dat de service niet 100 % is, omdat je het niet red om alle emails te beantwoorden omdat je meerdere taken op een hengstenstation hebt.
Service zit in een hele boel kleine dingen, aandacht en luisteren naar de fokker, en je uiterste best doen om je klanten tevreden te houden.

Daantje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 08:52

Met de mail heb ik geen ervaring ,maar ik kan niet anders zeggen dat ik door de telefoon heel goed te woord ben gestaan door o.a. De Dalhoeve )Daar heeft onze merrie destijds ook gestaan om drachtig te worden) De Radstake , neemt echt de tijd voor je . Van Bommel , en Van Norel , allemaal superaardige mensen .

wood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:58

ja, tannenhof en ook brookhouse werken wel goed..
Maar nu mail ik naar hun station in belgie, bagoniebos. Hebben mooie site, altijd up to date, en hun service is pico bello.

utina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:28

ik heb goede ervarings met de Nieuwe Heuvel en met de Dalhoeve.Heb altijd gebeld voor informatie en was bij allebeide dekstations heel goed geregeld.