Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Skippy01 schreef:je kunt ook bij deze galop goed blijven zitten hoor... kwestie van een onafhankelijke zit krijgen, daaraan ontbreekt het de meeste ruiters nogal eens, waardoor het onmogelijk lijkt om rechtop en in balans te zitten, maar rechtop is in principe t.o.v. de grond, dus dan kun je makkelijk rechtop zitten... zelfde als met een bokkend paard, of een stijgerend paard... een goede ruiter laat zijn evenwicht niet afhangen van de beweging van zijn paard, een goede ruiter zit altijd in balans...
en over het vragen van een dergelijke galop... er staat nergens in de dressuurproeven hoe de galop uitgevoerd moet zijn... er staat hooguit op je protocol een aanmerking over de 'te vlakke' galop, die moet dan meer bergop (vanaf m/z) en deze galop is iig bergop... dan treedt de achterhand meer onder, dus beter evenwicht van het paard en een betere pas... het ziet er op deze foto wel wat gek uit, maar het is een prima uitgevoerde bergopwaartse galop hoor...

Opvallend
Dees schreef:Johnson heeft zeker niet achteraan gestaan toen de beweging werd uitgedeeld: hij kan een prettig voetje lopen.
Het is alleen voor mij zeer de vraag waar het talent van Johnson ophoudt, en de trucendoos van HP begint....
Een ruiter als HP maakt het onmogelijk een hengst te beoordelen op wat het aan je fokkerij zou kunnen toevoegen - je ziet niet meer wat naturel is.
misterA schreef:Daarom en om nog meer redenen verwachten we 4 veulens van Johnson.
misterA schreef:[Daarom en om nog meer redenen verwachten we 4 veulens van Johnson.
-Johnson maakt zeer veel indruk op mij in de 1-ste bez.
-beste merriestam
-kwa karakter de beste Jazz-zoon
-beste test in ermelo
Ik ben WEL lid van het kwpn.
sarabande schreef:misterA schreef:Daarom en om nog meer redenen verwachten we 4 veulens van Johnson.
4 merries waar hij op past, ik leer altijd graag vertel eens wat voor merries
misterA schreef:Cabochon x Rohdiamant,ster,eptm.
Ferro x Oldenb.,keur.
Ferro x Bernstein, elite,sport,dr.
en een merrie die bij ons is gestald.
sarabande schreef:misterA schreef:Cabochon x Rohdiamant,ster,eptm.
Ferro x Oldenb.,keur.
En die merries hadden allemaal op dezelfde punten verbetering c.q. aanvulling nodig die al duidelijk was voor zijn afstammelingen keuring????
misterA schreef:Johnson is zelf een compleet paard. Een punt van kritiek vind ik wel het achterbeengebruik
loopt wel goed van de grond maar zou beter moeten ondertreden.En dat is nu net het ijzer-
sterke punt van mijn Ferro-merries.Ik heb al een veulen uit de eerste jaargang en nog een paar anderen gezien en dat gaf voldoende vertrouwen om hem nog enkele keren te gebruiken.
misterA schreef:misterA schreef:Cabochon x Rohdiamant,ster,eptm.
Ferro x Oldenb.,keur.
Johnson is zelf een compleet paard. Een punt van kritiek vind ik wel het achterbeengebruik
loopt wel goed van de grond maar zou beter moeten ondertreden.En dat is nu net het ijzer-
sterke punt van mijn Ferro-merries.Ik heb al een veulen uit de eerste jaargang en nog een paar anderen gezien en dat gaf voldoende vertrouwen om hem nog enkele keren te gebruiken.

quote]Citaat:Citaat:Johnson is zelf een compleet paard. Een punt van kritiek vind ik wel het achterbeengebruik
loopt wel goed van de grond maar zou beter moeten ondertreden.[/
arie53 schreef:Dan kan hij ook niet bepaald compleet zijn omdat dit ondereel nu juist het meest essentiele is van een sportpaard.