wie is johnson

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: wie is johnson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:27

Johnson heeft zeker niet achteraan gestaan toen de beweging werd uitgedeeld: hij kan een prettig voetje lopen.

Het is alleen voor mij zeer de vraag waar het talent van Johnson ophoudt, en de trucendoos van HP begint....

Een ruiter als HP maakt het onmogelijk een hengst te beoordelen op wat het aan je fokkerij zou kunnen toevoegen - je ziet niet meer wat naturel is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:23

nou ja hij is natuurlijk ook zponder HP kampioen van de HK geworden!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 10:54

Dat zegt natuurlijk ook niet alles...
Er zijn ook kampioenen geweest waar je noooooooit weer wat van hoorde later.
Terwijl jongens als HP aan een lamme ruin nog een hengst-uitstraling kunnen rijden, bij wijze van spreken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:27

nee maar hij liep dus ook wel extra zonder ruiter!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:45

Florencio ook, maar ook van hem is er geen hond meer die zich dat herinnert Knipoog

maakt verder niet uit: de nafok van Johnson lijkt goed genoeg.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:57

Skippy01 schreef:
je kunt ook bij deze galop goed blijven zitten hoor... kwestie van een onafhankelijke zit krijgen, daaraan ontbreekt het de meeste ruiters nogal eens, waardoor het onmogelijk lijkt om rechtop en in balans te zitten, maar rechtop is in principe t.o.v. de grond, dus dan kun je makkelijk rechtop zitten... zelfde als met een bokkend paard, of een stijgerend paard... een goede ruiter laat zijn evenwicht niet afhangen van de beweging van zijn paard, een goede ruiter zit altijd in balans...
en over het vragen van een dergelijke galop... er staat nergens in de dressuurproeven hoe de galop uitgevoerd moet zijn... er staat hooguit op je protocol een aanmerking over de 'te vlakke' galop, die moet dan meer bergop (vanaf m/z) en deze galop is iig bergop... dan treedt de achterhand meer onder, dus beter evenwicht van het paard en een betere pas... het ziet er op deze foto wel wat gek uit, maar het is een prima uitgevoerde bergopwaartse galop hoor...

Skippy leg eens uit hoe je met deze galop een goede galopwisseling kunt maken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:11

Met alle respect Arie, maar....
vlak bewegen doen die paarden vanzelf wel als er een minder handige ruiter op plaats neemt.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:00

Het gaat niet om een vlakke beweging maar om een correct in balans uitgevoerde beweging in galop. Wellicht moet je in dit geval spreken over een minder onhandige ruiter. Wat Minderhoud hier laat zien, behoort tot truukendooscategorie. Triest maar waar.

Mysha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:12

Zeg uhh.. het ging over Johnson, niet over de rijstijl van Hans Peter Slapen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:37

Laat Johnson dan ook tonen ZONDER Hans Peter.

Toon dan hoe Johnson is zonder al die druk, zet er eens een mager vrouwtje op...
Maar goed, zo'n hengst zullen we nooit meer kunnen zien zoals hij van nature is... daarvoor draait ie al te lang in de mannetjesmakerijmolen mee. Dat is jammer. De hengst is geen paard meer, maar een product.

Ik ben benieuwd of zijn nafok dat beeld overeind kunnen houden. Heb geen idee of dat wel of niet gaat lukken hoor, ik ben er gewoon benieuwd naar.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:40

Hebben jullie (KWPN leden )vorig jaar niet bij de Strengen een DVD van Nijhof gekregen ?
Daar staat Johnson op ,op de hengstenkeuring -als 3 jarige-en ik moet zeggen ;........echt kippevel!!! Hyper! Opvallend OK dan!
Daar heeft HP helemaal geen "bijdrage" aan gehad hoor......

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:45

Ben geen kwpn-lid.
Zal Nijhof eens meelen, wil ook die DVD Haha!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:09

Dees schreef:
Johnson heeft zeker niet achteraan gestaan toen de beweging werd uitgedeeld: hij kan een prettig voetje lopen.

Het is alleen voor mij zeer de vraag waar het talent van Johnson ophoudt, en de trucendoos van HP begint....

Een ruiter als HP maakt het onmogelijk een hengst te beoordelen op wat het aan je fokkerij zou kunnen toevoegen - je ziet niet meer wat naturel is.

Daarom vind ik bij het maken van een hengstenkeuze, ook veel belangrijker wat de hengsten onder gelijkwaardige omstandigheden hebben laten zien in de 70-dg.test in Ermelo voor jonge hengsten,
en voor oudere ,uiteraard, hoe ze vererven. Het "rondje voor de fokker" is aan mij niet besteed.
Daarom en om nog meer redenen verwachten we 4 veulens van Johnson.
-Johnson maakt zeer veel indruk op mij in de 1-ste bez.
-beste merriestam
-kwa karakter de beste Jazz-zoon
-beste test in ermelo

Ik ben WEL lid van het kwpn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:13

misterA schreef:

4 merries waar hij op past, ik leer altijd graag vertel eens wat voor merries

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:41

misterA schreef:
[Daarom en om nog meer redenen verwachten we 4 veulens van Johnson.
-Johnson maakt zeer veel indruk op mij in de 1-ste bez.
-beste merriestam
-kwa karakter de beste Jazz-zoon
-beste test in ermelo

Ik ben WEL lid van het kwpn.

Zit er waarschijnlijk altijd wel 1 bij voor een Veiling. Knipoog Haha!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 01:30

sarabande schreef:
misterA schreef:

4 merries waar hij op past, ik leer altijd graag vertel eens wat voor merries

Cabochon x Rohdiamant,ster,eptm.
Ferro x Oldenb.,keur.
Ferro x Bernstein, elite,sport,dr.
en een merrie die bij ons is gestald.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:05

misterA schreef:
Ferro x Oldenb.,keur.

En die merries hadden allemaal op dezelfde punten verbetering c.q. aanvulling nodig die al duidelijk was voor zijn afstammelingen keuring????

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:36

sarabande schreef:
misterA schreef:
Ferro x Oldenb.,keur.

En die merries hadden allemaal op dezelfde punten verbetering c.q. aanvulling nodig die al duidelijk was voor zijn afstammelingen keuring????

Johnson is zelf een compleet paard. Een punt van kritiek vind ik wel het achterbeengebruik
loopt wel goed van de grond maar zou beter moeten ondertreden.En dat is nu net het ijzer-
sterke punt van mijn Ferro-merries.Ik heb al een veulen uit de eerste jaargang en nog een paar anderen gezien en dat gaf voldoende vertrouwen om hem nog enkele keren te gebruiken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:30

misterA schreef:
Johnson is zelf een compleet paard. Een punt van kritiek vind ik wel het achterbeengebruik
loopt wel goed van de grond maar zou beter moeten ondertreden.En dat is nu net het ijzer-
sterke punt van mijn Ferro-merries.Ik heb al een veulen uit de eerste jaargang en nog een paar anderen gezien en dat gaf voldoende vertrouwen om hem nog enkele keren te gebruiken.

Bedankt voor je heldere uitleg, succes met de veulens, we zullen wel foto's zien.

Mysha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:11

De manier van rijden van HP verandert niet wat Johnson doorgeeft aan zijn nakomelingen (joh). Blijf dan niet eindeloos doorgaan over wat van 'nature' is. Wat de ene 'vern**ken' vindt (om even in jullie denkbeeld te blijven) kan een ander anders zien. Onders ons bevinden zich ook genoeg mensen die hun paard niet van 'nature' laten lopen onder het zadel. Geen gel*l, in de krul, toch?!
Dus wat hij op 3-jarige leeftijd toonde, daar moeten jullie dan maar lekker naar blijven kijken. Er zijn nog genoeg mensen die het niet met jullie eens zijn en voor deze hengst blijven kiezen. Die kijken ook naar de hengst zijn karakter (of heeft HP die ookal verpest? ) als hij zonder ruiter loopt (jaaaa, dat mag hij hoor, poeh he..) en dan blijft hij echt niet in een krul lopen of op een andere manier verhinderd.

Dees, waar baseer jij op dat Johnson een product is?

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:12

@Mysha: "Waarom maak je je eigen zo boos?"

Ik heb een veulen van Johnson en wil er best nog zo één van hem fokken...
En ja, hij trekt zijn achterbenen naar de staart alvorens hij ze naar voren brengt..
Maar ik ben nog steeds helemaal weg van hem.

Of vind je het vervelend dat men niet zo aardig over HP schrijft?
In dat geval moet ik je zeggen "ook ik zat met kromme tenen te kijken naar wat de 'deskundige' aan het doen waren!!!"
Ik kan niet eens rijden, maar ik doe dan ook niet net alsof!! Vork

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:42

misterA schreef:
misterA schreef:
Ferro x Oldenb.,keur.

En wat had hij te verbeteren op de Cabochon x Rohdiamant?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:56

Zoals ik al schreef, Johnson iseen compleet paard, hij past m.i.
bij veel merries. De cabochon kan nog wel wat hoogtemaat gebruiken en doet iets beknopt aan, hoewel ze als 3-jar .wel 1.67 was. Achter is ze sterk genoeg.
Er zit Rohdiamant voor ,en die fokt echt ponys,

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:15

Citaat:
Citaat:
loopt wel goed van de grond maar zou beter moeten ondertreden.[/
quote]

Dan kan hij ook niet bepaald compleet zijn omdat dit ondereel nu juist het meest essentiele is van een sportpaard.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:53

arie53 schreef:
Dan kan hij ook niet bepaald compleet zijn omdat dit ondereel nu juist het meest essentiele is van een sportpaard.

....en zo hebben ze allemaal iets ;als je een merrie hebt die zijn minder ondertredende achterbeen compenseert ;dan zou ik het er rustig op wagen ! Tong uitsteken