Sandreo tegenover Santano....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irene_isis

Re: Sandreo tegenover Santano....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 14:05

Afbeelding

Afbeelding

herrewijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:49

wat dacht je van tuschinski? of uptown of kennedy zelf. , mettal is in de sport veel gevraagd(buitenland) zou ook kunnen.
zijn donkere paarden geven prachtige veulens en hebben een goed veulen rapport. je merrie is behoorlijk flink, niet zo,n lange hals en ook zwaar , bovenstaande hengsten kunnen dit verbeteren, maar sandreo zou ook zeer goed kunnen, let wel op het lange achterbeen.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:08

Tuschinski zelde verhaal als sandreo

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:00

Als je een nakomeling wilt zien kun je in mijn profiel kijken en in het topic in mijn onderschrift.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 08:21

Wij hebben een Santano jaarling, eentje met heel sterke beweging en heel vaal tact en balans. Die draaft in een harde wei exact hetzelfde als in de centimeters dikke blub of in het zware zand. Ze komt dan ook wel uit een dijk van een moederlijn.
Je ziet bij Santano nakomelingen wel veel gezonken ruggen.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 09:50

heb je misschien ook nog recete foto`s, je ziet op het internet zo weinig santano nakomelingen? (op die in je profiel ziet ze re eg mooi uit)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 09:51

Ik maak geen foto's van jaarlingen Haha!
Volgens mij heb ik nog wel ergens foto's van een maand later dan de foto's in mijn profiel, zal straks even kijken of ik ze kan uploaden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:48

PB Art Uma even dan,want hij heeft foto's van de Santano afstammelingen keuring.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:41

Elisa2 schreef:
PB Art Uma even dan,want hij heeft foto's van de Santano afstammelingen keuring.

Mwaoh doe maar niet, wordt je niet echt vrolijk van....

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:13

Heb ze al gezien, maar das alweer oud. Ik wil nieuwe zien Tong uitsteken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:28

Suzanne F. schreef:
Elisa2 schreef:

Mwaoh doe maar niet, wordt je niet echt vrolijk van....

Dat vind ik wel meevallen,ik was ook bij die afstammelingenkeuring ,en er waren een aantal zeer leuke veulens bij.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:12

een stomme vraag misschien, maar kun je niet meer met sandro hit zelf dekken (ik ben absoluut niet thuis in de fokwereld)?
want als je wil kiezen tussen 2 van zijn zoons, is dat toch het meest logisch... je hebt iig al het voordeel dat je weet dat je zijn nakomelingen mooi vindt, anders kies je niet tussen 2 van zijn zoons...
en wat vind je van sandro classic? vind ik zelf een mooie hengst om te zien...

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:38

Misschien is Sandro Hit zelf haar net iets te duur...
Ik weet zo niet het dekgeld van Sandreo en Santano, maar dat van Sandro Hit is geloof ik €2500,- op het moment...

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:59

oh, okay... dat zou het idd wel verklaren... Lachen
en hoe zit het dan met een hengst als discovery? (heb hem alleen nooit echt zien lopen, maar wel een mooi paardje)

en sorento? is ook van sandro hit... hoewel die ook een minder snel achterbeen lijkt te hebben... (vind het toch wel lastig, ik ben meestal verliefd op springgefokte hengsten, en nee, ik ben geen spring- maar een dressuurruiter...)
en san remo? die lijkt wel een vlotter achterbeen te hebben dan sandreo...

bij ons stal staat er nog een van farmer (allround hengst) die super kan lopen. beestje is nu 3,5 en loopt super...
er staat er ook een van Tideman W staan, maar die is pas 2,5, dus daarvan weet ik niet hoe dat gaat aflopen, is wel een mooi gebouwd beestje...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:22

Skippy01 schreef:
een stomme vraag misschien, maar kun je niet meer met sandro hit zelf dekken (ik ben absoluut niet thuis in de fokwereld)?
want als je wil kiezen tussen 2 van zijn zoons, is dat toch het meest logisch... je hebt iig al het voordeel dat je weet dat je zijn nakomelingen mooi vindt, anders kies je niet tussen 2 van zijn zoons...
en wat vind je van sandro classic? vind ik zelf een mooie hengst om te zien...

mwoah als je meer 2500 (of nu misschien al 3000) euro niet veel vind. Clown

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:23

hmmm ik vind Santano een aansprekender paard, maar zijn veulens waren niet echt overtuigend. Sandreo daarentegen heeft nogal wat leuke nakomelingen gebracht.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:31

ik ben in duitsland geweest voor een eulen te kopen en heb enkele veulens van Samarant gezien.

allemaal zwart, goed bewegend.

irene_isis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 12:15

En wat vinden jullie van Wesley? Sir Sinclair x Havidoff????
Was me trouwens niet bewust van beide sandro hit nakomelingen, vind beide hengsten gewoon erg gaaf.... maar zoals je ziet ben ik nog een erg zwevende kiezer, dus kom maar op met suggesties (wel graag serieus en goed ondersteund)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:29

maar zweven tussen een vrij grove hengst en een heel lichte is net zoals zweven tussen groenlinks en wilders Knipoog
mss moet je even het type aangeven dat je wilt gaan fokken... wil je een lichter paardje of een massieve, dan kunnen wij aan de hand daarvan hengsten motiveren Knipoog

irene_isis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 17:06

je hebt gelijk, hoe ziet mijn ideaal paard eruit? eens even kijken, ik wil graag een compact paard ( natuurlijk wel staande in het rechtshoek model, maar liever iets compacter dan z'n hele lange) met veel front fokken, met een mooi klein hoofdje en een sterk achterbeen gebruik. Ik houd van een dikke hals en een mooie ronde kont!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:08

irene_isis schreef:
een sterk achterbeen gebruik. Ik houd van een dikke hals en een mooie ronde kont!
En dan ga je kijken naar een Sandro hit hengst??

Klinkt meer dat je richting een Ferro zoon moet kijken.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:14

Als je graag voor een Sandro Hit zoon wil gaan, heb je in Duitse hengsten idd ook nog veel keus..
Denk dan aan; Sir Donnerhall (Sandro Hit x Donnerhall), Samarant (Sandro Hit x Brentano II), Samba Hit (1 t/m 3 heb je toch?) (Sandro Hit x Brentan II), San Rubin (Sandro Hit x Rubenstein), Show Down (Sandro Hit x Goldstern)...
Nou zijn nog veel meer...

Of wat misschien ook intressant is, als ik zo kijk naar wat je graag wil; Een halfbroer van Sandro Hit; Royal Hit (Royal Dance x Ramino). Komt uit dezelfde moeder, waar ook Diamond Hit uit komt. Heb zelf 2 veulens van hem mee gemaakt en waren erg mooie veulen, veel front en goede bewegers! De ene was een beetje een grote laatbloeier, maar wel erg mooi gebouwd en super gangen. De ander kon ook zeer goed lopen, maar had wat meer bot en was gewoon net wat steviger.

irene_isis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 17:37

Sammie schreef:
irene_isis schreef:
een sterk achterbeen gebruik. Ik houd van een dikke hals en een mooie ronde kont!
En dan ga je kijken naar een Sandro hit hengst??

Klinkt meer dat je richting een Ferro zoon moet kijken.

zoals ik al zei, ben beginnend fokker, heb advies nodig, deze 2 hengsten vind ik gewoon erg leuk

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 09:33

irene_isis schreef:
En wat vinden jullie van Wesley? Sir Sinclair x Havidoff????
Was me trouwens niet bewust van beide sandro hit nakomelingen, vind beide hengsten gewoon erg gaaf.... maar zoals je ziet ben ik nog een erg zwevende kiezer, dus kom maar op met suggesties (wel graag serieus en goed ondersteund)

Die hengst heeft nou echt een kromme poot!!Zo toontredend dat de KWPN zich ditmaal echt moest schamen. Boos! Kan me er nog steeds boos om maken dat ze hem goedgekeurd hebben alleen maar vanwege zijn bloedvoering.
Als hij recht op je af komt draven lijkt het net of dat hij een varken tussen zijn voorbenen door heeft gehad.
Boos! Boos! Boos!
En dan met zo'n l*llig parings advies

(overgenomen van www.kwpnstallion.com)

Paringsadvies 2006
Wesley kan een goede instelling, alsmede een goed gebruik van het achterbeen toevoegen. De aan te bieden merries moeten een goede schoudervrijheid en een correcte voorstand hebben.

Dan vraag ik me af WAT deze hengst in godsnaam toe moet voegen aan de fokkerij...nog meer kromme poten??????!!!!!! maat heeft hij ook al niet...dus....nog meer pony's!

Ik geloof wel dat het een goed sportpaard is, maar de fokkerij....BRRRRR...krijg er rilllingen van.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:08

ik heb n Sandreo nakomeling.
Mooie zwarte hengst,Bachelor.
Meet nu al 1.45m.
Was derde in zijn groep op keuring in Vrouwenpolder.
heeft goede gangen,zeker goed genoeg om de basissport goed door te komen!
Achterbeen mag sneller,maar is goed genoeg.
En hij is enorm koel in de kop!