Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
loveamira schreef:jha dat dacht ik ook! ik duim ook!! en ik ben er zeker bij om haar te steunen!!! en als haar veulens toch levend geboren worden zal ik ook er iedere dag zijn om ze te voeden met fles!! echt hopen dat het goed gaat! ik zal wel verslag uitbrengen hoe het is gegan!
loveamira schreef:ene nog iets! het is mijn paard niet! ik heb er niks over te zegen! ik zou het ook anders doen! maar deze man is een harde zaken man! geen veulen betekent voor hem geen geld! en een onvruchtbare merrie is voor hem een ramp! en de dierenards is gewoon een goedgekeurde dierenards hoormaak je daar maar geen zorgen over!
Liezel1 schreef:waar haal jij in vredesnaam vandaan dat een merrie bij wie de vruchtjes worden afgeknepen onvruchtbaar zou zijn?
dit heb ik al eerder gevraagd, maar geen antwoord gekregen...
sarabande schreef:Liezel1 schreef:waar haal jij in vredesnaam vandaan dat een merrie bij wie de vruchtjes worden afgeknepen onvruchtbaar zou zijn?
dit heb ik al eerder gevraagd, maar geen antwoord gekregen...
Mijn merrie is na het afspuiten van haar 2ling 3 jaar niet meer drachtig geworden en toen ze drachtig was verwierp ze haar veulen 8 weken voor tijd. Daarna kreeg ik haar weer niet drachtig.
Er zal wel geen medische verklaring voor zijn, maar ik denk dat in het koppie van zon merrie toch wat gebeurt.
Merrie zag er ook extreem slecht uit na het afspuiten en het heeft vrij lang geduurt voor ik haar weer in conditie had.
We kunnen niet alles verklaren denk ik.
Trainen lijkt me een hele rare optie, waarvoor trainen
Pipo schreef:Beide waren 2,5 maand te vroeg en dus doodgeboren ( of heel vlot overleden) we zijn er niet bij geweest, merrie gaf geen tekens dat ze ging veulenen en daarnaast moest ze nog 2,5 maand.
Pipo schreef:Beide waren 2,5 maand te vroeg en dus doodgeboren ( of heel vlot overleden) we zijn er niet bij geweest, merrie gaf geen tekens dat ze ging veulenen en daarnaast moest ze nog 2,5 maand.

Pipo schreef:Blijkbaar had ik het niet goed genoeg gedaan.
Niets aan te doen, maar veel verdriet geeft het wel.