Hulpstamboek fjord?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shemar

Re: Hulpstamboek fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:44

Toen mijn fjorden gechipt werden en die mensen van het stamboek kwamen, werden ze echt goed onder de loep genomen hoor of het wel "echte" fjorden waren.
Er werd ook gekeken of ze wildstrepen op hun benen hadden etc, dus een beetje lijken op een fjord is niet genoeg om als fjord geregistreerd te worden. Ik had zoiets van "dat zie je toch meteen dat het een fjord is" maar het werkte toch anders.

ijslandermir

Re: Hulpstamboek fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:58

izabella schreef:
Lisa_vera schreef:
Antonio van ons is ook een hulpstamboek fjord. Hij heeft een niet goedgekeurde vader nl. kerria. Ik vind het wel jammer want ik vind hem best mooi, maar het is heel duur om hem dan in het hoofdstamboek te krijgen
Met een niet goedgekeurde vader (ook al is Kerria wel een raszuivere fjord) komt je fjord nooit in het hoofdstamboek. Wel zonde dat Kerria er nooit doorheen is gekomen, want ik heb een aantal mooie nakomelingen van hem gezien...

Ja dat vind ik dus ook zonde. Wij hebben heel veel met Kerria gereden, en hebben ook de verrichtingsproef met hem gedaan op de hengstenkeuring (hij had een A). Ik vind het ook erg jammer dat hij er niet doorgekomen is. Ik vind zijn nakomelingen ook erg goed (oa dus Anton van lisa vera). Hij geeft zijn hele goede gangen ook door. Kerria is trouwens nog steeds hengst.
Zou het best leuk vinden als jullie met Anton naar de keuring zouden gaan Lisa, dat kan wel, en ik denk dat hij het best goed zou doen.

Mirjam