Maat van een veulen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ptiteblue

Re: Maat van een veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 20:52

hananya schreef:
LiSSy schreef:
als het goed is werkt het tot ze ongeveer 1.5 zijn

Dan wordt die van mij wel bijna 2 meter... Haha!

Hij is ook wel al erg groot. Nu 9,5 maand en vorige week gemeten op 1,58m....
Gelukkig staat hij nu stil en gaat in de breedte.
Het is een Weltmeyer uit een Hill Hawk merrie van 1,75m

1m58??? je gaat daar wel moeten oppassen met zo'n grootte! hoe oud krijgt hij dan zijn volwassen maat? 7 jaar???
tja, als die van u 1m80 wordt, dan wordt die van mij wel 1m60 hihi!

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:10

Ho ho. Ik wil geen u genoemd worden! Haha!

Die merrie fokt altijd zo. De eerste 1.5 jaar groeien ze de pan uit en dan komen ze bijna "stil te staan"...
Hij krijgt wel suplementen en we voeren hem goed bij. Ook blijft hij lang hengst en zal wel pas op zijn vierde beleerd gaan worden.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 10:54

hananya schreef:

Die merrie fokt altijd zo. De eerste 1.5 jaar groeien ze de pan uit en dan komen ze bijna "stil te staan"...
Hij krijgt wel suplementen en we voeren hem goed bij. Ook blijft hij lang hengst en zal wel pas op zijn vierde beleerd gaan worden.

ik hoop wel dat hij stil komt, en krijgen die veulens geen problemen? van zo groot te zijn, ik weet niet, maar zoals arthrose, of gewrichtsproblemen enz??

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:46

ptiteblue schreef:
hananya schreef:

ik hoop wel dat hij stil komt, en krijgen die veulens geen problemen? van zo groot te zijn, ik weet niet, maar zoals arthrose, of gewrichtsproblemen enz??

De merrie wordt 19 dit jaar en heeft al een heel scala aan veulens gehad. 6 daarvan hebben we nog in beeld, maar deze hebben allemaal geen problemen. De oudste 3 waren helemaal goed op de foto.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:44

Ik heb een merrieveulen van 9 maanden oud en ze heeft een hele slechte start gehad, toevallig heb ik haar vanmorgen gemeten en ze is nu 1.40 niet echt groot.Ik verwacht dat ze ong 1.65 word wat opzich een mooie maat is.Ze is een Krack C X Gribaldi en erg mooi! dat is ook belangrijk

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 13:39

ullaatje schreef:
Ik heb een merrieveulen van 9 maanden oud en ze heeft een hele slechte start gehad, toevallig heb ik haar vanmorgen gemeten en ze is nu 1.40 niet echt groot.Ik verwacht dat ze ong 1.65 word wat opzich een mooie maat is.Ze is een Krack C X Gribaldi en erg mooi! dat is ook belangrijk

tja, dan is ze zoals die van mij. (1m38 op bijna 9 maanden)
wat voor een slechte start heeft ze gehad?

als die van mij 1m65 wordt zal ik wel heel blij zijn! als ze boven 1m60 is, ben ik blij, maar daaronder... Huilen

Ilivus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:34

Wij hebben 2 jaar achter elkaar een merrie met dezelfde hengst laten dekken.
Het ene jaar hadden we een hengstveulen, die nu 13 jaar oud is en een grote E pony is.
Het andere jaar hadden we een merrieveulen, die nu 12 jaar oud is en 1.70m is.
Je weet dus nooit wat eruit zal groeien.