Hengst die gummie en front geeft!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cute

Re: Hengst die gummie en front geeft!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:20

Front, massa, souplesse ik denk hierbij aan San Remo.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 02:22

Mooi paard zou zijn Ustinov,

Exterieuromschrijving 2004
Ustinov is een ruim voldoende ontwikkelde, ruim voldoende rijtypische hengst, die goed in het rechthoeksmodel staat. De hengst heeft een aansprekend front. Het middenstuk is gezonken. Ustinov heeft een hoge staartinplant. Het achterbeen is klein gehoekt. Het fundament is correct.

Maar ik vind het moeilijk om vanachter mijn comp zo even te zeggen wat goed is. Ik hoor goede verhalen over deze hengst. Hij heeft een hoge spring enb dresuur index. Kijk er eens naar misschien is het wat voor je.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 03:18

Cute schreef:
Front, massa, souplesse ik denk hierbij aan San Remo.

Is dit omdat je San remo hebt gebruikt op jouw merrie ( heeft nl. een heel andere bloedvoering dan het hier genoemde paard) of omdat je denkt dat de hengst echt toegevoegde waarde heeft?

Ik dek de laatste jaren met Rubiquil, Olivi, Ronaldo, Houston, Democraat etc, en waarom zoveel verschillende hengsten nou ja dit i.v.m. verschillende soorten merries.

Voor front massa en souplesse zijn er meerdere hengsten op te noemen zie mijn lijstje, sorry hoor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:34

Bij front,massa en souplesse denk ik aan Gribaldi,maar er spelen ook andere dingen een factor.Je merrie moet daarvoor wel een goed achterbeen gebruik hebben.En wat schoudervrijheid.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:41

Als je bij het toevoegen van souplesse aan San Remo of Gribaldi denkt heb je toch een andere betekenis van dat woord voor ogen dan Van Dale geeft.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:19

Wat zou jij zeggen dan Sarabande?

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:41

Pletje123 schreef:
Wat denken jullie van de hengst Koss (v El Corona)? Geeft ook front en kan zelf enorm bewegen!

Gummie is nou niet gelijk iets wat ik bij een 'gelderse' hengst zou zoeken. Kracht, afrdruk en front zit bij Koss wel goed. Een alternatief voor Koss is misschien Citango of zo.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:54

Pletje123 schreef:

Hoe bedoel je??

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:55

sarabande schreef:
Als je bij het toevoegen van souplesse aan San Remo of Gribaldi denkt heb je toch een andere betekenis van dat woord voor ogen dan Van Dale geeft.

Ik ken een paar Grib's met enorm veel souplesse...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:56

sarabande schreef:
Pletje123 schreef:

Hoe bedoel je??

Nou ja, je geeft aan dat je Gribaldi en San Remo totaal niet geschikt vindt. Dan ben ik benieuwd welke hengst je wel zou aanraden Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:10

Pletje123 schreef:
Nou ja, je geeft aan dat je Gribaldi en San Remo totaal niet geschikt vindt. Dan ben ik benieuwd welke hengst je wel zou aanraden Knipoog

Ik geef aan dat ik San Remo en Gribaldi niet DE voorbeelden vind van het hebben en doorgeven van gummie, dat ze dat soms doen ligt aan een passende kruising, ze zullen het niet snel toevoegen.

Je zal je wat moeten aanpassen denk ik. Er zijn weinig hengsten die al die dingen toevoegen. Ik zit met Saar bijna voor dezelfde (veel volbloed) keuze, ik heb massa, maat, bot en front nodig, oftewel een mooiere halsvorm.
Gummie heb ik in overvloed met daarbij kracht en zeer ruime bewegingen, toch wil ik daar niet op inleveren.

Ik heb al heel wat hengsten voorbij laten komen, en heb er al een heleboel weer doorgekruist helaas. Laat staan dat ik op een merrie die ik helemaal niet ken een passend antwoord zou hebben.
Een fokken moet m.i. zelf een keuze maken het is zijn/haar fokproduct, zijn/haar betrokkenheid.
Je kan hoogstends adviezen vragen waarom wel en waarom niet en zo tot die keuze komen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 13:14

Ik vraag om advies Haha! Er zijn zo enorm veel hengsten bij het KWPN, dat je met meer mensen meer weet Knipoog

En ja, natuurlijk moet de eigenaar/fokker zelf een keuze maken. Maar je mag toch wel brainstormen?

Je hoeft niets te zeggen, maar je geeft vooral aan welke hengst NIET geschikt is. Daarom vraag ik je nou om aan te geven welke hengst volgens jou wel in aanmerking zou komen Haha!

Ik vind het een eerlijk gezegd een beetje flauw om andermans adviezen voornamelijk af te kraken, maar zelf niks toe te voegen.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:08

Ik zit te denken aan Kenwood/Goodtimes bloed.

Ik heb destijds zelf een Riverman gefokt en die was een en al gummie. Hoe hij vererft wat betreft bespiering in de hals weet ik niet. Maar wellicht kun je via KWPN-stallion wat research doen.