Jazz preferent, Welt hit 2 keur.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Jazz preferent, Welt hit 2 keur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:40

Die z1 en z2 zie ik er niet eens in terug. Wel die riondine (wie??) en jonge paarden wedstrijden en imo zeggen die geen ene drol. Dan kan Metall ook wel keur worden, die heeft er in de pavo ook altijd een berg rond lopen.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:00

Ik vind het ook behoorlijk mager, maar dat hebben ze wel eens vaker gedaan (bv. Fedor).

Sammie: dat je Riondine niet kent ligt beslist aan jou, en niet aan het paard, want zij heeft al behoorlijk veel gewonnen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:47

Ik geef ook absoluut het paard de schuld niet hoor Knipoog (waarom zou ik) maar ik heb er echt niet van gehoord. En als 1 paard dan genoemd moet worden om een keurpredikaat te bevestigen. Terwijl vorig jaar Houston keur werd en dat werd eerder niet toegekend vanwege het extreem holle voorbeen. Het trage achterbeen van Welt hit wordt niet genoemd Clown

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:06

Sammie schreef:
Ik geef ook absoluut het paard de schuld niet hoor Knipoog (waarom zou ik) maar ik heb er echt niet van gehoord. En als 1 paard dan genoemd moet worden om een keurpredikaat te bevestigen. Terwijl vorig jaar Houston keur werd en dat werd eerder niet toegekend vanwege het extreem holle voorbeen. Het trage achterbeen van Welt hit wordt niet genoemd Clown

Hol voorbeen is een exterieurmatige tekortkoming itt traag achterbeen. Traag achterbeen kan men ook niet (direct) kwijt op het scoringsformulier, waar de indexen (mede) op zijn gebaseerd.

Als driejarige vertegenwoordige Riondine Nederland op het EK in Brussel (overigens samen met Rilena v. Flemmingh en Relinda v. Ferro, laatstgenoemde is overigens momenteel succesvol in het 1.35m met Angelique Hoorn). Riondine was in 2004 Nederlands kampioen in het Z2. In 2006 Nederlands kampioen in het ZZ-licht (indoor) en later ook het ZZ-zwaar (ivm uitsluiting van Theo Hanzon/Spargo). Ze loopt momenteel succesvol Prix st Georges. Heeft tussendoor ook één of twee veulens gehad (in elk geval één Samba Hit).

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:09

Volgens de website van de Havikerwaard:

Vanaf dat hij in 1996 zijn eerste veulenjaargang toonde, zijn zijn nakomelingen zeer populair bij fokkers en opfokkers. Velen werden reeds voor grote bedragen op de veiling te Vechta in Oldenburg verkocht. Ras, uitstraling en beweging zijn de kengetallen van deze nakomelingen. In 1998 werd een zoon van hem kampioen op de veulenkeuring van Champion Arnhem. Inmiddels heeft Welt Hit II reeds meer dan 15 goedgekeurde zonen. Ook in de sport beginnen de Welt Hit II-nakomelingen op te vallen. Zo won in 1999 een Welt Hit II zoon het landeschampionat en in 2000, 2001 en 2002 won Insa Hansen met haar Welt Hit II nakomelingen het prestigieuze concours in Rastede. Zijn zoon Weltissimo was zeer succesvol op het WK jonge paarden in Verden 2002 en heeft inmiddels al diverse overwinningen op zijn naam staan in de Grand Prix. Tevens werd hij in 2004 uitgeroepen tot VTV-dressuurhengst van het jaar. In 2001 stonden maar liefst twee dochters van Welt Hit II bij de beste 10 op de nationale merriekeuring in Ermelo. Zijn dochter Rianke (Welt Hit II x Zebulon) wist tevens de overwinning in Varsseveld bij de driejarige dressuurpaarden op haar naam te schrijven. In 2002 werd een zoon (mv Cocktail) 5e tijdens de kampioenskeuring in Den Bosch. Bij de VSN 2002 werd zijn zoon Saint Tropez 3e en is tevens goedgekeurd voor het AES en staat ook op ons station ter dekking. In 2003 werd zijn zoon Welt Invest (mv. Investment) tweede bij de aanlegtest voor 3 jarige dressuurpaarden te Varsseveld en in 2004 won hij bij de 4 jarige dressuurpaarden. Hij werd tweede bij de VSN trofee 2003 en in 2004 is hij goedgekeurd voor het NRPS en staat ook op ons station ter dekking. Op de elite-veiling in Vechta in de herfst van 2004 werd de Briljant-ring merrie What a Joy voor maar liefst € 150.000, -- verkocht. Dochter Riondine (mv Ferro) werd in 2004 Hippiade Kampioen Z2 dressuur en zoon Still Here (mv. Vincent) won in 2005 de Noord Zee Olie Dressuurcompetitie Z1 dressuur. In 2005 waren twee finalisten van de Hippo Zorg - Cup kinderen van Welt Hit II, werden Royaal (mv. Amethist) van Sander Marijnese en Riondine (mv. Ferro) met Emelie Scholtens succesvol in het ZZ-licht uitgebracht en maakte Weltissimo (mv. Barsoi xx) een succesvolle overstap naar de Grand-Prix.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:16

MissHIS schreef:
Hol voorbeen is een exterieurmatige tekortkoming itt traag achterbeen. Traag achterbeen kan men ook niet (direct) kwijt op het scoringsformulier, waar de indexen (mede) op zijn gebaseerd.

Wordt hoog tijd dat dit op het scoringsformulier komt te staan dan.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:19

Aimee schreef:

Nee want dat is een niet te scoren onderdeel. Het is immers niet of nauwelijks meetbaar.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:27

MissHIS schreef:
Aimee schreef:

Nee want dat is een niet te scoren onderdeel. Het is immers niet of nauwelijks meetbaar.

Ben ik niet met je eens; je kan toch zien of een achterbeen eerder over is dan een voorbeen in de draf?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:27

Riondine is nu niet echt een voorbeeld van een typisch dressuurgefokt paard met Nimmerdor en Alme in haar Pedigree.
Betekent dit voorlichting aan de fokkers???
Ook grappig dat Welt Hit II o.a. daar keur op wordt en op een stel kinderen uit andere stamboeken.
Het lijkt nogal een creatieve manier van optellen zo.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:53

sarabande schreef:
Ook grappig dat Welt Hit II o.a. daar keur op wordt en op een stel kinderen uit andere stamboeken.

Toch schijnen ze dat ook bij andere paarden te doen, wat er bij Rubiquil stond klonk bij mij alsof ie door het oog van de naald is gegaan.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 21:19

Anne_GTI schreef:
MissHIS schreef:

Ben ik niet met je eens; je kan toch zien of een achterbeen eerder over is dan een voorbeen in de draf?

Daar valt inderdaad best een scoringsformule voor te vinden... als het KWPN maar wil.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:15

Sammie schreef:
sarabande schreef:

Toch schijnen ze dat ook bij andere paarden te doen, wat er bij Rubiquil stond klonk bij mij alsof ie door het oog van de naald is gegaan.

Dat heeft met het niet al te frisse verleden van Versteeg te maken.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:57

Welke dressuurhengsten zijn er bij het KWPN keur en/of preferent?

Ik kwam niet verder als Jazz Flemming Gribaldi en Wlt Hitt II.

Dan weten we ook welke hengsten we kunne verwachten op de Hengstenkeuring in Den Bosch tijdens de presentatie keur en preferente hengsten!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:14

Alleen Jazz en Welt Hit zullen daar zijn.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 01:17

Sammie schreef:
Alleen Jazz en Welt Hit zullen daar zijn.

Nee hoor, alle preferente/keurhengsten mogen voor de rest van hun leven komen opdraven bij die show, het is aan de eigenaar/hengstenhouder of ie dat doet of niet.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:01

Is er niemand die dit lijstje verder kan aanvullen?

*Flemmingh
*Jazz
*Welt Hitt II
*Gribaldi
*Houston

Waarom is Krack C eigenlijk nog niet keur? Die heeft al een heel aantal goedgekeurde zonen, een Nederlands kampioen op de merriekeuring enz.
Of zouden ze hem graag onder het zadel willen zien tijdens de show in Den Bosch. Anky is namelijk met zwangerschapsverlof...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:05

Krack zal volgend jaar wel keur worden en het jaar daarop preferent. Lachen

Om alle keur en pref hengsten op te noemen gaat mij beetje ver, wordt een lang lijstje zo. Waarom wil je dat weten?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:50

TICKELS schreef:

*Flemmingh
*Jazz
*Welt Hitt II
*Gribaldi
*Houston

Waarom is Krack C eigenlijk nog niet keur? Die heeft al een heel aantal goedgekeurde zonen, een Nederlands kampioen op de merriekeuring enz.
Of zouden ze hem graag onder het zadel willen zien tijdens de show in Den Bosch. Anky is namelijk met zwangerschapsverlof...

Wat dacht je van de bekende Contango, Ferro, Doruto?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:37

Krack had wel even een stuk eerder keur mogen worden als Welt hit of denk ik nou zo ontzettend krom?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:16

Venetia schreef:
TICKELS schreef:

*Flemmingh
*Jazz
*Welt Hitt II
*Gribaldi
*Houston

Wat dacht je van de bekende Contango, Ferro, Doruto?

Wou je die uitstrooien of laten invliegen? Contango komt nooit meer de USA uit hoor.

En er zijn nog meer hengsten dan alleen dressuur. Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:25

jezus al dat gezeik altijd over welt hit, dat ie zogenaamd zo'n moeilijke paarden zou doorgeven. heb intussen al meerdere welt hits mogen mee maken en ze zijn allemaal stuk voor stuk niet de makkelijkste maar wel super werkwillig míts ze op de juiste (eerlijke!) manier behandelt worden. en dat jullie misschien geen welt hits in de sport zien, tja dan kijk je niet verder dan je neus lang is, riondine heeft het inderdaad heel goed gedaan, ik zie regelmatig een welt hitje rondhuppelen in het Z. en geen ggk hengsten? wat dacht je van welt invest? (welt hit x investement)
en zijn klein zoon dutch dormello (dormello x welt hit )
inmiddels heeft welt hit méér dan 15 (!) goedgekeurde zonen...!!
qoute havikerwaard.. : Zijn zoon Weltissimo was zeer succesvol op het WK jonge paarden in Verden 2002 en heeft inmiddels al diverse overwinningen op zijn naam staan in de Grand Prix.
---In 2005 waren twee finalisten van de Hippo Zorg - Cup kinderen van Welt Hit II, werden Royaal (mv. Amethist) van Sander Marijnese en Riondine (mv. Ferro) met Emelie Scholtens succesvol in het ZZ-licht uitgebracht en maakte Weltissimo (mv. Barsoi xx) een succesvolle overstap naar de Grand-Prix.

kijk een keer verder dan je neus lang is aub, want al dat gezanik over welt hit en het zgn. 'lastige karakter' nee jazz is een fijne, zeoliet, ge-wel-dig! pff..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:40

Verward

Volgens mij is hier nog helemaal niets genoemd over eventuele lastige karakters.... alleen het trage achterbeen en dat kan simpelweg niet ontkend worden.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:24

Anne_GTI schreef:
Suzanne F. schreef:
Waarom Welt Hit keur????

Misschien omdat ie zo'n fijn karakter doorgeeft? Clown

hierom misschien, dit hoor je zooo vaak en ik snap werkelijk niet waar dit nu vandaan komt..
en hij heeft inderdaad geen snelle achterhand, maar zoo vreselijk slecht is deze nu ook weer niet.. als je naar de hengstenkeuring gaat kijken zijn er deze jaargang bij die de bak slepen hoor.. Clown dat doet welt hit dan weer net niet.. Knipoog

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:54

Goh dresslover, lijkt wel of je zelf een Welthit 2 hebt!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:00

DresslOver schreef:
Anne_GTI schreef:
Misschien omdat ie zo'n fijn karakter doorgeeft? Clown

hierom misschien, dit hoor je zooo vaak en ik snap werkelijk niet waar dit nu vandaan komt..
en hij heeft inderdaad geen snelle achterhand, maar zoo vreselijk slecht is deze nu ook weer niet.. als je naar de hengstenkeuring gaat kijken zijn er deze jaargang bij die de bak slepen hoor.. Clown dat doet welt hit dan weer net niet.. Knipoog

Ah... dat bericht had ik even overgeslagen Lachen
Tja.... misschien hebben ze in principe geen slecht karakter, maar door het trage achterbeen kan het lastig zijn om ze goed in het werk te krijgen en dan willen ze nog wel eens wat protesteren omdat ze het erg moeilijk vinden. Maar dat probleem zul jij met je redelijk jonge paard nog niet ondervinden Knipoog
Verder formuleer je het mooi.... Welt hit sleept nèt de baan niet aan Haha!