VantheMan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: VantheMan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:07

Hypo schreef:

Maar weet iemand wat er nu met hem gebeurt? Wordt hij nog getraind of is hij nu alleen voor de dekdienst bestemd? Dat laatste zou ik niet verwachten van Eurocommerce/Moorland. Maar wel gek dat niemand meer wat ziet of hoort.

Dat paard is 4,5 jaar oud, wat moet je in godsnaam nu voor spannende dingen met hem doen dan Verward Verward

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:02

En zoals pipo al zegt..wat verwacht je van een 4,5 jarig paard?Behalve dat hij op zijn gemak wordt opgetraind!!!

marike04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 21:50

He, ik begin dit forum steeds leuker te vinden...! Dromen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 09:35

Ik denk dat sommige hem op de Hengstencompetitie hadden verwacht. Clown

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 09:50

crabbybitch schreef:
En zoals pipo al zegt..wat verwacht je van een 4,5 jarig paard?Behalve dat hij op zijn gemak wordt opgetraind!!!

Wat ik zou verwachten is dat hij inderdaad wordt getraind. Ik ben dan benieuwd door wie en wat de toekomstplannen/verwachtingen zijn. Ik had me inderdaad kunnen voorstellen dat hij in de Hengstencompetitie mee zou doen of de PAVO had gelopen of wordt voorbereid op de PAVO van dit jaar. Ik verwacht geen spectacel (liever niet) maar wil een hengst in het werk gezien hebben voor we er mee dekken.

Zoals ik al eerder zei, er zijn veel mensen die veel belangstelling hebben/hadden voor deze hengst maar zijn afgehaakt met als laatste beeld een onhandelbare hengst tijdens de 70 dagen test. Ik geloof graag dat dat een onterecht beeld is, maar wil graag met eigen ogen zien hoe hij, in bekwame handen, dan wel in het werk is. Vandaar de vraag

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:17

Hypo schreef:
crabbybitch schreef:

Wat ik zou verwachten is dat hij inderdaad wordt getraind. Ik ben dan benieuwd door wie en wat de toekomstplannen/verwachtingen zijn. Ik had me inderdaad kunnen voorstellen dat hij in de Hengstencompetitie mee zou doen of de PAVO had gelopen of wordt voorbereid op de PAVO van dit jaar. Ik verwacht geen spectacel (liever niet) maar wil een hengst in het werk gezien hebben voor we er mee dekken.

Zoals ik al eerder zei, er zijn veel mensen die veel belangstelling hebben/hadden voor deze hengst maar zijn afgehaakt met als laatste beeld een onhandelbare hengst tijdens de 70 dagen test. Ik geloof graag dat dat een onterecht beeld is, maar wil graag met eigen ogen zien hoe hij, in bekwame handen, dan wel in het werk is. Vandaar de vraag

Hypo: Ik kan me het helemaal voorstellen. Ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar...
Ik kan me voorstellen dat ze de hengst echter eerst helemaal goed voor elkaar willen hebben eer ze hem weer voorstellen onder het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:50

Hypo schreef:
crabbybitch schreef:

Ik herinner mij sterker het beeld, van een Kees de Feijter die een hengst van voren met de longeerzweep op zijn kop begon te meppen terwijl er een ruiter op zat. De hele tribune begon te roepen dat ie er juist achter moest gaan staan. Dat was wel het moment dat ik dacht: Goh wat raar dat al die paarden hier zo lastig zijn geworden. Schijnheilig

Daarnaast zijn er paarden in het verleden doorgegaan die stukken lastiger waren. Zeg dan gewoon dat de hengst niet genoeg kwaliteit heeft, al valt dat ook nog te bezien. Want in die jaargang zijn er dieren gekeurd die in mijn ogen helemaal nergens op leken Bloos

Politiek spelletje richting een eigenaar die eigenaar is van vele sportpaarden en die veel investeert in goede sportpaarden en hengsten. Niet zo slim om zo'n iemand voor het blok te zetten. Dat had anders gekund.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 17:03

Gelukkig zijn er ook altijd nog mensen die het stamboek met een korreltje nemen...

marike04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 17:41

jongens, hou de regels van het forum in de gaten...personen uitschelden hoort hier niet. En eerlijk gezegd vindt ik dat er langzamerhand genoeg stil is gestaan bij het KWPN of Ermeloo.

Woede over wanbeleid en dergelijke kun je eigenlijk beter in een gremium van het stamboek zelf inbrengen...niet te breed uitmeten op dit soort forum...helpt niemand verder!
Voor iedereen die lid is, lijkt me wel een actiepunt op de kaart gezet....
(Sorry, dat ik even iets moraal-tuiterig wordt...maar het ge...over KWPN begint me iets te vervelen) Knipoog

Kom liever over met nog een paar mooie veulens ! Duivel
of andere leuke verhalen....

Mijn vraag die ik stelde is inmiddels meer dan beantwoord...
Wat dat betreft zouden we deze topic ook weer kunnen sluiten ???!! Vork

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 17:56

Bijna twee jaar terug zijn wij op de hengstenshow bij eurocommerce wezen kijken, speciaal voor Van the Man, die was me in Den Bosch al opgevallen en ik wilde hem graag gebruiken om mijn merrie mee te insemineren, enfin ze gingen hem eerst even longeren daarna rijden (met hoedje, dus geen cap) heb met verbazing zitten kijken hoe rustig ze het dier rondstuurde en hoe braaf hij wel niet was, een geweldig paard qua exterieur en bewegen, dus naar mijn mening zit er geen verkeerd karakter in, helaas wilde mijn merrie niet drachtig worden van hem (ze hebben met onverdunde verse sperma moeten insemineren om haar überhaupt drachtig te krijgen).
Nog steeds staat deze hengst op mijn lijstje om mee te fokken!

dus als iemand mij telefoonnummer en verdere gegevens wil pb en graag

marike04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 21:19

Jep, zo herken ik hem wel !

In de hele moederlijn (Volturno - Inschallah) heb ik de afgelopen 20 jaar nooit een onhandelbaar paard meegemaakt of eentje met een slecht karakter. Het zijn allemaal bloedeerlijke paarden, snelle leerlingen, harde werkers en topsporters met een goed humeur. Ik heb nooit een eigenaar of ruiter horen klagen...eerder het tegendeel.

Juist hun makkelijk karakter wordt de paarden uit deze bloedlijn op jonge leeftijd wel eens fataal: omdat ze zo lekker makkelijk vormbaar zijn kunnen de eigenaren de verleiding niet weerstaan en wordt er te vroeg teveel van ze gevraagd...(we hebben het eerder meegemaakt...)

Voordat van the Man in Ermelo door de knien ging had ie al een heel jaar vet presteren achter de rug: eerst Vechta, dan veel showen overal en nergens in NL en Duitsland, daarnaast dekken...en vervolgens de 70 dagen in Ermeloo.

Eigenlijk niet zo verbazingwekkend dat ie overspannen is geraakt.. Ziek Het zal allemaal mee hebben gespeeld !

Hartstikke goede zaak dat ie nu even uit de wind is gehaald...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:13

Van the Man zou nog wel interessant kunnen zijn voor mijn Akzent II x Inschallah merrie
door oa het Inschallahbloed wat hij voert Cool

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:00

Toch hoop ik hem weer te kunnen bewonderen op de aankomende hengsten show, waar maakt me niet uit! Is zeker een hengst die ik echt wil zien dit jaar. Staan er nog wel een paar op de lijst maar deze staat boven aan.

condor1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:50

Ik weet dat het topic al meer dan 2 weken niet meer actief is maar ..................

kan iemand mij een linkje geven naar het betreffende verrichtingsonderzoek? Of kan iemand mij vertellen wat er is gebeurd? Ik heb nl een veulen op het oog van hem....

Alvast erg bedankt!

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:03

Van jonge hengsten wordt dikwijls zéér veel gevraagd. Naar het schijnt is DAYano ook zo'n slachtoffer geworden.

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:02

Uit betrouwbare bron vernomen: Van The Man staat nu bij dressuuramazone Tosca Visser en wordt daar getraind door haar. Over een tijdje brengen ze hem misschien naar een andere ruiter welke hem dan zal gaan uitbrengen. Van een slecht karakter is ook daar niet veel van te merken...

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:25

Tosca is toch dochter van of niet....?

ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:32

Ik heb een Van The Man nakomeling uit een Voorl. keur Montecristo merrie een liever veulentje ( eh.. momenteel jaarling ) heb ik nog nooit op stal gehad.
Zo vreselijk lief en nergens bang voor...

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:30

grapjas schreef:
Tosca is toch dochter van of niet....?

Ja, ze is een dochter!!! Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:07

Waar staat ie nu ter dekking? bij Eurocommerce vind ik hem niet meer?

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:10

petraaken schreef:
Waar staat ie nu ter dekking? bij Eurocommerce vind ik hem niet meer?

Vroeg ik me ook af Pling

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:36

hananya schreef:
crabbybitch schreef:
Ik heb niet zo heel veel zin om het in dit topic te hebben over het kwpn.
De topicstarter heeft wat vragen over Van the Man.Ik maak de hengst dagelijks mee en al meer dan 70 dagen!Ik kan uit ervaring vertellen dat er met zijn karakter niets mis is!!!Hij loopt tussen hengstige merries en pony's en hij heeft nog nooit iets vervelends gedaan!!!!Wij hebben meerdere hengsten op stal en hij is geen andere hengst dan de anderen..

Waar staat hij nu dan? Heb al even niet meer van hem gehoord...
En volgens mij heeft het KWPN ook wel (schoorvoetend) toe gegeven dat ze de hengst wel iets consequenter hadden kunnen aanpakken en het dan niet zo was geëscaleerd... Knipoog
Ik heb m in Duitsland gezien en er een veulen van gefokt bij een Salut-merrie.
Gitzwart en een klein sokje. De merrie geeft niet zulke makkelijke veulens, dus we knepen m best wel toe hij zo lastig "bleek" te zijn...
Echter is het één van de liefste veulens geworden die ik van die merrie gezien heb. De mensen van wie ze nu is, zijn er ook helemaal gek van.

Fijn dat het een lief veulen is, maar dat zegt nog niets over hoe ze zijn als ze aan het werk moeten. Ik hoop dat ze zo fijn blijft. Heb overigens geen ervaring met VthM. Mijn commentaar is dan ook algemeen bedoeld.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:17

Toch nog een keer naar boven aangezien het wel een interessant paard is.
Wie weet waar hij ter dekking staat?