ze komt al een beetje aan de teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gaefa_

Re: ze komt al een beetje aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:31

_erika_
Bericht onderwerp: Re: ze komt al een beetje aan de teugel
Nieuwe postGeplaatst: 05-01-07 19:55

en als je niet wil dat heel bokt over je heen komt zeg het dan niet

hahaha idd Knipoog:p

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:36

Wat je dan al 'getrek' noemt Ik noem het eerder spelen met de teugels hoor! ik vind het er leuk uit zien! Lachen vele succes zeg!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:38

Nageven dat rij je van achteruit erin, dat doe je niet met je handen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:31

lindsey schreef:
Nu zal ik wel weer heel bokt over mij heen krijgen met de medeling dat er op bokt altijd zo gezeurd wordt en dat er nooit iets positiefs gezegd kan worden.

Helaas zie ik op het filmpje dat de achterste arm steeds met kleine rukjes naar achteren getrokken wordt. Paard wordt dus gewoon aan de teugel getrokken.

Vind het dus zeker niet iets om trots op te zijn.

helemaal mee eens,
probeerde het alleen wat milder te brengen. Knipoog

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:34

Op zich doet ze het mild, kan bijzonder veel ruiters die veel lomper zijn met hun handen. Flink paard in de krul trekken met een slof en stoot en weet ik wat er maar niet aan. En ho maar dat er nog aangedacht wordt dat je paard nog een achterhand heeft die er ook bij gereden moet worden.

Het klopt inderdaad dat je nageven er van achter uit in rijd. Helaas is het bij sommige ijslanders het geval dat als je het er van achteruit in rijd ze gaan tölten. Tja en daarbij willen we nou juist weer enige oprichting.

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:40

idd, wanneer je je been erbij gebruikt en wat speelt met de teugels ( en meer spanning dat in draf ) dan gaat ze schweinepassen of tolten Knipoog Dus dan eerst maar zo proberen Lachen

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:42

Mas schreef:
lindsey schreef:
Nu zal ik wel weer heel bokt over mij heen krijgen met de medeling dat er op bokt altijd zo gezeurd wordt en dat er nooit iets positiefs gezegd kan worden.

Helaas zie ik op het filmpje dat de achterste arm steeds met kleine rukjes naar achteren getrokken wordt. Paard wordt dus gewoon aan de teugel getrokken.

Vind het dus zeker niet iets om trots op te zijn.

helemaal mee eens,
probeerde het alleen wat milder te brengen. Knipoog

Dat vind ik dus echt een dómme opmerking, je ziet dat de teugels losjes hangen, en dan ze dus níét aan de teugels word getrókken. Denk je dat je van 1 filmpje al kunt zeggen dat ze eraan getrokken word?

kalinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:45

het valt me op dat vele ruiters alleen maar bezig zijn met aan de teugel lopen. In mijn vorige manege werd dat er ook ingepompd terwijl de rest vergeten wordt! Ik rij nu in een groepje waar bijna iedreen zijn paard in de krul trekt ofwel met een strakke hulpteugel, hier krijg ik vaak de commentaar dat mn paard er niet bij past omdat ze niet altijd aan de teugel loopt dit vind ik heel irritant. Het gaat hier om volwassen ùmensen he!
Ik zou gewoon zeggen doe gewoon rustigaan en vergeet al de rest niet uit het oog en nageeflijkheid komt wel vanzelf

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:50

Stom dat dat bij jou zo is.
Maar wij hebben het iig een paar keer geprobeert dus we zijn er niet de hele tijd mee bezig.
En dit doen we soms bij het uitstappen ofzo, maar de rest trainen we op de tolt en draf!
Wat bedoel je met rustig aan doen ? Koe

kalinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:03

het was eigenlijk niet echt op jou persoonlijk bedoel hoor want eigenlijk vind ik dat je het nog zacht vraagt aan je paard , maar het valt me op dat veel (niet allemaal) mensen "aan de teugel lopen" op de eerste plaats zetten en dat is volgens mij niet zo goed!
en met rustig aan bedoel ik de manier waarop je bezig ebnt Lachen dus komt allemaal inorde

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 17:05

kalinaatje schreef:
het was eigenlijk niet echt op jou persoonlijk bedoel hoor want eigenlijk vind ik dat je het nog zacht vraagt aan je paard , maar het valt me op dat veel (niet allemaal) mensen "aan de teugel lopen" op de eerste plaats zetten en dat is volgens mij niet zo goed!
en met rustig aan bedoel ik de manier waarop je bezig ebnt Lachen dus komt allemaal inorde

ow oke, sorry Tong uitsteken

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:12

Aan de teugel lopen heeft nooit haast. Nageven en een goed rug/been gebruik van zowel je paard als je zelf is veel belangrijker!1

kalinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:32

geen erg Haha! Ik snap dat het niet leuk is als je direct wordt aangevallen!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:45

_erika_ schreef:
en als je niet wil dat heel bokt over je heen komt zeg het dan niet Knipoog

Zie jij in haar bericht staan dan dat ze dat niet wilt?

Puntjes van de oren horen net zo hoog als een stukje waar de hals buigt als ik heb goed hebt. *
Hier zie ik dat ze te laag gaat. NEe ik kan het niet aan te teugel noemen.

Ga d'r maar lekker op oefenen, als het eenmaal lukt zal het vervolgens vast ook wel lukken, succes

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 08:46

Drifandi_ schreef:

Dat vind ik dus echt een dómme opmerking, je ziet dat de teugels losjes hangen, en dan ze dus níét aan de teugels word getrókken. Denk je dat je van 1 filmpje al kunt zeggen dat ze eraan getrokken word?

en dát vind ik een domme opmerking.
Ookal hangt de teugel aan onze kant miss los,
elke schildpad ziet echt wel dat je aan de andere kant kleine rukjes geeft...
Maar goed als jij maar blij bent dat je pony 'aan de teugel' is joh

myracara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:44

Ik heb even nagedacht over je filmpje...Lachen Ben eruit.
Ik denk dat het handig is als je paard begrijpt dat je graag wilt dat ze haar hoofd naar beneden doet als je dat vraagt. Dus dit is een handige oefening wat dat betreft.

Daarbij is het wel belangrijk om te begrijpen waaróm je paard zijn hoofd laag 'moet' dragen tijdens het rijden. Ik weet niet of je les hebt, maar dan zou je kunnen vragen om de uitleg. Als een paard met zijn hoofd hoog/boven horizontaal draagt kan hij rugproblemen krijgen en je traint de verkeerde spieren. Dressuurmatig trainen begint m.i. met een goede hoofd hals houding met een licht contact (niet te verwarren met aan de teugel). Als je daarin gaat gymnastiseren zorg je er gewoon voor dat je paard je gewicht beter kan dragen en dus veel minder kans heeft op rugklachten.

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 15:54

Mas schreef:
Drifandi_ schreef:

en dát vind ik een domme opmerking.
Ookal hangt de teugel aan onze kant miss los,
elke schildpad ziet echt wel dat je aan de andere kant kleine rukjes geeft...
Maar goed als jij maar blij bent dat je pony 'aan de teugel' is joh

zoals al eerder gezegd in dit topic, ze geeft na en is niet aan de teugel.

@ weet niet meer wie dat zei maar, dat ze haar hoofd te laag heeft, ik vind dat ze dit al veel beter doet dan eerder ( wanneer je de nek heel dit bij je hoofd had )

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 01:41

Een paard aan de teugel rijden en een paard in tolt zetten heeft niet de zelfde hulpen hoor!!!

Ik moet eerlijk zijn dat je wel rukjes geeft ipv fijne kneepjes Knipoog Maar je geeft geen harde rukjes.
Het paard zal er geen last van krijgen of zo Clown
Maar mischien moet je dat ook nog wel leren. Renske kon het eerst ook niet
gaat al iets beter maar zij heeft er ook nog moeite mee. De tijd leert het je wel Clown

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 01:35

Rukjes geeft niet want het zijn geen harde rukjes?
Rukjes voelen altijd hard aan in de mond van een paard!