kunnen andalusiers springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ignance

Re: kunnen andalusiers springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:23

ik heb een andalusier van 4 en hij springt nu 70 cm dus dat ligt aan het paard wat je hebt groetjes

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:34

Niet elke andalusier kan springen en niet elke blinkt uit in de dressuur, ook bij Andalusiers heb je verschillende types. Mijn vriend heeft een Andalusische merrie en ze springt super, in september hebben ze meegedaan aan het EK TREC in Engeland en ze hebben alle (vaste) hindernissen zonder problemen genomen en er zaten hele moeilijke/lastige tussen, waaronder een afsprong van 1.20 een boomstam van 1.10 bovenop een steile helling met direct een afdaling, een afdaling van 43% etc. Alegria draait haar "hand" er niet voor om, ze is super handig, wendbaar en ook niet bang.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:33

Marieke_1 schreef:
*komt weer aan zetten met haar boekje Vork

Bij de Lusitano staan er wel twee sterren voor springen. Voor veelzijdigheid wel drie. Eigenlijk heeft hij overal wel 1 of meer sterren bij staan.

Heel blij mee, klopt ook, de Lusitano is erg veelzijdig Haha! Wat is het maximum aantal sterren dat ze per onderdeel kunnen halen?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:17

Mijn anda springt ook graag, het hoogste wat wij hebben gesprongen is 1.10. Ik deed altijd met hem mee in de springles op mijn vorige stal en dat vond hij altijd super!

Heb even geen foto's online omdat we net een nieuwe internetprovider hebben (en dus ook net een nieuwe website) Verdrietig

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:35

mijn anda had ooit geleerd at die niet mocht springen (western gereden , balkjes mocht die niet overheen..)
na wat tekst en uitleg vind hij het onder zadel wel leuk , los springt die amper

niet veel hoger gesprongen dan een cm of 60
hoger kreeg ik ruzie met de knop op mijn zadel Bloos

Chivari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:23

Mijn lusitano is een hele enthousiaste springer! heeft een goede techniek en een enorme afzet!
Probeer de paarden (lees andalusiers/lusitano's) gewoon uit op het springen, vind je er vanzelf een die graag en goed springt!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:39

Lusitana schreef:
Ik kan zeker voor de Lusitano spreken dat de meesten behoorlijk kunnen springen. Ik neem aan dat het bij de "neef" Andalusiër ook zo is.

Het is ook logisch. Ze hebben hoge knie-actie bij het gaan, dus geen moeite met het vouwen van de benen. Ze gaan van natuurlijk verzameld en kunnen dus ook goed afzetten met de achterbenen. Daarbij hebben ze een flinke portie moed (geen idee of de spaanse neef dat ook heeft) en zijn krachtige en katachtige bewegers.

Ik heb twee merries gehad die ongelooflijke sprongen toonden, bergopwaarts, of vanuit stilstand, of bergafwaarts, waarbij ze flink lager moesten landen, en dat ging zonder weifelen.

Hier rijden heel wat Lusitanos op grote nationale en internationale concourse rond, als is de keuze van de meeste springruiters een Selle Français.

Dus mocht je niet slagen met een springende Andalusiër, kun je wellicht aan een Lusitano denken.
mee eens Haha! (heb zelf een selle français maar is mentaal niet geschikt voor de springsport, je hebt dus altijd uitzonderingen;) Clown )

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 09:27

Van de week waren ze bij ons op stal aan het vrijspringen, en ik zal je vertellen dat de Lusitano hengsten geweldige sprongen maakten. Ze zijn zo lenig en vlug, en hebben lef, net als Andalusiers overigens.
Ik rij een Andalusierhengst van bijna 5 jaar oud, en die heeft mega lange benen, en is groot(tegen 1.70m!!) Ik ga binnenkort met hem beginnen een beetje te springen.

Ik denk dat je niet kunt zeggen dat ze mindere techniek zouden hebben dan andere paarden. Ik ken geen ander ras dat zo lenig en sensibel is als de Andalusier/Lusitano, dat zijn toch twee eigenschappen waar in de springsport op wordt gefokt. Daarnaast hebben ze dus een groot hart en als ze je vertrouwen gaan ze voor je door het vuur.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:47

Ik heb een Andalusier gehad en ik moet zeggen, hij kon dus niet bepaald goed springen. In mijn profiel, het laatste paard, dat is het hoogste wat hij sprong. En nee, ik zit niet altijd zo slecht. Voor de rest geweldig paard, ik spring graag, maar op hem miste ik het niet.

Aislinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:38

@ Lusitana: Drie Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 15:16

Bedankt.

Annae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 19:11

hoi,
ik heb inmiddels al een paard gekocht, maar ik vind het super leuk om jullie reacties te lezen. ik heb nu een haflingerhengst ! Tong uitsteken, maar mocht er nog een ander paard komen, dan is de andalusier of lusitano zeker een optie Haha!
want het blijven prachtige paarden om te zien en ik vind naar jullie reacties te hebben gelezen, dat ze best goed kunnen springen Knipoog
groetjes Anne