[TI] Tinker staat in het nrps stamboek??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Re: Tinker staat in het nrps stamboek??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:02

Ze mogen je zeker wel zeggen welke geboortedatum zij hebben staan, wanneer het paspoort is aangevraagd, of er ouders in het paspoort staan etc.
Officieel alle gegevens behalve de gegevens van de in het paspoort vermeldde eigenaar. Die gegevens mogen ze je eigenlijk niet geven, maar bij 2 verschillende stamboeken is het mij al eens gelukt (KWPN en NSPS). Vragen kan geen kwaad, en misschien als je uitlegt dat jouw paard nu een ander paspoort blijkt te hebben ze je wel verder willen helpen.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:05

sneppie schreef:
Mijn merrie heeft ook een chip en paspoort van de KNHS. Ze is vorig jaar ook opgenomen bij het NTS maar heb geen paspoort extra gekregen. Ik kan dit wel om laten zetten maar kost uiteraard geld en zie daar de waarde niet van in. Voor mij is belangrijk dat ze officieel geregistreerd is ivm de wedstrijden, waar is voor mij onbelangrijk. Haha!

Je kan je huidige paspoort aan laten passen, maar je kan geen ander paspoort aanvragen. Dit mag niet. Alleen als je het kwijt bent, maar dan moet je aangifte doen bij de politie en dan kost het paspoort een stuk duurder.
Het kan zijn dat paarden die in de beginjaren zijn gekeurd 2 paspoorten hebben, want toen waren de regels er nog niet.

Je hebt kans dat de NRPS jouw levensnummer niet kent omdat je een paspoort hebt van het NST. Is indertijd het levensnummer niet doorgegeven, dan is er een nieuwe aangemaakt. Knipoog Kan ook zijn, dat die alleen maar door de NRPS chipconsulent is gechipt en geen paspoort is gemaakt.

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 10:05

Bij de nprs chip staat een ander levensnummer dan bij de nts chip als ik deze invoer op de site.

Maar ik weet natuurlijk niet of dit wel echt Buster is.. dalijk is het een ander paard ofzo?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:25

Het levensnummer hoort bij de chip. Daarom is het ook heel belangrijk, dat als je je inschrijft bij een stamboek en je paard heeft al een levensnummer(wat nu ook moet, maar eerder nog niet), dit nummer dan ook door geeft aan het stamboek. Die heeft dit nummer nodig voor de registratie en als je er geen hebt, dan wordt er 1 gemaakt.
Waarschijnlijk is het levensnummer van het nrps niet doorgegeven en is er misschien gezegd dat er geen paspoort bij zit (wat toen nog niet hoefde) en is er een nieuwe aangemaakt.