operatie navelbreuk 7 mnd oud veulentje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

indus

Re: operatie navelbreuk 7 mnd oud veulentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 14:41

kijk..dat zijn de berichten die we allemaal willen horen!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:24

navelbreuken zijn in principe redelijk makkelijke operaties.
Afklemmen via een ring lijkt mij niet echt ideaal.. Zeker bij een open verbinding naar de buik toe (dus darmen kunnen in het gat wat ontstaat zakken). Als het stukje huid van de breuk afsterft kunnen die darmen dus gewoon naar buiten??

Wij opereren veulentjes gewoon,liefst zo vroeg mogelijk, des te kleiner het breukje! En des te kleiner de ingreep. Over het wegtrekken van een breuk zijn de meningen nogal verdeeld. ik geloof er niet in.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:17

CarpeDiem schreef:
navelbreuken zijn in principe redelijk makkelijke operaties.
Afklemmen via een ring lijkt mij niet echt ideaal.. Zeker bij een open verbinding naar de buik toe (dus darmen kunnen in het gat wat ontstaat zakken). Als het stukje huid van de breuk afsterft kunnen die darmen dus gewoon naar buiten??

Wij opereren veulentjes gewoon,liefst zo vroeg mogelijk, des te kleiner het breukje! En des te kleiner de ingreep. Over het wegtrekken van een breuk zijn de meningen nogal verdeeld. ik geloof er niet in.

Bij kleine breuken wil dat nog wel. Bij wiah was het eind 2005 2 vinger van de DA die erin pasten, half 2006 was het nog maar 1,5 vinger. Veel meer als dat zou het niet meer wegtrekken en anders zou het te lang duren met alle gevolgen van dien, dus werd er overgegaan tot een operatie. Haar moeder heeft overigens een heel klein breukje, had moet ik eigenlijk zeggen, want na 3 drachten is die geheel weggetrokken.