Was ze alleen met wedstrijd of keuring!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Cassidy schreef:Voorkomen dat hij vies wordt. Witte haren zijn hol van binnen, dus viezigheid die daar in gaat zitten krijg je er niet meer uit. Dus voorkomen dat hij vies wordt: staart regelmatig wassen, insprayen met goede antiklit, in een vlecht, staartzak er omheen. Eens in de week loshalen, doorkammen en weer in die vlecht.
Je kunt met vlecht rijden, en hij kan met vlecht en staartzal los. Geen probleem.

xx_Irisje schreef:1 x in de wee of 2 weken goed wassen met zilvershampoo, voor de rest vlecht erin en staartzak erom heen.
ideaal
kan ik het na het rijden weer doen
haal er alleen een borstel door heen. elke keer wassen heeft toch geen zin
Maar als ik hem was, doe ik dat met zilvershampoo, hij wordt dan weer helemaal wit. (de dag erna is hij wel weer bruin
)

MissToseland schreef:macho zn staart is gewoon weer spierwit hoor in de zomer, na een winter lang zwart te zijn geweest
Cassidy schreef:MissToseland schreef:macho zn staart is gewoon weer spierwit hoor in de zomer, na een winter lang zwart te zijn geweest
Laat me raden, Macho is een ruin? Die plassen niet zo snel over hun staart, zoals bijv. Merries dat wel doen
.
. ACSM schreef:OnmogelijkMaar als ik hem was, doe ik dat met zilvershampoo, hij wordt dan weer helemaal wit. (de dag erna is hij wel weer bruin
)
. Die van mij is een echte smeerkees en heeft 'm dezelfde dag alweer bruin
.
)
. Wij wassen ze 1 keer per maand, in de zomer vaker. 

( gewoon die van de action
)Ivana2004 schreef:hallo,
Mijn pony heeft het geluk dat dr baasje kapster is... en die houd van een mooie schone staart!!
swinters knip ik hem kort, ongeveer 15cm boven de kogel!! dat doe ik omdat ze veel op stal staat en er veel stro of poep aan blijf hangen, wat er voor zorg dat de haren gaan splijten!! En daar word je staart niet mooier van! en een haar van een staart doet er een jaar over om tot onder te komen, dus met 3 - 4 maanden is ie weer mooi lang! ook spray ik hem iedere dag 2x in met speciale anti klitt voor paarden ( de antiklit van glisskur doet het ook super) borstel niet te vaak, doe er dan een vlecht in tegen de klitten, en als ie vies word.. lekker wassen met zilver shampoo!! voordat die van mij op keuring gaat ofzo verf ik het onderste randje.. want dat blijft altijd gelig!!
successs!!!

En nu lijkt zijn staart wel een vuilafstotend laagje te hebben
En als hij vies is dan doe ik er glans/anti klit in, even in laten werken en met een harde borstel zijn staart borsten! Tadaa, staart weer mooi wit