Wat voor hengst geschikt voor een volbloed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjanetje

Re: Wat voor hengst geschikt voor een volbloed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 11:47

uhmm Geld, geld!

Bedoel dat ze zwart is en een schatje ....

lekker duidelijk weer he Knipoog

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:38

Ik heb voor mijn engels volbloed merrie gekozen voor Oscar ( Wolfgang x Nabuur ). Voor foto's en afstamming van mijn merrie zie profiel.

Ik wou er meer front & maat infokken, sterkere rug en haar gang (speciaal galop) verbeteren. Haar galop is erg vlak, en dat is echt een minpunt. Verder wou ik wel wat van haar chique uitstraling bewaren, ik hou wel van een chique/elegant paardje Lachen

sjanetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 09:10

Megantjuh, Mooi paardtje heb je zeg Lachen

Denk dat ik mij keuze voor Kasparow wordt, maar Oscar had ik al van gehoord van wat mensen..

Bij mij paardtje moet haar draf wat ruimer, en haar galop is juist goed. ... Idd, hou zelf ook wel van een chique paardtje Haha!

bedankt voor je reactie !!!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 09:15

sjanetje schreef:

Denk dat ik mij keuze voor Kasparow wordt, maar Oscar had ik al van gehoord van wat mensen..

Bij mij paardtje moet haar draf wat ruimer, en haar galop is juist goed. ... Idd, hou zelf ook wel van een chique paardtje Haha!

kasparow moet je cker doen zo mooi ..
en is een heel veelzijdig paard ..
voor als je er misschien over na denkt om ooit je paardje te verkopen .. Bloos zou dat misschien ook lekkerder zijn ..
kasparow wordt gereden door chantal mechelenbrink ..
dat is een vriendin van me en stond jaren bij der op stal ..
kasparow was er dan wel eens te "logeren" haha Haha! lieverd is het ..
maar wel heel arrogant haha
zie http://www.venmstables.com/nl/index_megchelenbrink.htm
onder in staat hij met foto's ..tijdens de cross maar ook dressuur dacht ik

sjanetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 10:00

Ga 31 januari bij Kasparow kijken !! Heb der erg veel zin in !
Arrogant dat is mij merrie ook, wordt nog wat met het veulen volgend jaar haha Knipoog
Ga ff je link bekijken !! thx !

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 07:30

sjanetje schreef:

Hou er met een Trakhener wel rekening mee dat daar zeer veel (vol)bloed in zit. Het veulen kan juist alle van beide ouders de volbloedeigenschappen erven en dan ben je nog niets opgeschoten. Ik zou eerder gaan voor een paard waar minder bloed in zit.
Zeker F1 kruisingen (volbloed x bv Gelders of Gronings) zijn vaak zeer succesvol gebleken. Juist omdat het genenpakket heel ver uit elkaar ligt. En zeker voor een wat zwaarder beenwerk moet je niet bij de een Trakhener zijn.
Trakhener worden in de warmbloed fokkerij vaak gebruikt om warmbloeden te veredelen. Net zoals de volbloeds daarvoor ingezet worden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 08:47

sjanetje schreef:
Hoi,

Dit jaar wil ik mij EV laten dekken..

Wil er wel een goede dressuur hengst op hebben, want rijd alleen dressuur !

Mij merrie, is helemaal zwart, verder een schatje van een paard!

Hoor graag jullie advies !!

Groetjes !!

Afbeelding
http://video.springwelten.de/koe_westf_06/NRW_85.wmv

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:28

De merrie is al volbloed, en Trakehner geeft ook bloed dat is denk ik dubbelop ? Of wil je doorfokken met veel bloed?

Ik zocht juist minder bloed, ik wil mijn merrie iets grover maken, dus meer maat,front en spier. Ze is al zo veredeld, daarentege wil ik ook weer niet alles eruit, ik heb toch wel graag een chique veulen.

sjanetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 18:53

Hoor verschillende meningen, over kaparow voor de dekking. Weet 1 ding er moeilijk zo keuze !!

De stal waar Kas staat zijn ze er weer erg positief over, die zeggen juist dat de goed fokt bij volbloeden en geen heet hoofdjes meegeeft..

Maar heb nog ff de tijd voor een keuze..

Ben blij met jullie reacties !

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:00

sjanetje schreef:
De stal waar Kas staat zijn ze er weer erg positief over, die zeggen juist dat de goed fokt bij volbloeden en geen heet hoofdjes meegeeft.. !

Wat dacht je dan dat ze hun eigen hengst afkammen Tong uitsteken , ik lees hier altijd dat de hengst overal bij past. Heb je je wel bedacht in welk stamboek je het veulen dan wil inschrijven bij die combinatie en wat de kosten zijn als je het b.v. bij het Trakehner Verband inschrijft, dan moet je namelijk ook flink dokken om de moeder geregistreerd te krijgen.
Ik zou als je echt wilt waar je om vroeg gewoon een wat degelijk fokkende KWPN hengst uitzoeken, dan krijgt de veulen een KWPN papier. En als je graag Trakehner bloed wilt lijkt me b.v. Upperclass (Polansky x Doruto) een wat beter keuze voor een volbloedmerrie.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:14

Ik wil even reageren op deze quote van Sarabande:
[/quote]Wat dacht je dan dat ze hun eigen hengst afkammen Tong uitsteken , ik lees hier altijd dat de hengst overal bij past. Heb je je wel bedacht in welk stamboek je het veulen dan wil inschrijven bij die combinatie en wat de kosten zijn als je het b.v. bij het Trakehner Verband inschrijft, dan moet je namelijk ook flink dokken om de moeder geregistreerd te krijgen.
Ik zou als je echt wilt waar je om vroeg gewoon een wat degelijk fokkende KWPN hengst uitzoeken, dan krijgt de veulen een KWPN papier. En als je graag Trakehner bloed wilt lijkt me b.v. Upperclass (Polansky x Doruto) een wat beter keuze voor een volbloedmerrie.[/quote]

Normaal gesproken zal ik me niet gauw mengen in dit soort gesprekken, maar Sarabande in dit geval moet ik even in de bres springen voor Kasparow en zijn baas. We weten nu allemaal wel dat je een hekel hebt gekregen aan Trakehners, eerlijk gezegd willen we al niet eens meer weten waarom....... Gaaaap Dat je die dingen uit je verleden steeds maar weer moet uitspugen hier of waar ook is onderhand meer dan irritant aan het worden. Het blijft eeuwig jammer dat je alles wat je van paarden weet (en dat is veel, heel veel) altijd maar weer ter negatieve weet aan te wenden. >Back on Topic< kan ik je zeggen dat ik op foto's en live heb gezien dat Kasparow het erg goed doet op Volbloed merries. Afgelopen jaar zijn er weer meer uit Volbloeden geboren en die zijn stuk voor stuk extreem hoog opgenomen in diverse stamboeken (Trakehner, NRPS en KWPN). In Duitsland (tegen de Poolse grens aan, weet de plaats niet meer) is er een merrieveulen van Kasparow in het Trakehner Stamboek uit een Engels Volbloed merrie opgenomen met 59.5 punt. Jij kan dan nog wel herinneren dat dat erg hoog is.

Natuurlijk past Kasparow niet overal op, als je het aan zijn baas vraagt zal ze altijd zeggen dat ze de merrie eerst wil zien en daarna zal zeggen of ze denkt dat het een passende combinatie is, na meer dan 350 veulens kan ze daar een heel behoorlijk idee over geven. Zo zal ze je vertellen dat merries met een korte hals(nek) wellicht niet de juiste combinatie vormen met Kasparow. Het voordeel van fokken met Kasparow is dat hij een outcross kan zijn met veel bloedlijnen en daardoor opvallend veel goede (F1) kinderen heeft gebracht. Dus laten we stoppen met gepast of ongepast laat een ieder zelf de beslissing nemen over hoe en wat.

Sjanetje, ga naar de stal Kasparow en vraag alles waar je vragen over hebt. Ik weet zeker dat je een eerlijk antwoord krijgt! Er staan veulens van Kasparow daar die kan je meteen bekijken en zo een beeld vormen.

Nog even dan wordt mijn veulen geboren ik kan bijna niet wachten!!

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:20

Sjanetje, na het lezen van de reaktie van sarabande had ik ook erg de behoefte om hierop te reageren.
Ik had bovenstaande inhoud niet beter kunnen verwoorden dan dimple.
Ze was met net voor (ik zat info van upperclass te zoeken), maar ik sluit me bij alles helemaal aan.

Upperclass vind ik ook een heel mooi plaatje en mooi bloed.
Polansky is bij mij in de buurt gefokt en kon mij als plaatje en in beweging in real life niet bekoren.(ongeacht zijn geweldige afstamming).

Of het Kas wordt of niet, in ieder geval veel succes met je keuze.

sjanetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 14:57

Hoi Hoi,

Dacht zal even een nieuwe foto van Cinquenta maken..

Ga zelf eerst 31 januari naar de stal van Kas, op te bespreken wat ik precies wil etc.

Dan zie ik wel verder !

Maar kas is echt een mooi paardtje !

Als kas het niet wordt, ga ik weer opzoek naar wat anders.. Misschien wel Oscar ofzo...

Bedankt allemaal

http://jeanetje.spaces.live.com/?_c11_P ... 02_owner=1

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 23:59

He joh, wat een dame!!!
Daar kom je mee binnen, dat is er een waar ik naar zou gaan kijken als ze te koop stond en ik zelf niks had.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 00:58

sjanetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 09:19

Megantjuh schreef:
Even terzijde,

Ik zie dat je nu al 3x (wellicht al meerdere keren, die ik gemist heb) een topic met deze vraag heb geopent. Blijf je nu om de 2 a 3maanden een topic openen met weer dezelfde vraag en wederom weer dezelfde antwoorden?

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=670413&hilit=oscar

Sorry ! Bloos

Maar weet ik veel dat ik nog in dat topic verder kan, zolang ben ik hier nog niet op bokt...

Heb meer aan deze reacties, dan aan de reacties van het vorige..

Maar kan dat andere laten verwijderen of niet ??

Zal geen dubbele topics meer plaatsen !

Jeanet

sjanetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 09:20

buitenlust schreef:
He joh, wat een dame!!!
Daar kom je mee binnen, dat is er een waar ik naar zou gaan kijken als ze te koop stond en ik zelf niks had.

Dankje !!

Toen ik haar kocht in september was ze wel wat mager, kon je gewoon de ribben zien etc..

Maar ze is nu aardig aan het opknappen Lachen