[H][KWPN]Welke hengst? Er zijn er zoveel!! (springbloed!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KahluaB

Re: [H][KWPN]Welke hengst? Er zijn er zoveel!! (springbloed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:44

Sammie ;snap ik ,maar voor alle duidelijkheid ........
De informatie de ik hierboven heb geplaatst is overigens ook van kwpnstallion .

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 19:05

heel erg bedankt voor de informatie. Ik denk wel dat Numero Uno zeer geschikt is voor deze merrie. Zij mist wat souplesse in de draf, achterbeen mag sterkter en de hals mag langer. Dus ik denk dat hij best geschikt is!

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:28

Dit is ook wel een mooie optie, Phin-Phin
Gangen erg ruim soepel en krachtig. Ook in de stap erg ruim

Phin-Phin heeft met succes deelgenomen aan de klassieke cycli in België. Vervolgens is hij onder Roelof Bril een aantal malen internationaal uitgebracht met ondermeer een 2e plaats in Zwolle in de rubriek Best Stallion. Phin-Phin springt snel van de grond, hij toont een goede techniek en beschikt over veel inzet, zeer veel afdruk en zeer veel kwaliteit. In de ring heeft hij een prima mentaliteit.

Afstammelingen 2001 (september; veulens)
Phin Phin toonde een uniforme collectie, ruim voldoende tot goed ontwikkelde, rijtypische veulens, die ruim voldoende tot goed in het rechthoeksmodel staan en die uitstraling hebben.
Het hoofd is doorgaans sprekend. De nek is goed van lengte en vorm. De voldoende gespierde hals is doorgaans goed van lengte en goed van vorm. De schoft is voldoende tot ruim voldoende van lengte en voldoende ontwikkeld. De schouder is ruim voldoende van lengte, maar meermalen steil gelegen. De rug is goed gevormd. De lendenen zijn goed gevormd en goed aangesloten. De croupe is matig tot voldoende van lengte en ruim voldoende van ligging. De broekspier heeft voldoende lengte. Het voorbeen is correct. De voorstand is meermalen frans. Het achterbeen is sterk gebogen. Het fundament is voldoende ontwikkeld en straalt kwaliteit uit. De hoeven zijn doorgaans smal.
De stap is zuiver en heeft voldoende ruimte en souplesse. De draf heeft voldoende ruimte en voldoende souplesse. De schoudervrijheid zou groter moeten zijn en het voorbeen blijft vlak. Het achterbeen wordt actief gebruikt, maar zou meer ondergebracht moeten worden. De balans zou groter moeten zijn. De veulens springen gemakkelijk in galop aan. De galop heeft een goede afdruk en een goede balans. De ruimte in de galop is voldoende.
Bijzonderheden: Een veulen had een navelbreuk.
De kwaliteit van de moeders was ruim voldoende.
Getoond: 20 veulens uit 71 dekkingen in 2000.