Laat jij je paard met gigantische jeuk staan, met ecxeem en allerlij sh*t ? Hoop het niet, anders ben je geen dierenliefhebber.
die is trouwens ookal in november geschoren
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

jakkiwakki schreef:Scheren omdat de DA het zegt?! De meeste dierenartsen weet niet meer van het houden van paarden dan de gemiddelde nederlander en zegt gewoon wat de eigenaar wil horen!
maar buiten zijn ze het liefst 

RmJoBs schreef:ik verzorg 3shetlanders en scheren laat ik ze echt niet want ze staan 24uur per dag buiten en ze hebben ook een stal hoormaar buiten zijn ze het liefst
ik vindt dat shetlanders echt een beetje buiten beesies zijn en als ze vaak buiten zijn ook in de winter dan laat ik ze niet scheren
maar als ze binnen stonden en ze dragen dekens soms dan wet ik niet of ik ze zou laten scheren wintervacht is toch weer lekker warm voor ze alleen ze zweten sneller
Hij is nu 8 jaar en heeft vorige winter "echte pony" moeten spelen en heeft de hele winter alleen maar buiten gestaan met 2 andere shetlanders omdat ik geen goeie verzorgster voor hem had. Hij ervaarde dat m.i. niet als prettig, was steeds chagerijnig en als ik hem binnen haalde wilde hij zowat niet meer naar buiten! Nu staat hij sinds hij geschoren is 's nachts weer op stal en hij is er weer helemaal, kijkt vrolijker en doet ook weer beter zijn best. Hij voelt zich ook beter thuis bij grote paarden, omdat hij na zijn castratie op 4-jarige leeftijd, de 1e zomer bij alleen maar grote paarden heeft gestaan. Af en toe een sprintje trekken met een paard van 1.65m en 1 van 1.70m en ze dan makkelijk bij kunnen houden, gaver vindt hij niet!!
whii, bijna met zo groot als die hond
vinden ze echt geweldig spring en ga elek week wel buitenritjes maken
jijz egt van niet dta ik er haast niks mee doe maar juist wel
maar buiten zijn ze het liefst 

Hij is nu 8 jaar en heeft vorige winter "echte pony" moeten spelen en heeft de hele winter alleen maar buiten gestaan met 2 andere shetlanders omdat ik geen goeie verzorgster voor hem had. Hij ervaarde dat m.i. niet als prettig, was steeds chagerijnig en als ik hem binnen haalde wilde hij zowat niet meer naar buiten! Nu staat hij sinds hij geschoren is 's nachts weer op stal en hij is er weer helemaal, kijkt vrolijker en doet ook weer beter zijn best. Hij voelt zich ook beter thuis bij grote paarden, omdat hij na zijn castratie op 4-jarige leeftijd, de 1e zomer bij alleen maar grote paarden heeft gestaan. Af en toe een sprintje trekken met een paard van 1.65m en 1 van 1.70m en ze dan makkelijk bij kunnen houden, gaver vindt hij niet!!
[/quote]
(vindt ik dan)
Als je weet dat je geen goede dierenarts heb, dan laat je die toch niet meer komen. Er zijn er zát die wél verstand hebben van paarden/pony's.