2e bezichtiging NRPS 6 januari hoe laat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: 2e bezichtiging NRPS 6 januari hoe laat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:32

oja nog een vraag. Er is een zoon van San Remo door. Over Welke San Remo gaat? De AES gekeurde schimmelhengst San Remo, de KWPN gekeurde San Remo of de in Duitsland gekeurde San Remo?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:41

Volgens mij was het een zoon van de San Remo waar Edward op rijdt...dus de KWPN'er. er was ook nog een ferro X contango door...

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:02

Ben ook geweest....voor de pony's dan he. Vond het een rommelige keuring. Buiten in "de ring" was het spekglad van de groene drek uit de regenleiding. Je kon maar aan 1 kant staan kijken,daar zag je dus net niets Verdrietig
De meeste hengsten waren ondeugend en speels.(je bent jong en je wilt wat en je mag maar 1 rondje). Binnen idem, 1 en een half rondje..and "thats it". Springen vond ik gaotisch...5 aanjagers per pony, overal balken en afzettingen. "En maar jagen jongens...we willen galop en springen zien in 2 minuten...en dan gauw opzouten." Een stressige situatie, waarbij de meeste pony's hun rug vasthielden en de staart erop gooide.
De pony's waar ik voor kwam vond ik mooie en degelijke hengsten. Hun prestatie's werden gewoon verpest door de stress die er heerste. Jammer! Als ik dit vergeljk met Duitsland .....moet het NRPS nog heeeeel veeeel leren.
Alle paarden en ponyeigenaren die door mochten : van harte proficiat!!!!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:05

Het was ook wel heel erg warrig, met wanneer je moest, liep gigantisch uit, langdradig, soms wisten de ringmeesters zelfs niet meer wie nou wanneer moest, was echt een warrige toestand van alle kanten, in de ring vond ik het bij de paarden nog wel meevallen..

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:09

marjolein88 schreef:
yes! onze hengst is ook door! De palomino Don Carino du Bois

gefeliciteerd Marjolein!! Haha!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:17

amazingstar schreef:
marjolein88 schreef:

ik vond Wup iig zeker de beste uit de groep van onder het zadel

hey zat jij niet op de tribune met nog een meisje en metmzo'n meneer aan het praten die voor je zat (je stond met camera foto's te maken van de palomino hengst!) als jij het was Tong uitsteken

haha ja dat was ik ja !

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 21:08

ik vond Wup iig zeker de beste uit de groep van onder het zadel
[/quote]

hey zat jij niet op de tribune met nog een meisje en metmzo'n meneer aan het praten die voor je zat (je stond met camera foto's te maken van de palomino hengst!) als jij het was Tong uitsteken
[/quote]

haha ja dat was ik ja !
[/quote]

ik heb nog een foto van je hengst stuur ik per pb.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:43

fresco schreef:
marjolein88 schreef:

gefeliciteerd Marjolein!! Haha!

Wat een prachtig dier......wat is Gods schepping toch mooi Dromen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:38

petraaken schreef:
oja nog een vraag. Er is een zoon van San Remo door. Over Welke San Remo gaat? De AES gekeurde schimmelhengst San Remo, de KWPN gekeurde San Remo of de in Duitsland gekeurde San Remo?

De KWPN gekeurde San Remo.

Komt uit een halfzus van mijn merrie Ja Ik ga dus duimen met de showdag Haha!
Heb hem nog niet live gezien, maar vond het op de foto's een heel aansprekend paard!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 07:53

Hé toch nog iemand die het weet. Dat vond ik nu vervelend aan de lijst met de hengsten die deelnemen aan de keuring. Het NRPS plaatste geen pedigree's meer op de website. Boos!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:48

weule schreef:
Volgens mij was het een zoon van de San Remo waar Edward op rijdt...dus de KWPN'er. er was ook nog een ferro X contango door...

Ja die is van ons !!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:52

deze hengsten zijn allemaal door :

Aangewezen voor de derde bezichtiging op 27 januari 2007 (bron www.nrps.nl)

Rijpaardhengsten:
011. Guiminko (Guidam x Triton), fokker G.B.M. Diepman, Dalfsen; eig. G.F.M. Zwartjes, Raalte.
020. Q (Quasimodo x Farn), fokker R. Socquet, Kalmthout (B), eig. Stal Bessemeind, Gilze.
029. Stedischels (Stedinger x Pik Labionics), fokker/eig. Spekenbrink BV, Enter.
032. Sambezi (San Remo x Adamo), fokker/eigenaar J. van Rooyen, St. Michielsgestel.
034. Sobarde E (Silverstine x Zeus), fokker mts. Van Esch, Heeswijk Dinther; eig. fokker & A. Geessink, Groenlo.
039. Q (Querlybet Hero x Heartbreaker), fokker A. van Gijsel, St.-Gillis Waas (B); eig. comb. J.J.S. Okkerman & B. van der Kloet, Pijnacker.
060. O (Oklund x Heartbreaker), fokker K. & G.M. Stoel, Kampen; eig. M.J.T. & K.A.E. Brinkman, Twello.
063. Quincy W (Quidam de Revel x Corrado), fokker G. Roerink, Haaksbergen; eig. Winning Stables, Breukelerveen.
075. Wup (Welt Hit II x Wolfgang), fokker J.C. van Hout, Beek en Donk; eig. J.W.M. Olthof, Ruurlo.
079. Blauwendraad’s O’Brien (Peter Pan x Goudsmid), fokker/eig. M.J. Nieberg, Rhenen.
119. C (Carry Gold x Landor S), fokker A.M. de Bruyn, Raamsdonksveer; eig. comb. J. Lamers, A. van der Goor & M.T. Struis-Baan, Oss.
127. A (Andiamo x Voltaire), fokker J.G.E. Delissen, Beesel; eig. fokker & Verstappen, Swalmen.
128. F (Ferro x Contango), fokker L. Dikkema, Noordlaren; eig. fokker & W.G. Cazemier, Nuis.
131. C (Concetto x Celano), fokker gebr. Janssen, Loo; eig. dekstation de Havikerwaard, De Steeg.

Anglo-Arabische volbloed:
082. Profit x (Pharaon x x Saint Urus d’Olympe x), fokker W.H. Derksen, Warnsveld; eig. comb. J.W.M. Olthof & W.H. Derksen, Ruurlo.

D-ponyhengsten:
083. Kosmo van Orchid’s (Kanshebber x Kantje’s Carlando); fokker mw. C. van der Laar, Zeeland; eig. comb. S. Borgers & J. Houwen, Wanssum.
085. Zimba van de IJsseldijk (Zodiak x Boyco); fokker B. A. Bus, Westervoort; eig. comb. B.A. Bus & A. Geessink, Groenlo.
088. Or Riverdance (Orchard’s Boginov x King Kadanz); fokker fam. E. Lansink, Haaksbergen; eig. comb. E. Lansink & A.B.P. Jurrius, Vorden.
092. F (FS Harry Potter x Idzard); fokker P. van Eldonk, Oirle; eig. Jos & Trudi Houwen, Wanssum.
094. First Stayershof’s Ramzi H (FS Harry Potter x Jacobspeel’s Rocky), fokker J.P.J.A. Martens, Wanssum; eig. Jos & Trudi Houwen, Wanssum.
096. Viva la Bam (Vitano x El Beauty), fokker/eig. A. van Mierlo, Someren-Heide.
100. Don Carino du Bois (Deinhard B x Condor ox), fokker/eig. A.C.M. van den Bosch, Obdam.
106. Newton van de Beekerheide (Neptune van de Beekerheide x Leunsveld’s Elegant), fokker/eig. V.O.F. Beekerheide, Maasbree.

E-ponyhengsten:
110. Sultan van de IJsseldijk (Sir Sinclair x Zodiak), fokker B.A. Bus, Westervoort; eig. comb. B.A. Bus & A. Geessink, Groenlo.
111. Parino (Power Boy x Valentino), fokker H.G. Boenninger, Tönisvorst (D); eig. J.D. van Oord, Poederoijen.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:04

Kleine correctie : nr 106 Newton beekerheide ...is een E pony Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:47

petraaken schreef:
Hé toch nog iemand die het weet. Dat vond ik nu vervelend aan de lijst met de hengsten die deelnemen aan de keuring. Het NRPS plaatste geen pedigree's meer op de website. Boos!

Volgens mij zijn alle tweede bezichtiging-hengsten op paardenfokken ingevoerd. Kwam er iig een heel stel tegen bij toeval.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 07:49

gomir schreef:
petraaken schreef:

Volgens mij zijn alle tweede bezichtiging-hengsten op paardenfokken ingevoerd. Kwam er iig een heel stel tegen bij toeval.

Gaat dit vanmiddag onmiddellijk eens uitzoeken. Haha!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:11

Zijn er nog ook nog meer bokkers die naar de 3e bezichtiging gaan als toeschouwer, als eigenaar of groom of wat dan ook ?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:37

ik ga als toeschouwer

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:04

Yes ..... Ik heb een uitnodiging op de VIP, hahaha misschien ga ik wel ,ik wil graag die nieuwe palomino en Parino B zien. Maar moet waarschijnlijk weekend dienst draaien Verdrietig
Hopen dat ik wat kan regelen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:07

Ik ga ook als toeschouwer. de nieuwe lichting zien.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 21:23

Petraaken ik heb wel hensgtenboekje thuisgestuurd gekregen dus als je op zoek bent naar iets specifieks zoek ik t op.

Ik krijg mijn kaartjes en ik ga braaf opd e tribune zitten. Knipoog

Ben erg benieuwd naar een aantal ponys waaronder de inmiddels beroemde palomino van marjolein haha maar ook parino en newton. Diens volle broer maakte vorig jaar veel indruk maar is teruggetrokken.

Ook de carry gold x landor en o; brien ben ik erg benieuwd naar.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:25

gomir schreef:
petraaken schreef:

Ja en ik heb er zelf ook maar een wijziging in doorgevoerd, ze hebben bij een 6 jarige merrie nakomeling van onze contango merrie bijgezet dat het een 3e bez. hengst is geworden bij het nrps en ze hebben de gegevens van die merrie geblokkeerd Boos!

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:23

Oh ja...ik had gehoord dat er een hengst was waarvan de eigenaar het papier bij de eerste bezichtiging inleverde waarop stond dat zijn dier ...een merrie was Clown Hij had het nog niet gezien.
Er was ook een hengst die een "meisjes"naam had ! ..... Femke ofzo ...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 07:59

gabrycha schreef:
Petraaken ik heb wel hensgtenboekje thuisgestuurd gekregen dus als je op zoek bent naar iets specifieks zoek ik t op.

Ik krijg mijn kaartjes en ik ga braaf opd e tribune zitten. Knipoog

Ben erg benieuwd naar een aantal ponys waaronder de inmiddels beroemde palomino van marjolein haha maar ook parino en newton. Diens volle broer maakte vorig jaar veel indruk maar is teruggetrokken.

Ook de carry gold x landor en o; brien ben ik erg benieuwd naar.

Wat zit er verder in de bloedlijn van die Stedischels (Stedinger x Pik Labionics)?

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:10

Ik ga samen met Marjolein mee en neem een hengst voor hun mee.
We gaan sowieso elk jaar dus dit is net zo makkelijk voor hun.
We gaan er sowieso een leuke dag van maken!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:05

cat 29 stedischels

stedinger x pik labionics x welt hit 2 x rubinstein.

de pik labionics merrie is een keurmerrie.