Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
janderegelaa schreef:Dat kan zijn, maar sportpaarden heeft het KWPN niets over te zeggen en hoeveel nakomelingen van Houston lopen er op het hoogste niveau, en dat dan afgezet tegen de ongeveer 1000 nakomelingen die hij heeft.
janderegelaa schreef:Ik heb het niet over statistieken. Hoeveel Houstons ken jij die GP lopen?
krackertje schreef:janderegelaa schreef:Ik heb het niet over statistieken. Hoeveel Houstons ken jij die GP lopen?
Seth Bosman heeft er zowieso 1 of 2 staan en ik dacht van Silfthout ook en net wat ik al aangaf is dat er veel de plas over gaan en die lopen dus hier niet in de sport en vandaar ook niet in de statistieken.
Ik weet dat de Houstonveulens al als veulen erg gewild zijn en naar het buitenland vertrekken ( die van ons was ook van die kant belangstelling voor vandaar)
janderegelaa schreef:sigrid1182 schreef:Salieri heeft naast deze beide paarden ook niet zoveel gebracht....
Salinero en Sevenup hebben dezelfde moeder...
Naar mijn mening zegt dit heel veel over de kwaliteit van de moederlijn en in mindere mate over de verervingskracht van Salieri...
Salieri heeft ook nooit veel gedekt en toch heeft hij een paar goedgekeurde zonen en een paar internationale sportpaarden gebracht.
Als je dat nu eens afzet tegen bijvoorbeeld Houston, die echt veel meer gedekt heeft en ook maar 2 goedgekeurde zonen heeft. En dan komt ie nog uit een mooie moederlijn ook...
Citaat:Het selectie systeem van Hannover en KWPN zijn niet met elkaar te vergelijken,...
Bij Hannover heb je er eerder 1 goedgekeurd dan bij KWPN.
Dus die vergelijking met Houston lijkt mij niet fair....
Citaat:Het selectie systeem van Hannover en KWPN zijn niet met elkaar te vergelijken,...
[b]Bij Hannover heb je er eerder 1 goedgekeurd dan bij KWPN.[/b
janderegelaa schreef:Citaat:Het selectie systeem van Hannover en KWPN zijn niet met elkaar te vergelijken,...
Bij Hannover heb je er eerder 1 goedgekeurd dan bij KWPN.
Dus die vergelijking met Houston lijkt mij niet fair....
Hannover is het leidende stamboek. Dankzij een eerste plaats op de wereldranglijst dressuur, een derde plaats in de veelzijdigheid en een tweede plaats op de springranglijst is Hannover de nummer één. Het is de 9de keer dat Hannover 'the best of all'-trophy van de WBFSH binnenhaalt.
Salinero (Salieri x Lungau) is de lijstaanvoerder bij de dressuurpaarden, Shutterfly (Silvio x Forrest) is de nummer twee op de ranglijst bij de springpaarden, gevolgd door Checkmate (Contender x Pik Bube II). Bij de veezijdigheidspaarden levert Hannover met Serve Well (Sherlock Holmes x Warkant) de nummer 3
Lijkt me toch dat het Hannoveraanse selectiebeleid zeker niet onder doet voor het KWPN beleid...
janderegelaa schreef:Waarom maken ze Houston dan keur!? Omdat hij 1 paard (die ik kan vinden op internet ) brengt van die bijna 1000 nakomelingen, die misschien GP gaat lopen want voor zover ik weet is hij niet gestart.
janderegelaa schreef:Waarom maken ze Houston dan keur!? Omdat hij 1 paard (die ik kan vinden op internet ) brengt van die bijna 1000 nakomelingen, die misschien GP gaat lopen want voor zover ik weet is hij niet gestart.
janderegelaa schreef:Ik ben niet gefrustreerd hoor, wordt er alleen wél een beetje moe van als mensen ongefundeerd roepen dat Salieri niet goed fokte. Dan geef ik dus wat vergelijingsmateriaal, in dit geval Houston.