Salieri Overleden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Salieri Overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:34

Dat kan zijn, maar sportpaarden heeft het KWPN niets over te zeggen en hoeveel nakomelingen van Houston lopen er op het hoogste niveau, en dat dan afgezet tegen de ongeveer 1000 nakomelingen die hij heeft.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:50

janderegelaa schreef:
Dat kan zijn, maar sportpaarden heeft het KWPN niets over te zeggen en hoeveel nakomelingen van Houston lopen er op het hoogste niveau, en dat dan afgezet tegen de ongeveer 1000 nakomelingen die hij heeft.

We zijn sinds een paar dagen bezig met een jonge Houstonhengst van 2.5 jaar, zeer fijn paard, maat, kleur, type, veel beweging en tot nu toe een goed karakter.

Bovenstaande beloofd wat voor de sport maar ja het is nog een lange weg natuurlijk.
Ik weet dat veel Houstons naar het buitenland zijn vertrokken want daar zijn ze er wel gek op en schaffen dus dat soort paarden aan en met als gevolg dat je die dus hier niet meer tegenkomt in de statistieken.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:25

Ik heb het niet over statistieken. Hoeveel Houstons ken jij die GP lopen?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:58

janderegelaa schreef:

Seth Bosman heeft er zowieso 1 of 2 staan en ik dacht van Silfthout ook en net wat ik al aangaf is dat er veel de plas over gaan en die lopen dus hier niet in de sport en vandaar ook niet in de statistieken.

Ik weet dat de Houstonveulens al als veulen erg gewild zijn en naar het buitenland vertrekken ( die van ons was ook van die kant belangstelling voor vandaar)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:01

krackertje schreef:
janderegelaa schreef:

Seth Bosman heeft er zowieso 1 of 2 staan en ik dacht van Silfthout ook en net wat ik al aangaf is dat er veel de plas over gaan en die lopen dus hier niet in de sport en vandaar ook niet in de statistieken.

Ik weet dat de Houstonveulens al als veulen erg gewild zijn en naar het buitenland vertrekken ( die van ons was ook van die kant belangstelling voor vandaar)

hey hallo
ken jij sethbosman?
zie dat je ook in noord brabant woont.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:23

Seth Boschman had Omar en die is bij mijn weten niet GP gestart.
Alex v. Silfhout heeft geen Houston's die GP lopen.
Maar nogmaals, ik heb het niet over statistieken, nakomelingen van een paard die GP lopen vond je zo. Ik heb er niet 1 gevonden dus in dat licht is de prestatie van Salieri helemaal niet zo slecht.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:37

Vader van Keltec Salinero overleden
Vorige week is op 17 jarige leeftijd de Hanoveraanse hengst Salieri overleden.

De hengst leed aan hoefbevangenheid en kon daardoor bijna niet meer lopen, waardoor er is besloten om hem in te laten slapen.

Salieri was de vader van Keltec Salinero. De moeder van Keltec Salinero is op dit moment weer drachtig van Salieri

bron:
http://www.anky.nl/index.asp?page=nieuws&item=14952&lang=nl

deze bedoel je Knipoog

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 09:23

janderegelaa schreef:
sigrid1182 schreef:
Salieri heeft naast deze beide paarden ook niet zoveel gebracht....

Salinero en Sevenup hebben dezelfde moeder...

Naar mijn mening zegt dit heel veel over de kwaliteit van de moederlijn en in mindere mate over de verervingskracht van Salieri...

Salieri heeft ook nooit veel gedekt en toch heeft hij een paar goedgekeurde zonen en een paar internationale sportpaarden gebracht.

Als je dat nu eens afzet tegen bijvoorbeeld Houston, die echt veel meer gedekt heeft en ook maar 2 goedgekeurde zonen heeft. En dan komt ie nog uit een mooie moederlijn ook...

Het selectie systeem van Hannover en KWPN zijn niet met elkaar te vergelijken,...

Bij Hannover heb je er eerder 1 goedgekeurd dan bij KWPN.

Dus die vergelijking met Houston lijkt mij niet fair....

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 11:18

Citaat:
Het selectie systeem van Hannover en KWPN zijn niet met elkaar te vergelijken,...

Hannover is het leidende stamboek. Dankzij een eerste plaats op de wereldranglijst dressuur, een derde plaats in de veelzijdigheid en een tweede plaats op de springranglijst is Hannover de nummer één. Het is de 9de keer dat Hannover 'the best of all'-trophy van de WBFSH binnenhaalt.

Salinero (Salieri x Lungau) is de lijstaanvoerder bij de dressuurpaarden, Shutterfly (Silvio x Forrest) is de nummer twee op de ranglijst bij de springpaarden, gevolgd door Checkmate (Contender x Pik Bube II). Bij de veezijdigheidspaarden levert Hannover met Serve Well (Sherlock Holmes x Warkant) de nummer 3

Lijkt me toch dat het Hannoveraanse selectiebeleid zeker niet onder doet voor het KWPN beleid...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 12:37

Citaat:

[b]Bij Hannover heb je er eerder 1 goedgekeurd dan bij KWPN.[/b

Het is maar hoe je er tegen aankijkt. Het KWPN keurt jaarlijks een kleine 100 hengsten en mag van geluk spreken als er na Ermelo 5-10 overblijven. Kwalitatief is KWPN zeker niet beter. Het is vaak andersom. Het KWPN laat nog eens kwalitatieve hengsten staan.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:48

janderegelaa schreef:
Citaat:

Hannover is het leidende stamboek. Dankzij een eerste plaats op de wereldranglijst dressuur, een derde plaats in de veelzijdigheid en een tweede plaats op de springranglijst is Hannover de nummer één. Het is de 9de keer dat Hannover 'the best of all'-trophy van de WBFSH binnenhaalt.

Salinero (Salieri x Lungau) is de lijstaanvoerder bij de dressuurpaarden, Shutterfly (Silvio x Forrest) is de nummer twee op de ranglijst bij de springpaarden, gevolgd door Checkmate (Contender x Pik Bube II). Bij de veezijdigheidspaarden levert Hannover met Serve Well (Sherlock Holmes x Warkant) de nummer 3

Lijkt me toch dat het Hannoveraanse selectiebeleid zeker niet onder doet voor het KWPN beleid...

jij hebt het over resultaat, daar hoor je mij niet over....

Maar de selectie van het goedkeuren van het KWPN hengsten is vele malen strenger dan Hannover, dat het KWPN daarom beter is hoor je mij niet zeggen..

het enige is dat ik vind dat Salieri naar mijn mening geen super fokkende hengst is, ook al heeft ie een gp dres en gp springpaard gebracht....

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:53

Waarom maken ze Houston dan keur!? Omdat hij 1 paard (die ik kan vinden op internet ) brengt van die bijna 1000 nakomelingen, die misschien GP gaat lopen want voor zover ik weet is hij niet gestart.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:07

eehhh jan joh, je komt mij wat gefrustreerd over en dat voor de feestdagen......

RELAX zou ik zeggen

Haha!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:34

janderegelaa schreef:
Waarom maken ze Houston dan keur!? Omdat hij 1 paard (die ik kan vinden op internet ) brengt van die bijna 1000 nakomelingen, die misschien GP gaat lopen want voor zover ik weet is hij niet gestart.

houston is al keur.
en een beetje ontopic blijven.
we hebben het over salieri.
verder niet over houston Knipoog

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:22

Ik ben niet gefrustreerd hoor, wordt er alleen wél een beetje moe van als mensen ongefundeerd roepen dat Salieri niet goed fokte. Dan geef ik dus wat vergelijingsmateriaal, in dit geval Houston.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:24

ja oke, maar je moet wel bij het onderwerp blijven.
houston valt daar ver buiten.
dus gewoon ontopic blijven.
anders gaat dit topic waarschijnlijk op slot.
en dat willen we niet

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:49

janderegelaa schreef:

keur heeft te maken met exterieur (bovengemiddeld doorfokken van een goed exterieur) en preferent heeft met de sportprestaties te maken Knipoog Kijk anders een op Riekus z'n site. Daar staan een aantal nakomelingen van ZZL >

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:08

janderegelaa schreef:
Ik ben niet gefrustreerd hoor, wordt er alleen wél een beetje moe van als mensen ongefundeerd roepen dat Salieri niet goed fokte. Dan geef ik dus wat vergelijingsmateriaal, in dit geval Houston.

Ik zeg er bij dat dat mijn mening is...

En ik ben niet de enige, ik heb nl in 2005 ovewogen met Salieri te dekken. Maar werd mij door verscheidene fokkers, allemaal duitse fokkers afgeraden..

Ik heb nog wel wat materiaal liggen, wat ik via een kennis in Duitsland die lid is van het Hannover stamboek heb opgevraagd,over de nafok van Salieri. Ook heb ik het internet afgespeurd naar nakomelingen.

En daaruit heb ik geconcludeerd dat IMO de hengst niet goed genoeg fokte...om mijn merrie er door te laten dekken.

Dat jij hem wel goed genoeg vind is jou mening....

daar heb ik geen probleem mee......