Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) met een merrie die zelf niet minimaal ster is. Er worden al zo veel veulens geboren en het dekgeld is over het algemeen vrij hoog, het moet toch zeker wel de moeite waard zijn. Wat is eigenlijk het doel van het fokken: verkoop of eigen gebruik. Ook dit kan van belang zijn voor de hengstenkeus.
Dees schreef:...fok geen idioot, daar zijn er al genoeg van....

. Dus dat kan volgens jaar altijd nog. Je moet wel gaan voordat je er een veulen uit fokt want anders krijgt het veulen geen vol papier maar komt ze in het reg. A. Op de keuring wordt ze in het stamboek opgenomen en evt. ster verklaard als ze goed genoeg is.
. Mijn merrie is volgens velen dus zo idioot: Balzflug x Pion x Amor x Vesins xx.
Ik vind het superbloed maar ze is idd een beetje gek ja, beetje steekje los.....Moeilijk om daar een hengst bij te vinden die daar een braaf veulen van maakt. Ik kan nou niet zeggen dat mijn Gribaldi veulentje zo braaf is geworden..... }>
Anoukie schreef:Maar is het echt zo dat mijn merie ster moet zijn, en dat het veulen dus reg. A krijgt als ze dat niet is???
Citaat:Op zich ook geen probleem maar als het veulen opgenomen is in het veulenboek is dat beter, zeker ivm verkoop.
Citaat:En zoveel moeite is het niet om je merrietje op te laten nemen in het stb
Citaat:En mocht de merrie niet in het stamboek opgenomen worden, moet je je afvragen of het dan wel zo verstandig is om ermee te fokken.
Citaat:Ze kan gewoon in het stamboek op worden genomen
Citaat:En ik ben geen lid van het KWPN, maar wat niet is kan nog komen,... Ik heb nl. ook nog een merrieveulen, waar ik later misschien ook mee wil gaan fokken. Die is helemaal Duits gefokt, heel duidelijk een merrie uit een doorgefokte stam. Ze is KWPN geregistreerd (reg. A), en daar zou ik dan een KWPN hengst op willen zetten, of een Oldenburger,.............

volgens mij moet ze alleen worden aangeboden op een opname-keuring, daar wordt ze lineair gescoord en afhankelijk van de punten voor de score (bouw en gangen) wordt ze opgenomen. Als de punten hoog zijn wordt ze voorgedragen voor een verdere keuring waar ze ster verklaard kan worden.
).
, maar wie kan me opheldering geven????
.