[TI] sokken wegknippen / sheren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dewii

Re: sokken wegknippen / sheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 17:36

Op mijn oude manege hadden ze een keer de manen en staart van een tinker best kort geknipt en de sokken weggehaald. Zag er niet mooi uit! @maya: hahah, ik heet ook Dewi Knipoog

sharonotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:09

ik heb het niet echt gezien zelfs nooit maar ik denk dat het niet uit ziet ik heb zelf een paard die een kruising is tussen een halflinger en een tinker maar ik heb het nooit gezien in ieder geval ik denk dat het nooit staat bij een tinker maar het licht ook weer aan de bouw van het ponny of paard bij de eene staat het en de ander weer niet bij stompie staat het in ieder geval niet. Vingers aflikken Haha! Lijst

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:48

is wel compleet iets anders he Haha!

ik vind het niet mooi om eerlijk te zijn
heeft wel wat maar vind het niet mooi

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:40

Ik ben juist gevallen voor de sokken van tinkers en zou ook geen 'sokkebok' meer hebben zonder sokken. Haha! Maar ja, als het moet dan moet het, zoals bij mok.
De moeder van Fay had ook mok gehad toen wij Fay als veulen kochten en die hebben Saar (voorheen Pretty Girl voor degene die haar hebben gekent) ook gekortwiek aan haar benen. Niet mooi! Maar ze zijn al lang weer aangegroeit.
Hier een foto van Saar zonder sokken (met Fay als veulen toen we haar gingen halen).
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7OBWLCJA
Zie die stippen op de neus van Saar. Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:10

snowdon schreef:
Wow! Wat is Boris mooi geworden!

dank je wel Haha!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:16

bij mn tinker hebben we alleen de achterbenen geschoren vanwege de mok, waardoor ze kreupel liep..!! maar eerlijk gezegt vind ik het niet echt mooi Gaaaap !! ik heb ze liever lang Lachen

zal ff foto zoeken voor je !!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:20

Afbeelding
je kan het heel niet goed zien maar wel het verschil van voor en achter Tong uitsteken , als ik me camera weer mee neem en er erg in heb zal ik een goede foto maken Lachen

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 19:04

Bij boris is het inderdaad mooier zonder sokken !! heel sierlijk..!!
Maar bij het paardje van Femke_Harley vind ik het met sokken weer mooier... moeilijk Lachen haha

ik zal trouwens een foto van mijn paardje toevoegen MET sok.. kijken wat jullie denken mooier met of zonder Lachen

Afbeelding
Niet mijn mooiste foto van haar Bloos maar zie je haar sokken wel duidelijk..

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 19:09

estelle: ik denk dat jouw paardje ook wel staat zonder sokken maar met is ze ook mooi hoor!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 19:17

ik vind de schoren benen van fem maar niks Tong uitsteken maar ze beginnen al wat te groeien gelukkig !!!!!! Tong uitsteken hahaha

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:08

Waarom zou je daar nou de sokken vanaf scheren? Verward Ik zie een leuke, best elegante dame mét sokken, waarvan je maar moet afvragen hoe dat wordt zonder sok. Nee, ik zou ze er echt aan laten hoor Scheve mond

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 22:14

Omdat ik denk dat ze daardoor eleganter word...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:00

ik zou zeggen, scheer ze 1 keer af. Dan kan je zelf zien wat je er van vindt. Krijg je spijt, moet je wel een jaartje wachten voor ze er weer aan zitten..

Ik persoonlijk vind haar nu al heel elegant en zou zelf haar benen zo laten, ze heeft hele mooie sokken, die ook erg elegant vallen, veel eleganter dan bij mijn merries Haha! Wat je misschien kan doen is de sokken aan de voorkant van haar hoef aan de onderkant wat afknippen of snijden tot op de grond (niet zo'n lelijk recht lijntje knippen, maar met een defileerschaar), aan de achterkant zou ik er alles gewoon aanlaten.

PS: Ze heeft wel iets weg van een fries, klopt dat? *vast niet*

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 15:29

Ik ga ze uitdunnen... dan denk ik dat ze inderdaad wat mooier worden ! laat jullie snel het resultaat zien Lachen

Het klopt ze is een kruising met een fries of merens iets in die richting ik weet het niet 100 % zeker maar wat ik zeker weet is dat ze niet 100 % een tinkertje is Haha!

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 00:59

Heb vandaag de voorkant korter geknipt,,, staat der niet lelijk maar omdat ze best grove hoeven heeft laat ik het de volgende keer iets langer ! heb helaas geen foto's.. Boos!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 09:16

Nou, en dan wilde je dus alle sokken er vanaf halen.. wat ik nog steeds niet snap, maar eh, het is jouw paard Knipoog
Als ik zo nog eens naar die foto kijk.. Nee, ik had het echt niet gedaan. Maar goed, er geen andere manier om er achter te komen hoe het staat dan de sokken eraf te halen. Maar als het uitdunnen al niet zo helemaal "het" was..

Estelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 15:14

IK ging het gister ook niet uitdunnen heb de voorkant alleen korter geknipt... maar ben er nu wel achter mijn paardje houd der sokjes Haha!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:18

Ik vind het echt niet mooi. Koop dan geen tinker. Kan je beter een gewoon bont paard kopen. Een tinker is geen tinker meer zonder sokken, ik vind het er gewoon bij horen. Ook scheren vind ik niks. een tinker hoort met sokken, lange manen en staart en lekkere dikke vacht in de winter..

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:22

Wat moet dat moet, wat Sokkebok al zei. Maar als het niet nodig is zou ik het echt nooit doen. Ik vind sokken een echt rastypisch kenmerk bij Tinkers. Als ik zeg dat ik een Tinker rijd, komt er vaak meteen achteraan 'die paarden met van de lange haren aan de benen?' Veel mensen herkennen ze dus ook daaraan. Dat is dus ook zo bij de manen en dikke staart. Zonde als je daarmee gaat prutsen. Er zit maar 1 nadeel aan de sokken, en dat is met uitkrabben Clown

http://www.mijnalbum.nl/Foto=WZKHQHWH
Als je bij deze foto van Hendrik de sokken weg zou denken, gaat hij er erg vreemd uitzien Nagelbijten / Gniffelen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:27

Als het niet nodig is, niet doen..

Ik snap ook niet waarom je dan een Tinker koopt!! Een Tinker moet lekker in de vacht zitten en dus ook sokken! Ze hebben ook 'grote' hoeven dus het staat al helemaal niet 'elegant' als je ze weg knipt!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:41

Ik vind het juist wel stoer!! Wij hebben een halve fries op stal, waarbij de manen getrokken worden en hij word inclusief benen geschoren, en het staat m echt stoer!! Tis gewoon een sjiek zwart rijpaard nu, met wat meer knie en een flinke kap erop! Ik vind het wel grappig van dat soort paarden die mooi getoileteerd worden als KWPN'ers! Maar als je het doet kun je wel rekenen op veel commentaar van de koudbloedengekken denk ik...

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:44

Eigenlijk houd ik niet van sobere rassen (wat doe je hier dan?), maar bewonder die paardjes altijd om hun klassieke uitsraling! Als je ze dus zodanig toiletteerd, dat het lijkt op een stevigere KWPN vlek, denk ik niet dat het er mooier van wordt.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 23:09

Ben het met jullie allemaal eens die vinden dat je ze niet moet scheren e.d maar ik moest wel.. door de erge mok.. in dr kootholte en ze liep er kreupel door.. heeft ook daardoor 1.5 maand stil gestaan..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 09:58

Ja, maar dan móet het! Heeft mij mij ook gedreigd, maar dan door mijt. Gelukkig konden we het met sok onder controle houden *phew*
Nee, ik vind koudbloeden getoilleteerd als warmbloeden echt niet mooi. Dan is het zo half half, en vaak ontdoe je het paard imo ook van z'n trots. Moet er niet aan denken, Jes met manen op handlengte, geschoren en zonder sok. Brrrrrr. Dan is het gewoon een fors bont paard, daarvoor heb ik geen Tinker gekocht. Denk ook niet dat ze het me in dank zou afnemen Nagelbijten / Gniffelen

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:22

Bij Punto knippen we wel eens de haren in de kootholte weg en halverwege zijn been, omdat hij hier veelvuldig last heeft van korstjes. De haren rondom zijn onderbenen laten we zitten, zodat het nauwelijks opvalt.
Mocht het nog veel erger worden, scheren we het wel af.