Ik had al op dit topic gereageerd, maar door bovenstaande vraag wil ik toch nog even iets bijvoegen.
Mijn merrie is dus in maart bevallen van een mooie dochter en ik heb dan wel een pensionstal met meerdere paarden, maar de paarden zoeken toch vaak een 'maatje'. Mijn paard heeft dat met Black, een ruin. Ze staan altijd samen, maar heb ze een paar maand voor de bevalling uit elkaar moeten halen, omdat mijn merrie zulke stemmingswisselingen had, dat Black haar niet meer begreep, en er dus geschopt werd, omdat ik mijn veulen gezond wilde houden heb ik haar alleen gezet. Na de bevalling was Black direct heel jaloers op het veulen, omdat die alle aandacht kreeg, hij schopte tegen de deur aan als er kraamvisite was en brak alles af in de paddock, zodat ik hem binnenzette als merrie en veulen naar buiten gingen, ook wilde hij haar bijten als ik langs zijn stal liep met het veulen. Ik heb ze dus niet eerder weer bij elkaar gezet tot het veulen afgespeent was. Paarden kunnen dus wel degelijk jaloers zijn op een veulen.