Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
anneliesdj schreef:Ik zie op de foto's niets waaruit blijkt dat de moeder Sabino zou zijn dus ik snap niet waar jullie dat vandaan halen. Aan het veulen zijn ook geen duidelijke aanwijzingen dat het Sabino is dus dat zou ik niet direkt willen zeggen.
Op de laatste foto die je geplaatst hebt lijkt hij idd roan maar als ik de laatste foto in het album zie lijkt hij meer valk te worden, gezien de lichte haren voor de borst en de donker verkleurende knieen.
Heb je nog een duidelijke foto van nu van moeder en veulen?
Peterina schreef:Veulen: 1e foto: onregelmatig aftekeningen op de achterbenen en bles
Op de andere foto's verschillende keren de onregelmatig aftekeningen van voor en achterbenen.
Ik heb een sabino palomino gehad die nauwelijks witte aftekening had maar de afstammeling daarvan waar overduidelijk sabino getekend dus moest de palomino ook sabino zijn. Je hoeft het niet altijd te 'zien' om het te 'bezitten' bij sabino.
Voorbeeld: twee 'effen' gekleurde engels volbloeden: hengst nauwelijks wit sokje, merrie geen wit sokje, veulen : luid sabino extreem wit over lichaam!
anneliesdj schreef:Beetje off-topic; ik zou bijna een moord doen voor zo'n veulen, ben wenzenloos van aparte kleuren![]()
anneliesdj schreef:Peterina schreef:Veulen: 1e foto: onregelmatig aftekeningen op de achterbenen en bles
Op de andere foto's verschillende keren de onregelmatig aftekeningen van voor en achterbenen.
Ik heb een sabino palomino gehad die nauwelijks witte aftekening had maar de afstammeling daarvan waar overduidelijk sabino getekend dus moest de palomino ook sabino zijn. Je hoeft het niet altijd te 'zien' om het te 'bezitten' bij sabino.
Voorbeeld: twee 'effen' gekleurde engels volbloeden: hengst nauwelijks wit sokje, merrie geen wit sokje, veulen : luid sabino extreem wit over lichaam!
Dat weet ik maar wat meer wit of onregelmatige aftekeningen wil ook niet meteen zeggen dat ze ook Sabino is, vind de aftekeningen niet extreem genoeg om haar meteen als Sabino te bestempelen. Bovendien, als het veulen Sabino zou zijn verklaart dat niet het roan achtige op zijn romp, dat is niet typerend voor Sabino's dus daar zou dan weer een andere reden voor moeten zijn. Ik zou het dan eerder op Rabiano gooien.
Nouska schreef:Ten eerste: Leuk veulen!![]()
Mijn gok: Vosroan. Dus of de moeder is "bijna onzichtbaar" valkroan, of de vader is de echte vader niet.
Vraagje aan de kleurenkenners: Kan een sabino/rabicano dus effen geboren worden en daarna pas de witte aftekeningen op (hier) de buik/romp krijgen?
waterloo schreef:Dank jullie wel! Kan de moeder dan een roan zijn, want die zag er valk uit. Ze was s'winters wel wit. En werd dan zomers weer valk.