Ik zoek nakomelingen van Naturel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_20

Re: Ik zoek nakomelingen van Naturel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:41

Odie schreef:
hmmm vadonja x naturel... ?

Je bedoelt waarschijnlijk een Naturel uit Vadonja. Heb het ff opgezocht en Vadonja is een Jorisxx x Duc de Normandie.

Naturels zijn goeie sportpaarden met een heet karakter, groot hoofd en grote voeten. Vaak niet heel makkelijk te rijden, maar als je de gebruiksaanwijzing hebt gevonden gaan ze voor je door het vuur.

Ja die bedoel ik, weet nooit hoe ik dat precies op moet schrijven, dacht altijd mams X paps

het is inderdaad geen dufpaard om maar zo te zeggen, ik heb haar vrijdag opgehaald maar ze heeft (voor zover ik dat kan merken) geen moeite met de verhuizing. gelukkig maar!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:44

Ik heb veel Naturels gekent en gereden. Hier in de omgeving (het dorpje waar Naturel altijd gestaan heeft) lopen veeeeel Naturel's rond.

Ik heb t altijd hele fijne paarden gevonden. Mijn favo was Zorro, echt een soul mate, helaas is hij er ook niet meer.

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:53

Sadonja is ook gefokt in nuenen, ik kan zo even de naam niet opzoeken heb nl gister de papieren na het kwpn opgestuurd ter overschrijven..

Nanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:07

Wat leuk om dit allemaal te lezen. Ik heb vandaag voor het eerst op een Naturel x Cavalier gereden. Hij is van iemand anders die er weinig tijd voor heeft, dus nu ga ik hem weer wat rijden.
Hij heeft bijna een jaar stil gestaan, maar ik hoop hem weer wat in conditie te rijden. Heb geen foto's, maar hij heeft juist geen grof hoofd, wel een enorme witte bles en vier witte voeten. Verder ken ik hem nog niet zo goed dus... Lachen

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:19

Mijn paardje heet germus is een acht jarige vos Germanico x Naturel, staat ook tevens op www.paardenfokker.nl
Heeft een klein hoofdje en kleine oortjes dat zal die dan wel van zijn vader hebben , wel een groote en scheve bles.
Verder een super braaf meewerkend paard, momenteel M1 dressuur en B-springen.

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:19

Wie heeft er nog meer een Naturel uit een Vadonja...volgens paardefokken moeten er nog een 3 tal volle zusters van mijn merrie rondlopen,

Zij heette volgens die site:
Gadonja geb. 1988 zou al zijn overleden
Padonja (paddy) geb. 1997
Radonja geb. 1998

Tevens ben ik nog opzoek naar een nakomeling van mijn merrie
Zij heet Wivina en is in 2003 geboren, ik heb geen idee wie haar vader is.

hopelijk kennen jullie haar familie...lijkt mij erg leuk om ze te zien, al is het maar van een foto.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:08

Wij hebben een Naturel x Huzaar ruin, wordt 7 jaar dit jaar en is super relaxed van karakter. Type basis paard en idd groot hoofd, maar alles is groot aan hem, deze jongen is zelf ook 175 dus ach.... Helaas onlangs geconstateerd dat hij kissing spines heeft en ondanks de pijn die heeft had met rijden nog nooit fratsen vertoond, echt goudeerlijk en werklustig paard.

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:38

@ Mirranda heb je ook foto's van hem??
Oei KS ik weet helaas wat het is. Sterkte. Ik weet wel dat onze Naturel een keiharde is. Die heeft niet snel pijntjes oid.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:40

het is wat ver weg maar ik rij een kleindochter van Gregor (V. Naturel)

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:49

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik heb pas geleden een oproep gedaan voor mensen met een Naturel afstammeling. Ik heb een 3,5 jr. Flemmingh x Naturel..

SandraBeau73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:59

Hallo Esther, ik heb Wivina, haar dochter Hella en de afgelopen nacht geboren kleinzoon Merlion staan. Heb jij toevallig Sadonja?
Fotos op facebook
Groeten, Sandra