Ronde jonge Lusitano en schuivend zadel...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: Ronde jonge Lusitano en schuivend zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 15:14

Ik denk dat dat inderdaad het verschil is dat de zadelmaker ook bedoelde.
Dat die zadels een soort rondere boom hebben en daardoor beter passen op rondere paarden.
Hij gaf ook aan dat de wijdte van de boom wel goed was, maar het model eigenlijk niet helemaal geschikt voor dit type paarden, en dat zal dan van merken die speciaal voor barokke paarden gemaakt worden wel aangepast zijn...

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:17

Ja precies, die Fryso is ook speciaal voor friese paarden gemaakt omdat die meestal ook rond geribter zijn dan bv kwpn-ers.

kale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:55

Nouvel schreef:
De 6-jarige merrie die ik rijd is nog super rond en heeft praktisch geen schoft...

Ik heb er een County dressuurzadel op liggen met wijde kamer.
Volgens de fysio ligt het zadel goed op haar.

Maar doordat ze zo rond is schuift het zadel ontzettend opzij ondanks goed aansingelen en netjes op de juiste plek leggen...

Ik vind dit echt heel vervelend met rijden, omdat je het toch steeds recht aan het trekken bent en zij dus iedere keer een ruk aan haar rug krijgt denk ik, lijkt me voor haar rug, en ook voor mijn zadel niet ideaal...

Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een oplossing voor?

Moet ik gewoon afwachten tot ze uitgroeit en meer schoft krijgt?
Kan ik iets aan het zadel laten doen?
Of zou ik toch naar een ander zadel uit moeten kijken?
(liever niet, want ik vind dit zelf een ontzettend fijn zadel... Bloos )

doordat ik vorig jaar zelf een fries heb gekocht en eerst een kwpner had, moest ik toch wel even kijken naar een ander zadel. echter mijn stuebben maestoso ligt ook super op mijn hengst van 1.72.
omdat ik als eigenaresse van een ruitersportzaak altijd naar iets nieuws zoek voor mijn klanten heb ik gisteren het nieuwe zadel van stuebben uitgeprobeerd, ontworpen door guenther fruehlich. speciaal voor rondgeribte paarden. dit is dus echt helemaal super., hij is helemaal rond gesneden en het onderste zweetblad is teruggesneden waardoor je een optimale schoudervrijheid creeert.
wij hebben op dit moment dit zadel die we aanbieden om een testrit mee te maken voor een week.
voor informatie zie onze site www.deruiterboulevard.nl
of op de stuebben site voor het zadel merlin
succes met het zoeken van een geschikt zadel.
een goed zadel en een goede zadelpasser kunnen voor ruiter en paard een wereld van verschil maken!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 09:56

kale , bedankt voor je tip!

Ik ga zo gauw even op de site kijken!