Dressuur met arabier?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elmo1

Re: Dressuur met arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:07

Je paardje heeft klinkende namen in zijn pedigree, dat is geen garantie voor goede gangen natuurlijk maar ik denk dat hij wel mooi is, of niet?
kijk eens op www.straightegyptians.com daar zitten veel amerikanen die erg veel weten over de arabische volbloed scene aldaar.
Succes

Karen

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 22:38

Dankjewel, ik zal gelijk eens kijken! Hij is inderdaad wel mooi om te zien, en hij beweegt ook niet zo vlak als ik vantevoren had gedacht. Het viel me vooral op hoe groot hij was!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:01

Libera schreef:
Die arabieren wedstrijden dat klinkt leuk, maar ik woon in California dus t is te ver om helemaal naar NL te komen. Maar misschien doen ze dat hier ook wel...Dat zal ik eens uit gaan zoeken.
Maar als ik het goed begrijp heb ik dus een echte mengelmoes- arabier? Haha!
Wat ik ervan begreep hebben ze hier geen hengstenkeuring enzo voor arabieren, is dat in NL wel?

Er is een forum voor Amerikaanse arabierenliefhebbers, ik zal het effe opzoeken, daar staan ook een heleboel foto's op van een onlangs gehouden wedstrijd.
Alleen wanneer je op die manier dressuur wilt gaan rijden.... Verdrietig

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:05

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:07

Mijn arabier was altijd veel te druk voor dressuur. Springen en cross ging geweldig, maar dressuur ging nooit. Mijn anglo-arabier kan het wel heel goed. Ik heb wel vaker gehoord dat veel arabieren last hebben van het feit dat ze te pittig zijn voor dresuur, maar er zullen zeker ook arabieren tussen zitten die het wel kunnen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:10

Tolstoj schreef:
(ok de keuringskampioen misschien niet maar die hebben wij amateurs vak niet onder het zadel)

ik heb een (veulen)keuringskampioen, maar geloof mij, die hebben ook gebreken hr. Al is het niet in het uiterlijk of bewegingen, dan is het het karakter wel.
(overigens is het wel tuigpaard Tong uitsteken)

want die merrie ziet er heel mooi uit enzo, maar kwa karakter is ze heel moeilijk. M'n andere tuigpaard die kwa uiterlijk wat minder perfect is, die heeft echt een karakter van goud.
Het is ook maar wat je belangrijk vind in een paard Lachen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:47

ze hebben wel de uitstraling, maar missen vaak maat en doordat de meeste mensen hier in NL niet de beste arabieren hebben (niet vervelend bedoeld, maar wij hebben geen miljoenen voor onze paardjes...), hebben er veel een steil achterbeen en een beetje een puntkont, dat levert problemen op bij het ondertreden. wellicht dat bij spaanse arabieren, die iets zwaarder zijn hier een stuk minder last van hebt dan bij de puur egyptische, die er toch vrij breekbaar en barbie-like uitzien...

ilonabax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:22

corine1981 schreef:
http://www.ablackhorse.com/forums/index ... 2738&st=60

Zie de link, is naar het midden van een of andere pagina, maar je komt er vast wel uit Knipoog

Hoop dat je het over de western arab had want die vorm van "dressuur" eronder is niet echt bevordelijk voor de rug

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 01:40

Dankjewel voor die link corine! Haha ja ze verzinnen wat met die paardjes...Park Horse, English pleasure, weet niet eens wat ze allemaal hebben...Maar ik ben gewoon 'normale' dressuur van plan hoor! Mn paardje heeft trouwens een fijn achterbeen en ik geloof niet dat ie een puntkont had, anders was het me vast wel opgevallen...Maar ik mag niet te kieskeurig zijn want hij was gratis. Kan niet wachten tot ie thuis komt! Nog 2 weken...

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:49

kijk, das het betere werk, gratis paardjes... Tong uitsteken puntkont valt idd meestal wel op, want als het maar een beetje is, dan krijg je het met spieropbouw vrij snel weg, maar als de kont echt zo'n pyramide lijkt, dan is het wel heeeel extreem...

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 20:01

Gratis paarden genoeg hier, voor een goeie moet je wel geluk hebben. Deze komt van een fokker, ik werk voor de eigenaar van de hengst waar die uit is, vandaar.

SprinT_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:03

ja hoor dat kan !!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 23:34

@sprint: uhm...wat kan??

sammiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:41

Kheb ook een arabier.
en ik rij er ook wedstryden mee officielee.
en ze schryven er telkens op dat ze de beweging juist heel goed vinden
en ik rij er nu L1 mee..

Groetjes, iris