Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Marijkjuh schreef:Als je hem hengst laat zal je moeten oppassen als je in de buurt van merrie's en ruinen ( soms doen ze daar onwijs fel tegen ) komt, dat kan een nadeel zijn. Maar als je hem niet wilt laten gebruiken als dekhengst zou ik hem laten castreren. Dan kan hij lekker met andere pony's het weiland op en hoef je ook minder op te passen
!

Cassidy schreef:Ik zal even kijken of ik een aantal topics kan vinden waar deze vraag al eerder is voorgekomen, maar toch even dit.
Ik denk dat je de maat van een dier niet moet laten meespelen in de beslissing of je hem hengst laat of laat ruinen. In dit geval: schrap even uit je hoofd dat het om een shetje gaat.
Bij deze de eerdere topics (in het volste vertrouwen dat je ze door gaat lezen). Mijn mening staat daar.
viewtopic.php?f=1&t=567542
viewtopic.php?f=1&t=594652
viewtopic.php?f=13&t=595930
Veel wijsheid bij het nemen van je beslissing toegewenst.

ImkeTarek schreef:in de natuur lopen er ook zat hengsten rond die niet de leider zijn in een kudde en dus ook NIET mogen dekken... dus die kunnen dat ook niet
daarbij staat die van mij lekker 24/7 in de wei, mét een vriendje... dus hij heeft een behoorlijk paardwaardig leven!

Harvumi schreef:Als je met hem wil gaan dekken, hengst laten, zoniet laten castreren.

Cassidy schreef:Harvumi schreef:Als je met hem wil gaan dekken, hengst laten, zoniet laten castreren.
Een aanvulling: alleen met hem dekken als hij het waard is om vaderdier te worden. Een dier dat qua exterieur niet helemaal correct is zou ik sowieso laten castreren.

hij is verder ook super braaf in de omgang, braver dan mijn merrie in elk geval. 
BlazingBoots schreef:Volgens mij zie je zelf meer nadelen dan voordelen aan het ruinen of niet?
Ik denk dat je het gewoon nog niet moet doen, het kan altijd nog.